Miniversterker E-SA9.
Geplaatst: di 12 okt 2021, 16:27
Zoals velen heb ik drie audio-bronnen:
-Internettuner met DAB+ en bluetooth.
-Smart-TV met koptelefoonuitgang.
-CD/DVD-speler met USB.
En dus drie afstandsbedieningen waarmee ik volume, toon, mute e.d. kan regelen.
Je hebt dus alleen een (eind)versterker(tje, zie mijn onderschrift) nodig, om alles samen te brengen en te beluisteren op je boxen.
Ik heb mijn oog laten vallen op de E-SA9.
Als je de recensies leest, is het geluid prima, maar de knoppen laten het wel eens afweten*, maar die heb je niet nodig als je toch alles met de afstandsbedieningen van je bronnen regelt.
De aan/uit-knop heb je ook niet nodig als je alles op een schakelbare viervoudige stekkerdoos zet, wel zo zuinig!
Het is een standaard audioversterker met de populaire LM1875 als eindversterker: De aan/uit-schakelaar en zekering zitten natuurlijk aan de netspanning!
De onbelaste (alleen ca. 140mA van de LM's) voedingsspanning is hoog voor een 2x12W versterker, maar zakt bij belasting.
Ik heb de regelversterker achter het frontje verwijderd en alleen een volume-potmeter gemonteerd: De ingangsschakelaar heb ik vervangen door 2x3 10kΩ-weerstanden, want je kan de bronnen aan/uit schakelen met de afstandsbedieningen.
Met de SURROUND-schakelaar vergroot je het stereo-beeld ook zonder extra boxjes, maar met die erbij klinkt het ruimtelijker, ze staan in serie dus met één gebruik je alleen de binnenste aansluitingen van de de tulpstekkertjes.
*) Mijn exemplaar met 2019-7-18 op de printen, heeft hier geen last van.
-Internettuner met DAB+ en bluetooth.
-Smart-TV met koptelefoonuitgang.
-CD/DVD-speler met USB.
En dus drie afstandsbedieningen waarmee ik volume, toon, mute e.d. kan regelen.
Je hebt dus alleen een (eind)versterker(tje, zie mijn onderschrift) nodig, om alles samen te brengen en te beluisteren op je boxen.
Ik heb mijn oog laten vallen op de E-SA9.
Als je de recensies leest, is het geluid prima, maar de knoppen laten het wel eens afweten*, maar die heb je niet nodig als je toch alles met de afstandsbedieningen van je bronnen regelt.
De aan/uit-knop heb je ook niet nodig als je alles op een schakelbare viervoudige stekkerdoos zet, wel zo zuinig!
Het is een standaard audioversterker met de populaire LM1875 als eindversterker: De aan/uit-schakelaar en zekering zitten natuurlijk aan de netspanning!
De onbelaste (alleen ca. 140mA van de LM's) voedingsspanning is hoog voor een 2x12W versterker, maar zakt bij belasting.
Ik heb de regelversterker achter het frontje verwijderd en alleen een volume-potmeter gemonteerd: De ingangsschakelaar heb ik vervangen door 2x3 10kΩ-weerstanden, want je kan de bronnen aan/uit schakelen met de afstandsbedieningen.
Met de SURROUND-schakelaar vergroot je het stereo-beeld ook zonder extra boxjes, maar met die erbij klinkt het ruimtelijker, ze staan in serie dus met één gebruik je alleen de binnenste aansluitingen van de de tulpstekkertjes.
*) Mijn exemplaar met 2019-7-18 op de printen, heeft hier geen last van.