Pagina 1 van 1

Hertz hx 300 kistje

Geplaatst: zo 13 jun 2021, 10:26
door Floekje
Hallo,

Ik heb een hertz hx300 op de kop weten te tikken. Mijn oude focal heeft heet leven gegeven. Die zat in een mooi kistje dat Bertje heeft berekend.

Zou je ook kunne uit rekenen of de hertz in de 50l netto kist kan die je voor de focal 33k had berekend?

Mijn dank is groot.

Mvg Jeroen

Re: Hertz hx 300 kistje

Geplaatst: zo 13 jun 2021, 10:30
door Floekje
Fotootjes voor de gegevens. Het is de enkelspoel 600wrms.

Re: Hertz hx 300 kistje

Geplaatst: do 17 jun 2021, 9:41
door Bertje
Zie voor de specs en kistvoorstel:
https://www.hertzaudiovideo.com/wp-cont ... _hx300.pdf

Als ik 'm in winISD simuleer kan dat wel in 50L:
gepoort afgestemd rond 33Hz:
50L netto
poort 10cm diameter
poortlengte 35cm

Re: Hertz hx 300 kistje

Geplaatst: za 19 jun 2021, 9:52
door Floekje
Hallo Bertje,

Bedankt voor je reactie. Die je aan geeft is het nieuwe model. Heb de oudere. Gegevens in de foto hier boven.

Kistje is 50l en heeft een slotpoort van 36,5x36,5x3. Kan het kisje wel kleiner maken dat is geen probleem.

Mvg Jeroen

Re: Hertz hx 300 kistje

Geplaatst: za 19 jun 2021, 10:08
door Bertje
Dan staan er helaas te weinig gegevens van het oude model om een simulatie te doen. Ik de heb Fs, Vas Qes, Qms o.a. nodig, maar hoe meer hoe beter.

Re: Hertz hx 300 kistje

Geplaatst: za 19 jun 2021, 12:12
door Floekje
Io heb nog is gegoogled. En vond dit.

Re: Hertz hx 300 kistje

Geplaatst: vr 23 jul 2021, 8:40
door Floekje
Hallo Bertje

Speel een tijde met de hertz sub in de focal kist die door jou berekend is. Maar klinkt toch niet super. Heb nog wat gegevens gevonden. Zou je voor de hertz hx300 ook een berekening kunnen doen?

Fs 42,5 Hz
Vas 33,95 l
Qes 0,55
Qms 3,21
Spl 94

Heb het liefst een slot poort als reflex.

Bedankt

Re: Hertz hx 300 kistje

Geplaatst: vr 23 jul 2021, 11:02
door Shadow
Floekje schreef:
Hallo Bertje

Speel een tijde met de hertz sub in de focal kist die door jou berekend is. Maar klinkt toch niet super. Heb nog wat gegevens gevonden. Zou je voor de hertz hx300 ook een berekening kunnen doen?

Fs 42,5 Hz
Vas 33,95 l
Qes 0,55
Qms 3,21
Spl 94

Heb het liefst een slot poort als reflex.

Bedankt
Het is echt niet zo moeilijk met win ISD hoor....

Re: Hertz hx 300 kistje

Geplaatst: za 24 jul 2021, 21:17
door Bertje
Dat oudere model kan gepoort:
50 liter netto (luchtvolume zonder poort, sub, verstevigingen etc.)
slotpoort: 3cm breed, 35cm hoog en 27,2cm lang. Dan stemt dat af rond 42Hz, gaat best luid, niet super diep.
Maar in een auto is het waarschijnlijk wel een fijne afstemming.

Re: Hertz hx 300 kistje

Geplaatst: zo 08 aug 2021, 10:26
door Floekje
Bedankt Bertje

Ik ga een mooi kistje maken. En hou jullie op de hoogte