Pagina 1 van 1
Even voorstellen
Geplaatst: za 25 dec 2021, 16:38
door Robindw
Laat ik beginnen met: prettige kerstdagen!
Ik ben Robin, ten tijde van schrijven 32 jaar oud en woonachtig in omgeving Rotterdam. Zelfbouw audio is bij mij 4 jaar geleden begonnen met een Pass ACA klasse A versterker. Inmiddels ben ik er een aantal verder, First Watt 6, SIT 3, analoge crossover, Wayne line stage en zo voort. Als bron heb ik altijd een DDDAC gehad, waarop gebaseerd ik nu nog een DAC aan het "ontwerpen" ben.
Luidsprekers heb ik mij inmiddels ook aan gewaagd. Ik speel nu op Yuichi horns (67cm) met 15 inch woofers in twee weg.
Daarnaast heb ik MAOP11.2 breedband luidsprekers in kleine kasten. Hier moet ik erg aan wennen na de hoorns!
What's next: Troels Faital 3WC 10.
Aangenaam allen, ik hoop hier kennis en prettige ervaring op te doen en natuurlijk daarin mijn (beperkte) steentje bij te dragen.
Groeten,
Robin
Re: Even voorstellen
Geplaatst: za 25 dec 2021, 17:30
door hannesie
Uit "in de buurt van Rotterdam" is natuurlijk wel goed, ben dat zelf ook, dus welkom.
Voor wat betreft de Dac, is het altijd interessant naar mijn idee, kan er zelf aardig van genieten welke methodes er zijn/worden gebruikt.
Re: Even voorstellen
Geplaatst: za 25 dec 2021, 19:03
door hardbats
Welkom! Dat is een mooi setje speakers.
Re: Even voorstellen
Geplaatst: za 25 dec 2021, 20:49
door Leeuwarden
Robindw schreef: ↑za 25 dec 2021, 16:38
What's next: Troels Faital 3WC 10.
Leuk, ik heb net spullen binnengekregen voor de 15.
Re: Even voorstellen
Geplaatst: za 25 dec 2021, 21:28
door Robindw
Dank allemaal! Ik ben uiterst tevreden met de hoorns, eigenlijk wil ik niets anders meer. Helaas heb ik er binnenkort geen ruimte meer voor dus ga ik voor de kleinere versie met 12 inch woofers.
De dac en TVC zijn mijn eerstvolgende projecten:)
Re: Even voorstellen
Geplaatst: za 25 dec 2021, 21:31
door FR_Aad
Welkom!
Die hoorns zijn leuk!!!
Aad
Re: Even voorstellen
Geplaatst: za 25 dec 2021, 21:43
door Pjotr
Welkom Robin! Hoornspeakers altijd een avontuur
hannesie schreef: ↑za 25 dec 2021, 17:30
Uit "in de buurt van Rotterdam" is natuurlijk wel goed, ben dat zelf ook, dus welkom.
Voor wat betreft de Dac, is het altijd interessant naar mijn idee, kan er zelf aardig van genieten welke methodes er zijn/worden gebruikt.
Smullen maar:
http://www.dddac.com/
Re: Even voorstellen
Geplaatst: zo 26 dec 2021, 0:44
door Henkjan
da's al een mooie verzameling zeg.
Re: Even voorstellen
Geplaatst: zo 26 dec 2021, 11:21
door Rob Dingen
Welke driver gebruik je op de Yuchi hoorn en welke woofer gebruik je?
Heb je op de hoorn een passief filter of gebruik je DSP?
Rob
Re: Even voorstellen
Geplaatst: zo 26 dec 2021, 17:06
door Robindw
Ik gebruik JBL 2450j drivers en een analoog Line level filter van Nelson Pass. Hiermee zijn verschillende hellingen van 6db tot 24db mogelijk. Het crossover bereik is aanpasbaar met condensatoren en trimpots.
Woofers zijn Faital 15PR400.
Re: Even voorstellen
Geplaatst: ma 27 dec 2021, 8:29
door Douwe84
Welkom Robin, leuke binnenkomer

Re: Even voorstellen
Geplaatst: di 28 dec 2021, 14:28
door Rob Dingen
Robindw schreef: ↑zo 26 dec 2021, 17:06
Ik gebruik JBL 2450j drivers en een analoog Line level filter van Nelson Pass. Hiermee zijn verschillende hellingen van 6db tot 24db mogelijk. Het crossover bereik is aanpasbaar met condensatoren en trimpots.
Woofers zijn Faital 15PR400.
Mooi setje heb zelf ook een Yuchi hoorn gemaakt met een JBL 2446 en ben wat aan het testen met OB laag met Altec 515.
Heb pas een TAD-4001 gekocht die wil ik daarvoor gaan gebruiken.
Rob
Re: Even voorstellen
Geplaatst: di 28 dec 2021, 17:57
door Robindw
Zelf gemaakt Rob?! Wow, heb jij een cnc machine tot jouw beschikking of puur de hand/bovenfrees?
Ik ben van plan om de kleinere zusjes ook zelf te maken, echter heb ik vrijwel geen ervaring met houtbewerken...
Eerst maar eens de plannen op ware grote uittekenen en dan proberen de freesmal te maken.
Dank allen voor de welkom berichten:)
Re: Even voorstellen
Geplaatst: di 28 dec 2021, 20:03
door Rob Dingen
Ja ik heb een CNC machine.
Maar met een goede mal en bovenfrees is ook goed te doen.
Rob