Topping PA5

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief

Topping PA5

Bericht door ds23man »

De wonderen zijn de wereld nog niet uit, komt er opeens een Chinees voorbij die voor 350 dollar al het bestaande klasse D spul wegspeelt:

https://www.audiosciencereview.com/foru ... ier.28512/

:shock: :shock: :shock:
Pjotr

Re: Topping PA5

Bericht door Pjotr »

Topping maakt leuk en degelijk spul. Heb een DAC'je van ze voor bij de TV. Dit versterkertje begint zo te zien aardig in de buurt van de beste klassieke A en A/B te komen!
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zo dan.. daar zit een talentje bij Topping
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Henkjan schreef: zo 28 nov 2021, 11:34
Een marketing talent zit ernaast…
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Leeuwarden schreef: zo 28 nov 2021, 11:44
Henkjan schreef: zo 28 nov 2021, 11:34
Een marketing talent zit ernaast…
andere marketing school dan de gebruikelijke audio marketeers dan als ik zo de prijs zie
Leeuwarden

Absoluut! Inzetten op kwaliteit icm met kwantiteit is iets nieuws in de audiowereld…
dre

Bericht door dre »

ik vind het altijd maar knullig met zo'n losse adapter....
FR_Aad

Bericht door FR_Aad »

Je evt storingsbron is wel wat verder weg.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

is voor de fabrikant een voordeel, geen 230V in de eigen kast, voeding koop je extern incl alle keuringen en goedkeuringen
Pjotr

Bericht door Pjotr »

dre schreef: zo 28 nov 2021, 13:11
ik vind het altijd maar knullig met zo'n losse adapter....
In dit geval is er vast serieus aan de Audiofiel gedacht: Nu kun je er zelf een superduper lineaire voeding aan knopen :yeah: En dat gaat vast nog een wereld van verschil maken :sure: I.d.d. serieuze marketing.

I.i.g. ging met mijn Topping E30 Dac'je het overschakelen van een SMPS muurwratje naar een lineaire 5V, de vervorming van een 0,00058% naar een 0,00013%. Minder kan mijn geluidskaart niet meten :mrgreen: Gaan we dat horen? Ik niet i.i.g. en zeker niet met de MPEG2 layer van de TV. Maar het is leuk dat je het meten kunt.
Leeuwarden

Als je het kan meten dan weet je brein dat het verschil maakt. En die wetenschap hoor je boven alles uit!
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Sommige personen zijn daar i.d.d. gevoelig voor. Sommigen doen/geloven alles als je ze maar punten geeft. Maar niet bij iedereen hoor Jan :lol:
Henkjan schreef: zo 28 nov 2021, 13:14
is voor de fabrikant een voordeel, geen 230V in de eigen kast, voeding koop je extern incl alle keuringen en goedkeuringen
Dat vrijwaart je niet van het nog steeds zelf laten testen als je het als onderdeel van iets anders verkoopt. Dan moet de hele combinatie getest zijn. De combinatie, of inbouw, kan er voor zorgen dat de eerdere CE marges van het product niet meer waar zijn.
Leeuwarden

Pjotr schreef: zo 28 nov 2021, 13:58
Sommige personen zijn daar i.d.d. gevoelig voor. Sommigen doen/geloven alles als je ze maar punten geeft. Maar niet bij iedereen hoor Jan :lol:
:lol: We noemen geen namen! Maar daar kunnen we in de toekomst wel beter foto's van verwachten aangezien er betere verlichting is aangeschaft met een dimmer om de zaak op te helderen!
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hier blijkt maar weer eens dat een goed ontwerp het verschil maakt en niet de prijs of gebruikte onderdelen, het was slechts een kwestie van tijd totdat de Chinese aanbieders van HiFi, zoals Topping, die weg gingen bewandelen, ik kan daar alleen maar enthousiast over zijn!
John P

Bericht door John P »

Blijft wel overeind dat de kastjes niet de uitstraling van een A-product hebben, en een versterker is grotendeels ook een hebbedingetje. De Hypex monoblokjes staan ook alleen bij soundnerds in de kamer.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

En het lek is boven:

https://www.audiosciencereview.com/foru ... ost-999021

Een TPA Klasse D chippie in composiet opstelling a la de versterker van Peter.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Ja, z'n vermoeden had ik ook al. En volgens mij doet Purify dat ook. Alleen is dat met Klasse-D niet zo simpel en gaat dat minder ver als met Klasse-A/B vanwege de beperkte bandbreedte van Klasse-D t.o.v. Klasse-A/B. Dat is ook in dat linkje te lezen. Boven de 5 kHz is de vervorming dan niet meer zo superlaag.
Shadow

Bericht door Shadow »

De Purifi is naar mijn weten een doorontwikkeling van Ncore, en - zoals te zien in de test bij Audiosciencereview - over de gehele bandbreedte in orde.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef: zo 05 dec 2021, 20:01
De Purifi is naar mijn weten een doorontwikkeling van Ncore, en - zoals te zien in de test bij Audiosciencereview - over de gehele bandbreedte in orde.
Yup goed gezien. Ik doelde uiteraard op de Topping PA5 want in dat aangehaalde draadje daarover door Gerhard ging het juist daarover.
Shadow

Bericht door Shadow »

:goedzo:
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Klopt, meer loop gain en meer bandbreedte vertaald zich bij een hogere orde lus zoals gebruikt bij nCore/Purifi naar lagere vervorming, de Purifi doet daar ivm. de nCore nog een schepje bovenop.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

SSassen schreef: zo 05 dec 2021, 23:33
Klopt, meer loop gain en meer bandbreedte vertaald zich bij een hogere orde lus zoals gebruikt bij nCore/Purifi naar lagere vervorming, de Purifi doet daar ivm. de nCore nog een schepje bovenop.
Tja das een beetje open deur, dat geldt voor ieder stabiel tegengekoppeld systeem. Maar daar zijn wel grenzen aan. Hier nog een vergelijkje: https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.24855/ De Benchmark is net een tandje voor over het frequentiebereik en je ziet de vervorming oplopen met de frequentie.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ja, de grens is instabiliteit idd. De nCore schakelt dan terug naar een lagere orde lus, ik neem aan dat de Purifi hetzelfde doet.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Geen idee. Daar wordt verder geen opening van zaken over gegeven. Feit is wel dat je met een CA constructie i.i.g. de vervorming rond de 1 kHz en daaronder theoretisch nog flink omlaag kan krijgen door de extra loop-gain van de op-amp daar. Of dat in werkelijkheid ook kan weet ik nog niet zo gezien de forse HF rimpel op de uitgang. Die voer je dan ook terug in de feedback.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Pjotr schreef: ma 06 dec 2021, 0:09
Geen idee. Daar wordt verder geen opening van zaken over gegeven. Feit is wel dat je met een CA constructie i.i.g. de vervorming rond de 1 kHz en daaronder theoretisch nog flink omlaag kan krijgen door de extra loop-gain van de op-amp daar. Of dat in werkelijkheid ook kan weet ik nog niet zo gezien de forse HF rimpel op de uitgang. Die voer je dan ook terug in de feedback.
Die HF rimpel zit op 400kHz, notch filter met een lage Q drukt die natuurlijk makkelijk 30 tot 60dB naar beneden, laag doorlaat filter erbij en je gaat al rap richting ruisvloer op 400kHz.
Plaats reactie