Pagina 1 van 3
Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: ma 15 nov 2021, 10:52
door rikpost
Goedemorgen.
ik gebruik momenteel een pi als end point van LMS .
nu werkt Tidal op zich prima maar je moet een paar extra stappen doorlopen en ik vind playlisten en dergelijke allemaal niet zo handig werken.
daarom maak ik ze meestal aan op de Tidal app en ga dan naar Material skin .
Nu zag ik dat Volumio ook een intergratie heeft met Tidal ,kost dan wel iets maar als dat goed werkt heb ik er dat er graag voor over .
heeft iemand daar ervaring mee en kan ik dan gewoon direct de Tidal App gebruiken zonder omwegen?

Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: ma 15 nov 2021, 11:20
door toetertje
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik zat er ook al naar te kijken.
Ik werk nu met moode, i.c.m. bubble upnp. Werkt ook, maar is inderdaad wat omslachtiger.
Ook krijg ik op deze manier nooit meer dan 44.1khz/16 bit. Ik ben er nog niet achter waarom dat is.
Als ik via andere wegen stream naar dezelfde moode streamer, dan krijg ik wel hogere resoluties.
Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: ma 15 nov 2021, 13:16
door Henkjan
t zou t moeten doen, maar niet op alle Volumio "smaken" begreep ik.
t beste ff checken op t Volumio dev forum
Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: ma 15 nov 2021, 13:52
door rikpost
volgens mij moet je wel de betaalversie hebben ,My Volumio!
Maar dacht dat het een maand gratis is .
Proberen is geen probleem maar wanneer men zegt ,Total crap!
Dan begin ik er niet aan

Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: ma 15 nov 2021, 20:04
door rikpost
Goed ik ben er een tijdje mee aan het stoeien .
volumio op de raspberry geïnstalleerd, check
Zichtbaar in netwerk ,check
Volumio plug in op tidal ,check
tidal ziet dus volumio .
uitgang van de framboos geselecteerd op i2s en allo digione .echter wel aangesloten op spdif!
Kan niet anders selekteren ,maar volgens jouwbuis is dat geen probleem .
Alles communiceer goed maar alleen geen geluid .
Ja heel in de verte ,dus het speelt wel ,maar heel zachtjes ,en dat moet ik hem helemaal open draaien .
Iemand suggesties ?
Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: ma 15 nov 2021, 20:10
door rikpost
Ehhh hij doet het ik moest het uitgangssignaal op de tablet hoge zetten .
Het hikt wel overigens

Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: ma 15 nov 2021, 20:23
door Peter 53
Hier werkt het prima via rpi, echter bij het selecteren van n ander nummer heb ik aan het begin n hikje. Vreselijk irritant. Bij het spelen van n afspeellijst geen problemen.
Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: ma 15 nov 2021, 20:29
door rikpost
Hmmm ik heb nu dus weer geen geluid .
ach ik had wel verwacht even te moeten puzzelen .
Als het uiteindelijk maar stabiel is ,ook een hikje aan het begin vind ik niet acceptabel Peter

Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: ma 15 nov 2021, 23:19
door Henkjan
kan je volumio niet op vol volume zetten en dan gewoon met je pre t volume regelen? veel van de software volume regelingen zijn niet je van het
Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: ma 15 nov 2021, 23:55
door Kappa7
Als je nu al een vorm van LMS hebt draaien dan kan je gewoon bubble upnp gebruiken.
Die zou een betere integratie moeten geven met de diverse streaming aps.
Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: di 16 nov 2021, 8:50
door rikpost
Henkjan schreef: ↑ma 15 nov 2021, 23:19
kan je volumio niet op vol volume zetten en dan gewoon met je pre t volume regelen? veel van de software volume regelingen zijn niet je van het
Hoi Henkjan ,ja die heb ik inmiddels gevonden werkte eerst ook niet maar heb hem toen teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd .
De Volumio app kan dan de speler daarna niet meer vinden en blijft dan zoeken ,staat zo vast als een huis ,dan de app er maar afgooien en opnieuw installeren ,dan vind hij hem weer wel .
Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: di 16 nov 2021, 8:53
door rikpost
Kappa7 schreef: ↑ma 15 nov 2021, 23:55
Als je nu al een vorm van LMS hebt draaien dan kan je gewoon bubble upnp gebruiken.
Die zou een betere integratie moeten geven met de diverse streaming aps.
Hoi Kappa .
Heb je dan wel 1 op 1 de gebruikers interface van Tidal ?
Want dat is de reden dat ik dit probeer ,via LMS speelde tidal ook al maar miste een hoop gemak van de tidal App
Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: di 16 nov 2021, 9:16
door Shadow
Ik gebruik nu Qobuz via bubble upnp. het werkt, maar het gebruiksgemak van de Qobuz of Spotify app haalt het niet idd.
Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: di 16 nov 2021, 14:54
door Henkjan
rikpost schreef: ↑di 16 nov 2021, 8:53
Kappa7 schreef: ↑ma 15 nov 2021, 23:55
Als je nu al een vorm van LMS hebt draaien dan kan je gewoon bubble upnp gebruiken.
Die zou een betere integratie moeten geven met de diverse streaming aps.
Hoi Kappa .
Heb je dan wel 1 op 1 de gebruikers interface van Tidal ?
Want dat is de reden dat ik dit probeer ,via LMS speelde tidal ook al maar miste een hoop gemak van de tidal App
via de Material skin?
ik vind dat voor Qobuz best wel aardig gaan in elk geval, Tidal heb ik niet.
wel jammer dat Tidal meer gesloten is, Spotify werkt op LMS prima met de Spoty plugin, ook als Spotify endpoint, dus gewoon vanuit de Spotify app
Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: di 16 nov 2021, 18:10
door rikpost
Nou de TIDAL app zelf werkt prachtig ( los van de hik dan )maar ik heb nog iets ontdekt !
De geluidskwaliteit via Volumio is niet je dat ,misschien is het een instelling maar ….!
Ik kan schakelen tussen de Touch en de Berry ,allebei TIDAL even opnieuw play drukken natuurlijk want TIDAL is maar goed voor 1 speler tegelijk .
Duidelijk dat het via de Touch een stuk frisser klinkt .
Terwijl ik eerst meer gecharmeerd was van de Berry .
Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: do 18 nov 2021, 10:20
door rikpost
Ik heb de sd kaart opnieuw geformatteerd en het Volumio image er op gebrand .
Het hikken is nu minder en wat vreemd is ,ik zie nu duidelijk bij Tidal staan ;Tidal Connect Volumio ; terwijl er eerst AirPlay Volumio stond dus blijkbaar was die integratie niet goed ingesteld .
Geluidskwaliteit is nu wel goed ,hoe goed moet ik nog vergelijken met de Touch maar zo op de eerste indruk is het prima .
Alleen nog wel regelmatig een hik nu zou het te maken kunnen hebben met de WiFi op de RP 3 die moet dus permanent uitgeschakeld worden .
Is er iemand die dat kan uitleggen in een begrijpelijke taal ,ik moet een commando typen ,en de commando’s kan ik wel vinden maar hoe kom ik er in ?
Beetje diarree van info via Google

Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: zo 21 nov 2021, 12:29
door rikpost
Ik ben binnen in de raspberry maarrr ik lijk niet verder te komen
Ik wil een opdrachtpromt om de WiFi uit te schakelen .
Ik kom er niet echt uit , iemand een idee waarvan af hier te werk te gaan ?
Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: zo 21 nov 2021, 14:15
door Henkjan
zou het kunnen dat je inlog eerst moet enablen? is bij de Volumio versie van de miniDSP SHD in elk geval wel zo. gaat via ip/dev (iirc)
Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: zo 21 nov 2021, 15:22
door rikpost
Hoi Henkjan
Volgens YouTube niet maar daar krijgen ze ook een heel ander opstart scherm .
Ik heb nog een p1 liggen die ooit heeft gewerkt als XBMC spelertje .
Ik ga wel wat puzzelen in de verloren uurtjes want dit gaat gewoon allemaal iets meer tijd kosten .
Ik heb picoplayer er weer terug op teruggezet !
Toch werk het allemaal minder lekker dan de Squeezebox Touch.
Nu ook af en toe weer een hikje .
Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: ma 22 nov 2021, 0:09
door Henkjan
probeer t eens met max2play, dat draait bij mij prima op een v1 RPi met digi
Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: ma 22 nov 2021, 19:04
door rikpost
Nou hij speelt nu eigenlijk voorbeeldig met picoplayer weliswaar !!
Dus ik hou het even zo ,om te testen dacht ik met dat pi 1 te te expirimenteren maar daar draait volumio niet op .
Toen dacht ik er een p3 even bij te kopen ,denk leuk een beetje Hannesen aan de tafel .voor die paar tientjes .
nergens meer leverbaar

Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: ma 22 nov 2021, 19:52
door Barry2001
Wil je perse Pi3? Of mag Pi4 ook?
Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: ma 22 nov 2021, 22:54
door rikpost
Een 4 zal ook wel lukken neem ik aan , wel heb je er 1 in de aanbieding ?
Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: ma 22 nov 2021, 23:12
door Barry2001
Nee een klega zocht ‘m, wat in eerste instantie niet lukte (uitverkocht), en vond ‘m uiteindelijk
hier.
Re: Volumio Tidal Integratie
Geplaatst: ma 22 nov 2021, 23:26
door rikpost
Ah ! Thanx wel wat duurder dan bedoeling ,even over denken!