Welke adapter voor afzuiging Festool OF1010
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Welke adapter voor afzuiging Festool OF1010
Na de tuin weer eens een kleurtje te hebben gegeven na een freesklusje wordt het tijd de bovenfrees eens aan te sluiten op de stofafzuiging. Mijn bovenfrees is een Festool OF1010EBQ, met deze aansluiting:
Ik kan nergens vinden welke adapter ik daarvoor moet hebben, ik heb ook andere Festool apparaten met deze bajonet aansluiting:
Hier past de slang van mijn stofafzuiging op, dit zou ik ook graag op de frees willen hebben. Hoeft nog niet eens die bajonet aansluiting te hebben, ik heb ook wel wat andere verloopjes naar de slan toe, als het maar op de aansluiting op de zool past. Het is mij bekend dat het handig is (met name bij kantenfrezen) een spaanvanger te gebruiken, die zit er als standaard accessoire wel bij.
Als ik een willekeurig plaatje op zoek van een OF1010 zie ik wel een adapter.
Ik kan niet vinden waar ik dit kan kopen, wie heeft een tip? (Of hoort het bij de set zoals je 'm koopt en heb ik er hem op de een of andere reden niet meer bij)
Ik kan nergens vinden welke adapter ik daarvoor moet hebben, ik heb ook andere Festool apparaten met deze bajonet aansluiting:
Hier past de slang van mijn stofafzuiging op, dit zou ik ook graag op de frees willen hebben. Hoeft nog niet eens die bajonet aansluiting te hebben, ik heb ook wel wat andere verloopjes naar de slan toe, als het maar op de aansluiting op de zool past. Het is mij bekend dat het handig is (met name bij kantenfrezen) een spaanvanger te gebruiken, die zit er als standaard accessoire wel bij.
Als ik een willekeurig plaatje op zoek van een OF1010 zie ik wel een adapter.
Ik kan niet vinden waar ik dit kan kopen, wie heeft een tip? (Of hoort het bij de set zoals je 'm koopt en heb ik er hem op de een of andere reden niet meer bij)
Re: Welke adapter voor afzuiging Festool OF1010
Dat onderdeel zit bij de festool stofzuiger. Zit standaard aan het einde van de slang, en is gewoon een rubber manchet.
Ik weet niet of er dan weer een adapter bestaat naar je eigen stofzuiger. Dat ligt dan weer bij de fabrikant van je stofzuiger.
Ga er voor het gemak maar vanuit dat Festool niet iets maakt waarmee je hun machines op iets van een ander merk kan aansluiten
Ik weet niet of er dan weer een adapter bestaat naar je eigen stofzuiger. Dat ligt dan weer bij de fabrikant van je stofzuiger.
Ga er voor het gemak maar vanuit dat Festool niet iets maakt waarmee je hun machines op iets van een ander merk kan aansluiten
Re: Welke adapter voor afzuiging Festool OF1010
Maar ik zie dat ik niet goed lees. Je hebt wel een Festool stofzuiger? Die bajonet-aansluiting zit dacht ik op de slangen met de grotere diameter.
Re: Welke adapter voor afzuiging Festool OF1010
Festool niet, maar wel voor een Festool prijsje: https://www.toolsxl.nl/starmix-toebehor ... -7699.htmlArno schreef:Dat onderdeel zit bij de festool stofzuiger. Zit standaard aan het einde van de slang, en is gewoon een rubber manchet.
Ik weet niet of er dan weer een adapter bestaat naar je eigen stofzuiger. Dat ligt dan weer bij de fabrikant van je stofzuiger.
Ga er voor het gemak maar vanuit dat Festool niet iets maakt waarmee je hun machines op iets van een ander merk kan aansluiten
Maar lijkt mij stug dat Festool zelf niet een aansluiting los levert voor een standaard 27mm slang.
Re: Welke adapter voor afzuiging Festool OF1010
Daar liep ik eerst ook tegen aan en heb er een verloop voor geprint zodat er een "gewone" ronde slang in kan.
Als je er belang bij hebt hoor ik het wel.
Als je er belang bij hebt hoor ik het wel.
Re: Welke adapter voor afzuiging Festool OF1010
Het gaat volgen mij om een verloop van oud model festool naar nieuw model banjonet van Festool.....
Re: Welke adapter voor afzuiging Festool OF1010
Die past daarin, op die manier gebruik ik het ook.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Welke adapter voor afzuiging Festool OF1010
Nee ik had zelf duidelijker moeten zijn, ik heb een Proxxon stofzuiger. Daar zit een een 40mm slang aan met een verloopje dat in Proxxon werkbank gereedschap past, en toevalliger wijs (denk ik) ook op de Festool apparaten die ik heb. Behalve de bovenfrees dus. Maar dan is dat het, het zit bij de slang die wel los voor erg veel geld verkocht wordt zie ik, gaat me ook wat ver.Arno schreef:Maar ik zie dat ik niet goed lees. Je hebt wel een Festool stofzuiger? Die bajonet-aansluiting zit dacht ik op de slangen met de grotere diameter.
Die Starmix zou kunnen passen op de ovale aansluiting, prijs gaat nergens overPjotr schreef:Festool niet, maar wel voor een Festool prijsje: https://www.toolsxl.nl/starmix-toebehor ... -7699.htmlArno schreef:Dat onderdeel zit bij de festool stofzuiger. Zit standaard aan het einde van de slang, en is gewoon een rubber manchet.
Ik weet niet of er dan weer een adapter bestaat naar je eigen stofzuiger. Dat ligt dan weer bij de fabrikant van je stofzuiger.
Ga er voor het gemak maar vanuit dat Festool niet iets maakt waarmee je hun machines op iets van een ander merk kan aansluiten![]()
Maar lijkt mij stug dat Festool zelf niet een aansluiting los levert voor een standaard 27mm slang.
Kijk, super, precies wat ik zoek! Ja als je dat wil doen, printen, top! Als 'ie dan ook nog de diameter heeft van het verloopje dat bij mij in de 40mm slang zit kan ik met 1 oplossing alles bedienen. Regelen we verder via pb ok? Hartelijk dank alvast in elk gevalrjmulder schreef:Daar liep ik eerst ook tegen aan en heb er een verloop voor geprint zodat er een "gewone" ronde slang in kan.
IMG_1998.jpg
Als je er belang bij hebt hoor ik het wel.
Ook de andere reageerders bedankt
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Welke adapter voor afzuiging Festool OF1010
Ik vraag me af of íe past Joram. De zuigmond op de freesvoet is ovaal, 34mm breed en 22mm hoog buitendiameter. Maar ben geholpen inmiddels door het aanbod van RJ 
Re: Welke adapter voor afzuiging Festool OF1010
Ah mooi, ik dacht dat deze op de meeste ronde aansluitingen wel past...maar als het een ovaal is wordt het lastiger natuurlijk...
-
Vrolijke noot
- Berichten: 189
- Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
- Locatie: Noordwijkerhout
Re: Welke adapter voor afzuiging Festool OF1010
een stukkie koelvloeistofslang met een slangenklem
maar de aangeboden oplossing is mooier
maar de aangeboden oplossing is mooier
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Welke adapter voor afzuiging Festool OF1010
RobertJan heeft een adaptertje geprint, en deze heb ik vanmorgen opgehaald.
Past perfekt, vakwerk
Bij gelegenheid zal ik het in de praktijk ook gaan proberen, maar ben hier al blij mee. Probleem opgelost, ook dank aan andere reageerders.
Past perfekt, vakwerk
Bij gelegenheid zal ik het in de praktijk ook gaan proberen, maar ben hier al blij mee. Probleem opgelost, ook dank aan andere reageerders.
