3E Audio DSP heeft 1vrms max input.. L pad op de RCA voor -6db vraagje

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Led

3E Audio DSP heeft 1vrms max input.. L pad op de RCA voor -6db vraagje

Bericht door Led »

Ik wil het output signaal van mijn Chromecast Audio dat 2.0Vrms is attenueren naar 1.0Vrms..

Voor zover ik het begrijp is dat een 6dB attenuatie, en zou een L pad moeten werken.
Als ik een L pad calculator gebruik met de impedantie van het 3E Audio DSP bord (10kOhm) kom ik uit op 5k/10k voor -6dB.

Maar ik meen gelezen te hebben dat hoge waardes voor de weerstand negatieve effecten kunnen hebben op het geluid?
Ik lees ergens anders dat 3.2k/3.2k goed zou moeten werken - volgens online calculator -7.31dB, daar zou ik mee kunnen leven..

Maar ik weet er niet genoeg van / snap niet wat het verschil is tussen de L pad weerstand opties om een geinformeerde keuze te kunnen maken.
Kan iemand me hier iets meer over uitleggen?
Chocomel

Re: 3E Audio DSP heeft 1vrms max input.. L pad op de RCA voor -6db vraagje

Bericht door Chocomel »

Het maakt niet zoveel uit in welk bereik je de weerstanden kiest. Tussen 3k3 en 100k zit je meestal wel goed. Als de bron (Chromecast) ook hoofdtelefoons kan aansturen, mag je zelfs nog lager gaan.

Weerstanden zijn het makkelijkst te vinden als ze een waarde hebben uit de E12-reeks: 10, 12, 15, 18, 22, 27, 33, 39, 47, 56, 68, 82.
Plaats reactie

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”