https://www.audiosciencereview.com/foru ... ier.28512/
Topping PA5
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Topping PA5
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, komt er opeens een Chinees voorbij die voor 350 dollar al het bestaande klasse D spul wegspeelt:
https://www.audiosciencereview.com/foru ... ier.28512/

https://www.audiosciencereview.com/foru ... ier.28512/
Re: Topping PA5
Topping maakt leuk en degelijk spul. Heb een DAC'je van ze voor bij de TV. Dit versterkertje begint zo te zien aardig in de buurt van de beste klassieke A en A/B te komen!
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Topping PA5
andere marketing school dan de gebruikelijke audio marketeers dan als ik zo de prijs zie
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Topping PA5
Absoluut! Inzetten op kwaliteit icm met kwantiteit is iets nieuws in de audiowereld…
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Topping PA5
is voor de fabrikant een voordeel, geen 230V in de eigen kast, voeding koop je extern incl alle keuringen en goedkeuringen
Re: Topping PA5
In dit geval is er vast serieus aan de Audiofiel gedacht: Nu kun je er zelf een superduper lineaire voeding aan knopen
I.i.g. ging met mijn Topping E30 Dac'je het overschakelen van een SMPS muurwratje naar een lineaire 5V, de vervorming van een 0,00058% naar een 0,00013%. Minder kan mijn geluidskaart niet meten
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Topping PA5
Als je het kan meten dan weet je brein dat het verschil maakt. En die wetenschap hoor je boven alles uit!
Re: Topping PA5
Sommige personen zijn daar i.d.d. gevoelig voor. Sommigen doen/geloven alles als je ze maar punten geeft. Maar niet bij iedereen hoor Jan
Dat vrijwaart je niet van het nog steeds zelf laten testen als je het als onderdeel van iets anders verkoopt. Dan moet de hele combinatie getest zijn. De combinatie, of inbouw, kan er voor zorgen dat de eerdere CE marges van het product niet meer waar zijn.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Topping PA5
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Topping PA5
Hier blijkt maar weer eens dat een goed ontwerp het verschil maakt en niet de prijs of gebruikte onderdelen, het was slechts een kwestie van tijd totdat de Chinese aanbieders van HiFi, zoals Topping, die weg gingen bewandelen, ik kan daar alleen maar enthousiast over zijn!
Re: Topping PA5
Blijft wel overeind dat de kastjes niet de uitstraling van een A-product hebben, en een versterker is grotendeels ook een hebbedingetje. De Hypex monoblokjes staan ook alleen bij soundnerds in de kamer.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Topping PA5
En het lek is boven:
https://www.audiosciencereview.com/foru ... ost-999021
Een TPA Klasse D chippie in composiet opstelling a la de versterker van Peter.
https://www.audiosciencereview.com/foru ... ost-999021
Een TPA Klasse D chippie in composiet opstelling a la de versterker van Peter.
Re: Topping PA5
Ja, z'n vermoeden had ik ook al. En volgens mij doet Purify dat ook. Alleen is dat met Klasse-D niet zo simpel en gaat dat minder ver als met Klasse-A/B vanwege de beperkte bandbreedte van Klasse-D t.o.v. Klasse-A/B. Dat is ook in dat linkje te lezen. Boven de 5 kHz is de vervorming dan niet meer zo superlaag.
Re: Topping PA5
De Purifi is naar mijn weten een doorontwikkeling van Ncore, en - zoals te zien in de test bij Audiosciencereview - over de gehele bandbreedte in orde.
Re: Topping PA5
Yup goed gezien. Ik doelde uiteraard op de Topping PA5 want in dat aangehaalde draadje daarover door Gerhard ging het juist daarover.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Topping PA5
Klopt, meer loop gain en meer bandbreedte vertaald zich bij een hogere orde lus zoals gebruikt bij nCore/Purifi naar lagere vervorming, de Purifi doet daar ivm. de nCore nog een schepje bovenop.
Re: Topping PA5
Tja das een beetje open deur, dat geldt voor ieder stabiel tegengekoppeld systeem. Maar daar zijn wel grenzen aan. Hier nog een vergelijkje: https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.24855/ De Benchmark is net een tandje voor over het frequentiebereik en je ziet de vervorming oplopen met de frequentie.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Topping PA5
Ja, de grens is instabiliteit idd. De nCore schakelt dan terug naar een lagere orde lus, ik neem aan dat de Purifi hetzelfde doet.
Re: Topping PA5
Geen idee. Daar wordt verder geen opening van zaken over gegeven. Feit is wel dat je met een CA constructie i.i.g. de vervorming rond de 1 kHz en daaronder theoretisch nog flink omlaag kan krijgen door de extra loop-gain van de op-amp daar. Of dat in werkelijkheid ook kan weet ik nog niet zo gezien de forse HF rimpel op de uitgang. Die voer je dan ook terug in de feedback.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Topping PA5
Die HF rimpel zit op 400kHz, notch filter met een lage Q drukt die natuurlijk makkelijk 30 tot 60dB naar beneden, laag doorlaat filter erbij en je gaat al rap richting ruisvloer op 400kHz.Pjotr schreef: ↑ma 06 dec 2021, 0:09Geen idee. Daar wordt verder geen opening van zaken over gegeven. Feit is wel dat je met een CA constructie i.i.g. de vervorming rond de 1 kHz en daaronder theoretisch nog flink omlaag kan krijgen door de extra loop-gain van de op-amp daar. Of dat in werkelijkheid ook kan weet ik nog niet zo gezien de forse HF rimpel op de uitgang. Die voer je dan ook terug in de feedback.
