Cirkelzaagblad gezocht.
Moderator: Beheerdersteam
Cirkelzaagblad gezocht.
Over enige tijd heb ik een laminaatvloer te leggen.
Nu heb ik een afkortzaag van Einhell. daar wil ik bij Ecotools een zaagblad voor gaan bestellen.
De gatmaat is 30 mm en buitendiameter 210 mm.
Nu is de keuze daar best wel ruim, en ik weet niet goed welke ik moet kiezen.
Waar moet ik op letten ? aantal tanden en tandvorm, dat soort zaken.
https://www.ecotools.nl/zaagbladen
Nu heb ik een afkortzaag van Einhell. daar wil ik bij Ecotools een zaagblad voor gaan bestellen.
De gatmaat is 30 mm en buitendiameter 210 mm.
Nu is de keuze daar best wel ruim, en ik weet niet goed welke ik moet kiezen.
Waar moet ik op letten ? aantal tanden en tandvorm, dat soort zaken.
https://www.ecotools.nl/zaagbladen
Re: Cirkelzaagblad gezocht.
Ik heb destijds voor een blad voor Trespa gekozen.
Daarna maar hbm laminaat knipper gekocht omdat het met het zaagblad aardig begon te stinken.
Wellicht vervuiling van de tanden.
Daarna maar hbm laminaat knipper gekocht omdat het met het zaagblad aardig begon te stinken.
Wellicht vervuiling van de tanden.
Re: Cirkelzaagblad gezocht.
https://www.ecotools.nl/afkortzaagblade ... 30-mm-t-60
Deze is prins. Kan je ook nog wel een aluminium profieltje mee zagen.
Deze is prins. Kan je ook nog wel een aluminium profieltje mee zagen.
Re: Cirkelzaagblad gezocht.
Nog niet echt duur eigenlijk. Ik heb daar de 216mm versie van. Alu en PVC gaat daar ook uitstekend mee.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Cirkelzaagblad gezocht.
geeft een stuk minder stof en maakt minder herriebeijert schreef:.... laminaat knipper ...
Re: Cirkelzaagblad gezocht.
Ik neem aan dat je deze bedoeld ?beijert schreef:Ik heb destijds voor een blad voor Trespa gekozen.
Daarna maar hbm laminaat knipper gekocht omdat het met het zaagblad aardig begon te stinken.
Wellicht vervuiling van de tanden.
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... er-plc-330
Die is met zijn 99 euro op zich niet zo heel duur, maar wel een stuk prijziger dan een cirkelzaagblad.
Re: Cirkelzaagblad gezocht.
Kijk, daar kan ik wat mee.Arno schreef:https://www.ecotools.nl/afkortzaagblade ... 30-mm-t-60
Deze is prins. Kan je ook nog wel een aluminium profieltje mee zagen.
Wat zou eigenlijk het verschil (behalve de prijs) kunnen zijn ?Arno schreef:
Ik neem aan dat de tanden wat harder zijn oid ?
Re: Cirkelzaagblad gezocht.
Ja klopt,ray5150 schreef:Ik neem aan dat je deze bedoeld ?beijert schreef:Ik heb destijds voor een blad voor Trespa gekozen.
Daarna maar hbm laminaat knipper gekocht omdat het met het zaagblad aardig begon te stinken.
Wellicht vervuiling van de tanden.
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... er-plc-330
Die is met zijn 99 euro op zich niet zo heel duur, maar wel een stuk prijziger dan een cirkelzaagblad.
Ook omdat ik hele appartementen moest gaan leggen leek mij dat wel fijn.
Wellicht is een goedkopere variant meer dan genoeg.
Laatst gewijzigd door beijert op vr 30 jul 2021, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Cirkelzaagblad gezocht.
Ik heb niet de indruk dat de hardheid van de tanden echt verschilt. Wat me wel is opgevallen is dat de echt goedkope bladen wel eens een beetje gaan zingen als ze wat langer draaien, na 10sec ofzo. Maar dat is op een afkorter niet echt het geval lijkt me.ray5150 schreef:Kijk, daar kan ik wat mee.Arno schreef:https://www.ecotools.nl/afkortzaagblade ... 30-mm-t-60
Deze is prins. Kan je ook nog wel een aluminium profieltje mee zagen.![]()
Wat zou eigenlijk het verschil (behalve de prijs) kunnen zijn ?Arno schreef:
Ik neem aan dat de tanden wat harder zijn oid ?
Re: Cirkelzaagblad gezocht.
Verschil zit vaak in de dikte/diepte van de tanden. De duurdere bladen kun je daardoor een paar keer laten slijpen.
En inderdaad hebben de duurdere bladen vaak ook wat lasergesneden anti-zing-snedes.
En inderdaad hebben de duurdere bladen vaak ook wat lasergesneden anti-zing-snedes.
Re: Cirkelzaagblad gezocht.
En is zoveel handiger de knipper staat gewoon op de grond, en je doet letterlijk, knip, en klaarHenkjan schreef:geeft een stuk minder stof en maakt minder herriebeijert schreef:.... laminaat knipper ...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Cirkelzaagblad gezocht.
ik heb 'm bij de Karwei gekocht, halve prijs van die HBMbeijert schreef:Ja klopt,ray5150 schreef:Ik neem aan dat je deze bedoeld ?beijert schreef:Ik heb destijds voor een blad voor Trespa gekozen.
Daarna maar hbm laminaat knipper gekocht omdat het met het zaagblad aardig begon te stinken.
Wellicht vervuiling van de tanden.
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... er-plc-330
Die is met zijn 99 euro op zich niet zo heel duur, maar wel een stuk prijziger dan een cirkelzaagblad.
Ook omdat ik hele appartementen moest gaan leggen leek mij dat wel fijn.
Wellicht is een goedkopere variant meer dan genoeg.
Re: Cirkelzaagblad gezocht.
Onze ADHD youtuber:
Is het meeste aan deze kant van de plas niet te koop.
Is het meeste aan deze kant van de plas niet te koop.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Cirkelzaagblad gezocht.
Ik zaag laminaat altijd met een handzaag ... kun je tenminste ook de lange zijden mee zagen en het geeft veel minder stof dan een elektrische zaag.
Zo'n laminaatknipper heb ik weleens gehuurd bij de gamma, maar de zaag blijft mijn voorkeur houden.
De laatste keer heb ik overigens pvc-laminaat genomen. Veel stiller als je eroverheen loopt en met een stanleymes in te korten
Zo'n laminaatknipper heb ik weleens gehuurd bij de gamma, maar de zaag blijft mijn voorkeur houden.
De laatste keer heb ik overigens pvc-laminaat genomen. Veel stiller als je eroverheen loopt en met een stanleymes in te korten
Re: Cirkelzaagblad gezocht.
Omdat de hele wereld laminaat legt en dat vervolgens tien jaar niet meer doet, zeg ik: haal een knipper van MP. Let wel erop dat hij breed genoeg is. Over zaagbladen is al genoeg gezegd, toch kan ik me ook voorstellen dat je deze pakt. Die kan net wat beter met trespa overweg.
Re: Cirkelzaagblad gezocht.
Veel zaagklusjes zijn sneller te doen met een handzaag en met wat oefening minstens zo nauwkeurig.RobertD schreef:Ik zaag laminaat altijd met een handzaag ...
Re: Cirkelzaagblad gezocht.
Die leek mij ook handig.markbakk schreef:Omdat de hele wereld laminaat legt en dat vervolgens tien jaar niet meer doet, zeg ik: haal een knipper van MP. Let wel erop dat hij breed genoeg is. Over zaagbladen is al genoeg gezegd, toch kan ik me ook voorstellen dat je deze pakt. Die kan net wat beter met trespa overweg.
Bij gebruik kwam ik er achter dat ie toch behoorlijk snel vervuild. Dacht eerst dat ie bot was maar volgens mij plakt er stof uit het laminaat aan.
Re: Cirkelzaagblad gezocht.
Klopt, een goede van CMT heeft daar minder last mee maar die is wel 4x zo duur. Maar ook daar moet je eigenlijk geen laminaat mee willen zagen. Is meer bedoeld voor non-ferro en kunststof. Neem gewoon een goede kwaliteit met fijne vertanding. En niet te snel willen maar ook niet te langzaam.
Re: Cirkelzaagblad gezocht.
Waarom niet gewoon een decoupeerzaag?
Zaagsnede is misschien wat minder fraai als met een cirkel zaag maar die worden in principe toch altijd door een plint afgedekt.
Zaagsnede is misschien wat minder fraai als met een cirkel zaag maar die worden in principe toch altijd door een plint afgedekt.
Re: Cirkelzaagblad gezocht.
Een fatsoenlijk scherpe koevoet is in ieder geval belangrijker dan hoe de randjes er komen te zien.
