Lid sinds 2017 maar nog niet voorgesteld

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Rhinobirds

Lid sinds 2017 maar nog niet voorgesteld

Bericht door Rhinobirds »

Hallo allemaal, ik ben Christiaan en zo'n slapend lid, al in 2017 aangemeld (zie ik net) maar nog nooit voorgesteld. In die tijd lees ik af en toe wat mee en dan weer een tijd niet.

Kort wat mij op zelfbouw gebied bezig houdt. Ik ben in mijn studententijd begonnen om zelf een DAC te maken op basis van 4x TDA1543 (TNT-audio ontwerp icm met reclocker). Dat was toendertijd een eye-opener voor mij. Vervolgens een Quad 303 gekocht en van een revisieset voorzien. Deze heb ik een lange tijd gebruikt in combinatie met een set Needles.

Op het moment ben ik bezig om een set LXmini's te maken. Ik ben halverwege en ga ze combineren met 2 subwoofers obv Peerless 263. Versterkers ga ik misschien zelf bouwen maar op het moment wil ik het eerst spelend hebben en ga ze daarom aansturen met een NAD 906.

Tot slot, in de pijlijn zit ook een AYA-DAC (TDA1541A), is ook al in een vergevorderd stadium maar de laatste loodjes zijn altijd het zwaarst... Wat dat betreft is het goed om op een forum zoals hier inspiratie op te doen, keeps you going ;)
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: Lid sinds 2017 maar nog niet voorgesteld

Bericht door Henkjan »

alsnog welkom dan!

mooie projecten hoor, laat ons een meegenieten :bakkie:
OpaBert

Bericht door OpaBert »

Welkom Christiaan , goed dat je wakker bent.
Needles zelfbouw?
Zoals mn gebruikersnaam aangeeft Opa
Verder ik hou me alleen met buizen technologie bezig
Rhinobirds

Bedankt! Een paar foto's dan om jullie mee te laten genieten. Als eerste mijn TDA1543 NOS-DAC, is nog opgebouwd op een plank:
IMG_20170922_230943.jpg
En in detail 4x TDA1543 met ervoor de reclocker. Ik heb overigens 2 voedingen gemaakt, 1x 8.5V (dacht ik zo) voor de TDA's en de andere 12V welke vervolgens verschillende lokale 5V regelaars voedt.
IMG_20170922_231015.jpg
En voor OpaBert, ik heb ook wat met buizen gemaakt namelijk de Starving Student hoofdtelefoon versterker, hier net na het in elkaar zetten:
IMG_20180225_223148.jpg
Rhinobirds

Needles inderdaad zelfbouw, in de afwerking 'blank MDF' :)
richard

Bericht door richard »

Welkom Christiaan.

Zelf ben ik ook in de slag geweest met 4x de TDA1543 van TNT. Klonk helemaal niet onaardig.
Wat ik me wel kon herinneren was dat die DAC's bij mij behoorlijk heet werden. Ik had er een aluminium profiel over gezet als koeling.
Plaats reactie