andere frontplaat?
Moderator: Beheerdersteam
andere frontplaat?
tot mijn verbazing kom er achter dat mijn setje 2e hands 9700`s een andere frontplaat heeft als de`gewone`9700 namelijk die van de 9900 de buitendiameter van de tweeter heeft wel de maat van de 9700 104mm in plaats van 130.
nu moet ik gaan aannemen dat dit geheel wel wat roet in het eten gooit wat betreft de afstraling?
ik speel met de isis(edo)
wat moet ik voor actie gaan ondernemen met dit probleem?
nu moet ik gaan aannemen dat dit geheel wel wat roet in het eten gooit wat betreft de afstraling?
ik speel met de isis(edo)
wat moet ik voor actie gaan ondernemen met dit probleem?
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Contacteer:
Ik heb net even op hun site gechecked, maar hij staat er niet meer op, helaas. Maar ik meen in het verleden een foto ervan gezien te hebben.Edo schreef:Aha...weer wat geleerd...Geenius schreef:Die bestaan inderdaad, OEM versie van de 9700. Komt bij AOS uit duitsland vandaan. Ze noemen hem daar de Kleine Revelator.
AOS laat bijvoorbeeld ook de R2904-7000 en de D2904-9800 met andere frontplaten uitvoeren.
vandaag de spoeltjes vervangen voor 0.22mH,en de caps voor 5.6uF,het geheel valt een stuk beter op z`n plaats,alleen aardig wat nadruk op de ssss,hij had hier al wat last van maar is nu een stuk erger geworden
zou dit op te lossen zijn door de cap te vervangen door 4.7uF?
graag een advies/aanbeveling.
of is hier een grondige verbouwing van het filter nodig?
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Contacteer:
4,7uF zou misschien helpen, maar zonder hem te horen is het lastig te zeggen.dre schreef:vandaag de spoeltjes vervangen voor 0.22mH,en de caps voor 5.6uF,het geheel valt een stuk beter op z`n plaats,alleen aardig wat nadruk op de ssss,hij had hier al wat last van maar is nu een stuk erger geworden![]()