Pagina 1 van 3
Topping PA5
Geplaatst: zo 28 nov 2021, 11:11
door ds23man
Re: Topping PA5
Geplaatst: zo 28 nov 2021, 11:32
door Pjotr
Topping maakt leuk en degelijk spul. Heb een DAC'je van ze voor bij de TV. Dit versterkertje begint zo te zien aardig in de buurt van de beste klassieke A en A/B te komen!
Re: Topping PA5
Geplaatst: zo 28 nov 2021, 11:34
door Henkjan
zo dan.. daar zit een talentje bij Topping
Re: Topping PA5
Geplaatst: zo 28 nov 2021, 11:44
door Leeuwarden
Henkjan schreef: ↑zo 28 nov 2021, 11:34
zo dan.. daar zit een talentje bij Topping
Een marketing talent zit ernaast…
Re: Topping PA5
Geplaatst: zo 28 nov 2021, 12:23
door Henkjan
Leeuwarden schreef: ↑zo 28 nov 2021, 11:44
Henkjan schreef: ↑zo 28 nov 2021, 11:34
zo dan.. daar zit een talentje bij Topping
Een marketing talent zit ernaast…
andere marketing school dan de gebruikelijke audio marketeers dan als ik zo de prijs zie
Re: Topping PA5
Geplaatst: zo 28 nov 2021, 13:09
door Leeuwarden
Absoluut! Inzetten op kwaliteit icm met kwantiteit is iets nieuws in de audiowereld…
Re: Topping PA5
Geplaatst: zo 28 nov 2021, 13:11
door dre
ik vind het altijd maar knullig met zo'n losse adapter....
Re: Topping PA5
Geplaatst: zo 28 nov 2021, 13:13
door FR_Aad
Je evt storingsbron is wel wat verder weg.
Re: Topping PA5
Geplaatst: zo 28 nov 2021, 13:14
door Henkjan
is voor de fabrikant een voordeel, geen 230V in de eigen kast, voeding koop je extern incl alle keuringen en goedkeuringen
Re: Topping PA5
Geplaatst: zo 28 nov 2021, 13:51
door Pjotr
dre schreef: ↑zo 28 nov 2021, 13:11
ik vind het altijd maar knullig met zo'n losse adapter....
In dit geval is er vast serieus aan de Audiofiel gedacht: Nu kun je er zelf een superduper lineaire voeding aan knopen

En dat gaat vast nog een wereld van verschil maken

I.d.d. serieuze marketing.
I.i.g. ging met mijn Topping E30 Dac'je het overschakelen van een SMPS muurwratje naar een lineaire 5V, de vervorming van een 0,00058% naar een 0,00013%. Minder kan mijn geluidskaart niet meten

Gaan we dat horen? Ik niet i.i.g. en zeker niet met de MPEG2 layer van de TV. Maar het is leuk dat je het meten kunt.
Re: Topping PA5
Geplaatst: zo 28 nov 2021, 13:55
door Leeuwarden
Als je het kan meten dan weet je brein dat het verschil maakt. En die wetenschap hoor je boven alles uit!
Re: Topping PA5
Geplaatst: zo 28 nov 2021, 13:58
door Pjotr
Sommige personen zijn daar i.d.d. gevoelig voor. Sommigen doen/geloven alles als je ze maar punten geeft. Maar niet bij iedereen hoor Jan
Henkjan schreef: ↑zo 28 nov 2021, 13:14
is voor de fabrikant een voordeel, geen 230V in de eigen kast, voeding koop je extern incl alle keuringen en goedkeuringen
Dat vrijwaart je niet van het nog steeds zelf laten testen als je het als onderdeel van iets anders verkoopt. Dan moet de hele combinatie getest zijn. De combinatie, of inbouw, kan er voor zorgen dat de eerdere CE marges van het product niet meer waar zijn.
Re: Topping PA5
Geplaatst: zo 28 nov 2021, 14:06
door Leeuwarden
Pjotr schreef: ↑zo 28 nov 2021, 13:58
Sommige personen zijn daar i.d.d. gevoelig voor. Sommigen doen/geloven alles als je ze maar punten geeft. Maar niet bij iedereen hoor Jan

We noemen geen namen! Maar daar kunnen we in de toekomst wel beter foto's van verwachten aangezien er betere verlichting is aangeschaft met een dimmer om de zaak op te helderen!
Re: Topping PA5
Geplaatst: zo 28 nov 2021, 14:10
door SSassen
Hier blijkt maar weer eens dat een goed ontwerp het verschil maakt en niet de prijs of gebruikte onderdelen, het was slechts een kwestie van tijd totdat de Chinese aanbieders van HiFi, zoals Topping, die weg gingen bewandelen, ik kan daar alleen maar enthousiast over zijn!
Re: Topping PA5
Geplaatst: zo 28 nov 2021, 16:12
door John P
Blijft wel overeind dat de kastjes niet de uitstraling van een A-product hebben, en een versterker is grotendeels ook een hebbedingetje. De Hypex monoblokjes staan ook alleen bij soundnerds in de kamer.
Re: Topping PA5
Geplaatst: za 04 dec 2021, 10:14
door ds23man
En het lek is boven:
https://www.audiosciencereview.com/foru ... ost-999021
Een TPA Klasse D chippie in composiet opstelling a la de versterker van Peter.
Re: Topping PA5
Geplaatst: za 04 dec 2021, 14:03
door Pjotr
Ja, z'n vermoeden had ik ook al. En volgens mij doet Purify dat ook. Alleen is dat met Klasse-D niet zo simpel en gaat dat minder ver als met Klasse-A/B vanwege de beperkte bandbreedte van Klasse-D t.o.v. Klasse-A/B. Dat is ook in dat linkje te lezen. Boven de 5 kHz is de vervorming dan niet meer zo superlaag.
Re: Topping PA5
Geplaatst: zo 05 dec 2021, 20:01
door Shadow
De Purifi is naar mijn weten een doorontwikkeling van Ncore, en - zoals te zien in de test bij Audiosciencereview - over de gehele bandbreedte in orde.
Re: Topping PA5
Geplaatst: zo 05 dec 2021, 20:28
door Pjotr
Shadow schreef: ↑zo 05 dec 2021, 20:01
De Purifi is naar mijn weten een doorontwikkeling van Ncore, en - zoals te zien in de test bij Audiosciencereview - over de gehele bandbreedte in orde.
Yup goed gezien. Ik doelde uiteraard op de Topping PA5 want in dat aangehaalde draadje daarover door Gerhard ging het juist daarover.
Re: Topping PA5
Geplaatst: zo 05 dec 2021, 21:05
door Shadow
Re: Topping PA5
Geplaatst: zo 05 dec 2021, 23:33
door SSassen
Shadow schreef: ↑zo 05 dec 2021, 20:01
De Purifi is naar mijn weten een doorontwikkeling van Ncore, en - zoals te zien in de test bij Audiosciencereview - over de gehele bandbreedte in orde.
Klopt, meer loop gain en meer bandbreedte vertaald zich bij een hogere orde lus zoals gebruikt bij nCore/Purifi naar lagere vervorming, de Purifi doet daar ivm. de nCore nog een schepje bovenop.
Re: Topping PA5
Geplaatst: zo 05 dec 2021, 23:48
door Pjotr
SSassen schreef: ↑zo 05 dec 2021, 23:33
Shadow schreef: ↑zo 05 dec 2021, 20:01
De Purifi is naar mijn weten een doorontwikkeling van Ncore, en - zoals te zien in de test bij Audiosciencereview - over de gehele bandbreedte in orde.
Klopt, meer
loop gain en meer bandbreedte vertaald zich bij een hogere orde lus zoals gebruikt bij nCore/Purifi naar lagere vervorming, de Purifi doet daar ivm. de nCore nog een schepje bovenop.
Tja das een beetje open deur, dat geldt voor ieder stabiel tegengekoppeld systeem. Maar daar zijn wel grenzen aan. Hier nog een vergelijkje:
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.24855/ De Benchmark is net een tandje voor over het frequentiebereik en je ziet de vervorming oplopen met de frequentie.
Re: Topping PA5
Geplaatst: zo 05 dec 2021, 23:58
door SSassen
Ja, de grens is instabiliteit idd. De nCore schakelt dan terug naar een lagere orde lus, ik neem aan dat de Purifi hetzelfde doet.
Re: Topping PA5
Geplaatst: ma 06 dec 2021, 0:09
door Pjotr
Geen idee. Daar wordt verder geen opening van zaken over gegeven. Feit is wel dat je met een CA constructie i.i.g. de vervorming rond de 1 kHz en daaronder theoretisch nog flink omlaag kan krijgen door de extra loop-gain van de op-amp daar. Of dat in werkelijkheid ook kan weet ik nog niet zo gezien de forse HF rimpel op de uitgang. Die voer je dan ook terug in de feedback.
Re: Topping PA5
Geplaatst: ma 06 dec 2021, 0:24
door SSassen
Pjotr schreef: ↑ma 06 dec 2021, 0:09
Geen idee. Daar wordt verder geen opening van zaken over gegeven. Feit is wel dat je met een CA constructie i.i.g. de vervorming rond de 1 kHz en daaronder theoretisch nog flink omlaag kan krijgen door de extra loop-gain van de op-amp daar. Of dat in werkelijkheid ook kan weet ik nog niet zo gezien de forse HF rimpel op de uitgang. Die voer je dan ook terug in de feedback.
Die HF rimpel zit op 400kHz, notch filter met een lage Q drukt die natuurlijk makkelijk 30 tot 60dB naar beneden, laag doorlaat filter erbij en je gaat al rap richting ruisvloer op 400kHz.