PlayPcmWin player
Geplaatst: di 25 jan 2022, 16:40
Vorige week deze speler uitgeprobeerd: PlayPcmWin.
Draait gewoon op Windows.
Heb nog nooit verschillen waargenomen in software maar dit klonk in mijn oren beter dan mijn Foobar2000 met wasapi.
Deze software laadt de muziek in het ram-geheugen en speelt dan vanuit daar.
Echter heeft Foobar ook een soortgelijke plug-in (foobar RAM-Disk) maar dan vind ik PlayPcmWin alsnog beter klinken. Dat is dus niet het enige.
Link: https://sourceforge.net/projects/playpcmwin/
Zijn hier meer leden die deze software gebruiken?
Ik mis wel handige features zoals remote control en een goede interface met bibliotheek.
Maar als ik echt even serieus wil luisteren, open ik een aantal nummers en is het een goed klinkende en eenvoudige speler.
Ruben
Draait gewoon op Windows.
Heb nog nooit verschillen waargenomen in software maar dit klonk in mijn oren beter dan mijn Foobar2000 met wasapi.
Deze software laadt de muziek in het ram-geheugen en speelt dan vanuit daar.
Echter heeft Foobar ook een soortgelijke plug-in (foobar RAM-Disk) maar dan vind ik PlayPcmWin alsnog beter klinken. Dat is dus niet het enige.
Link: https://sourceforge.net/projects/playpcmwin/
Zijn hier meer leden die deze software gebruiken?
Ik mis wel handige features zoals remote control en een goede interface met bibliotheek.
Maar als ik echt even serieus wil luisteren, open ik een aantal nummers en is het een goed klinkende en eenvoudige speler.
Ruben