Pagina 1 van 5
De super T amp test....
Geplaatst: za 18 nov 2006, 21:07
door weidok
De Super T amp story
Vanmorgen de Super T amp binnengekregen
ga hem een poosje testen
lees dit eens op audiofreaks
http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=6612.0
Vanmiddag even een uurtje naar de Super T-amp geluisterd.
Nou hij matcht in ieder geval heel goed met de Fostex ML TL
Niks mis mee goede strakke bas.. mooi midden en hoog..
en dan die ruimtelijke weergave daar verbleekt de Mission Cyrus 2 bij
Morgen eens een zwaardere trafo testen...
Kortom voor fullrange hoog rendements speakers een dijk
van een versterker..
De Mission doet niet veel onder voor een Sonneteer klasse A
ook heb ik een Niat Niam 2 vergeleken met de Mission..
waarbij ik de Mission beter vond...
Plaatje
De binnenkant
De printplaat
De specificaties:
Class-T architecture
Single Supply Operation
Audiophile Quality Sound
0.04% THD+N @ 9W,4 Ohm
0.18% IHF-IM @ 1W,4 Ohm
11W @ 4 Ohm,0.1% THD+N
6W @ 8 Ohm,0.1% THD+N
High Power
15W @4 Ohm,10% THD+N
10W @ 8 Ohm,10% THD+N
High Efficiency
81% @ 5W,4 Ohm 88% @ 10W,8
Dynamic Range = 102 dB
Super T-Amp comes with AC wall power adapter
Input: 100V - 240V AC 50/60Hz
Output: 12V DC 3.0A
Binnenkort meer ...

Geplaatst: za 18 nov 2006, 21:28
door weidok
Nog even dit
Mijn gedachten over de vaak genoemde vervorming van klasse D
Dat klasse D vergeleken met andere versterkers in het
midden en hoog "lijken" te vervormen... kan ook wel aan
bv het filterconcept van de speakers liggen...
Een klasse D laat meer (micro) details horen
dan de meeste versterkers waardoor ook
"onvolkomenheden" van bv speakers sterker hoorbaar zullen zijn....
Op ander fora heb je ook voor- en tegenstanders van klasse D
tegen maar over de oorzaak van een "vervormde" midden en hoog
weergave die men waarneemt met klasse D wordt niet gesproken
Wel wordt het geluid van klasse D omschreven als vervormd midden
en schril hoog...
Ach nou ja.. smaken verschillen dus
Geplaatst: za 18 nov 2006, 21:46
door sietse
Ff aan de quadro's hangen ? Zijn nog niet gesloopt.
Geplaatst: za 18 nov 2006, 22:09
door KT88
Ik blijf me verbazen over de onkunde van sommige figuren op dat Audiofreaks forum........
"12 V? Hahahahaha! Hoe kan dat nog goed zijn? "
"10 watt? da's leuk voor een wekkerradio ...."
En even later juichen ze bij een of andere SET amp die amper 3 watt eruit perst.....maar dat zijn dan wel *buizenwatts* , die zijn anders he !
Vergeten ze even dat die voedingsspanning er niets toe doet, hebben ze wel eens in hun caraudio versterker gekeken?
Nee, maar daar zit ook een veel grotere kast omheen he
<sigh>
Geplaatst: za 18 nov 2006, 22:21
door JuuL
Mja, wordt er ook wel eens flauw van...
Die denken dan waarsch ook nog dat ze er veel verstand van hebben.
Maar de mensen die er (relatief) veel van af weten vinden dat ze weinig weten omdat zij wél weten dat er nog veeel meer is dan wat ze kennen...
Geplaatst: za 18 nov 2006, 23:08
door voodooless
Ey, hoe durf je het waardevolle oordeel van hifi.nl tegen te spreken. Ik vind het een schande, niet normaal gewoon. Wat een brutaliteit !
KT88 schreef:hebben ze wel eens in hun caraudio versterker gekeken?
Maar KT, jij weet toch ook wel dat de degelijke caraudio amps niet op 12V werken. Die kastjes zijn niet voor niks zo groot, zit namelijk een dikke geschakelde voeding in om het voltage omhoog te krikken. Headunits is een ander verhaal natuurlijk, die hebben dat niet (of heel, heel, heel zelden). Er zijn trouwens ook gewoon auto HU's met de T-amp erin

Geplaatst: za 18 nov 2006, 23:14
door KT88
In navolging van Jacco zal ik in het vervolg dan ook maar gaan spreken van "Volgens
Mensen Met Verstand Van Audio is dit helemaal geweldig/ruk/onzin/top etc. etc."
Ik ben ook maar een ietwat omhooggevallen hobbyistje hoor...........
Geplaatst: za 18 nov 2006, 23:25
door JuuL
KT88 schreef:
Ik ben ook maar een ietwat omhooggevallen hobbyistje hoor...........
Maar wel eentje die zijn verstand gebruikt
Geplaatst: za 18 nov 2006, 23:36
door KT88
Iets over mijn achtergrond en drijfveren:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/38211
Bij tijd en wijle word ik hier wat sentimenteel, en ook zie ik na teruglezen wel wat foutjes. Ik vraag vergiffenis bij voorbaat
Blijkbaar ben ik een gespleten persoonlijkheid, enerzijds de koele ing., anderszijds de gepassioneerde audio-hobbyist.

Geplaatst: zo 19 nov 2006, 10:51
door voodooless
JuuL schreef:Maar wel eentje die zijn verstand gebruikt
En vooral ook zijn hart waar nodig

Geplaatst: zo 19 nov 2006, 12:15
door indoubt
Afgezien van alle gespleten persoonlijkheden
Hoe performed dit kleine ding?
Ik heb zelf een amp3 en ik vindt dat deze soort kleine verterkertjes buitengewoon goed presteren. De vergelijkingen met met versterkers die een factor 100 duurder, zoals soms in de reviews gemaakt worden, gaat wel een beetje aan mij voorbij.
Moet wel zeggen dat ik voor m'n hoofdsysteem wat anders heb, deze gebruik ik bij m'n laptop
Geplaatst: zo 19 nov 2006, 12:21
door audiomanics
voodooless schreef:JuuL schreef:Maar wel eentje die zijn verstand gebruikt
En vooral ook zijn hart waar nodig

Zekers te weten... En dat beetje naast je schoenen lopen is goed voor je eigenwaarde!!
Kees
Geplaatst: zo 19 nov 2006, 17:17
door KT88
Ik naast mijn schoenen lopen?
De eerste die me daarop betrapt, krijgt een buizenversterker van me.
Geplaatst: zo 19 nov 2006, 18:04
door Leeuwarden
Nou, ik kan de foto zo snel niet vinden maar die buizenamp...

Geplaatst: zo 19 nov 2006, 18:12
door KT88
Ik heb er verschillende, welke bedoel je?
BTW vind eerst maar eens een post waarin ik verwaand of arrogant overkom !
Geplaatst: zo 19 nov 2006, 18:36
door Leeuwarden
KT88 schreef:
BTW vind eerst maar eens een post waarin ik verwaand of arrogant overkom !
En inkoppen maar: Gevonden!

Geplaatst: zo 19 nov 2006, 19:01
door KT88
????? Omdat ik meerdere buizenversterkers heb staan?
Sorry, maar die volg ik niet.
Niettemin wil ik best ook eens eentje voor jou bouwen hoor.
Zeg maar welke specs en welke buizen je erin wilt hebben

Geplaatst: zo 19 nov 2006, 19:03
door Leeuwarden
Nee joh... Ik maak maar een grapje!

Geplaatst: zo 19 nov 2006, 19:40
door audiomanics
KT88 schreef:Niettemin wil ik best ook eens eentje voor jou bouwen hoor.
Zeg maar welke specs en welke buizen je erin wilt hebben

Euh... ik had je eens gemaild over eengratis E1148 + onderdelen...
Kees
Geplaatst: zo 19 nov 2006, 20:27
door KT88
Yep.
Moet eerst moed verzamelen

Geplaatst: zo 19 nov 2006, 20:43
door weidok
sietse schreef:Ff aan de quadro's hangen ? Zijn nog niet gesloopt.
Kunnen we as vrijdagmiddag.. wel even proberen he..
Als je zo lang wachten met slopen dan

Geplaatst: zo 19 nov 2006, 20:50
door weidok
KT88 schreef:In navolging van Jacco zal ik in het vervolg dan ook maar gaan spreken van "Volgens
Mensen Met Verstand Van Audio is dit helemaal geweldig/ruk/onzin/top etc. etc."
Ik ben ook maar een ietwat omhooggevallen hobbyistje hoor...........
Die super T amp klinkt gewoon goed met mijn Fostexjes..
Dat vertellen mijn boerenoortjes gewoon..
Verder heb ik de ballen verstand van audioelectronica...
Verder ben ik niet van plan omhoog of omlaag te vallen
sta gewoon met beide benen op de grond (stevige friese klei)
Geplaatst: zo 19 nov 2006, 21:19
door KT88
weidok schreef:
Die super T amp klinkt gewoon goed met mijn Fostexjes..
Dat vertellen mijn boerenoortjes gewoon..
Mooi, daar gaat het ook om.
Mijn commentaar was ook meer gericht op de audiofreakz- en hifi.nl recensies.....
Geplaatst: zo 19 nov 2006, 22:02
door Henkjan
ben benieuwd hoe die bij Sietse klinkt...
@Roland: mag die ook losgelaten worden op Sietse z'n 3pitters?
Geplaatst: ma 20 nov 2006, 11:38
door sietse
Henkjan schreef:ben benieuwd hoe die bij Sietse klinkt...
@Roland: mag die ook losgelaten worden op Sietse z'n 3pitters?
Ga ik niet wagen. De quadro's zijn 4 ohm. Dat gaat wel lukken. Verschil tussen de Denon (klasse A / B) en de de klasse D weet ik binnen 5 min.
