Pagina 1 van 1
Aansluiten op radio Opel Mokka 2012
Geplaatst: do 15 apr 2021, 15:43
door michel1992
Hallo allemaal,
Ik rijd een Opel Mokka uit 2012 en zou hier graag een subwoofer achter in de kofferbak gooien.
Nu heb ik alles al aangeschaft, kist gemaakt etc.
Nu kwam ik er echter achter dat ik de remote en RCA kabels van de versterker niet op de radio aan kan sluiten.
Ik kan verder op Google ook niet echt wat vinden over goede adapters of iets dergelijks.
Kan iemand mij asjeblieft helpen, zodat ik een versterker op mijn radio kan aansluiten om mijn subwoofer aan te sturen?
Alvast super bedankt!

Re: Aansluiten op radio Opel Mokka 2012
Geplaatst: do 15 apr 2021, 16:23
door ds23man
Denk dat je nu een leuk probleem hebt met zo'n dedicated radioding. Wordt waarschijnlijk een aftakking op een fullrange luidspreker aansluiting ( als die er al is) en de remote op een geschakeld contact achter het contactslot.
Re: Aansluiten op radio Opel Mokka 2012
Geplaatst: do 15 apr 2021, 16:29
door michel1992
Hey @ds23man. dat Dedicated klinkt me niet heel goed haha.
Maar wat bedoel je precies met een aftakking van een fullrange luidspreker aanlsuiting?
Waar kan ik die vinden, aan herkennen en hoe aansluiten?
Sorry ik ben een leek zodra het niet plug en play is

Re: Aansluiten op radio Opel Mokka 2012
Geplaatst: do 15 apr 2021, 16:33
door michel1992
Ik lees nu net per ongeluk ergens dat ik een hig-low filter kan gebruiken.
Nu heb ik wat in de volgende link gevonden:
https://www.allekabels.nl/subwooferkabe ... gIpn_D_BwE
Kan ik de kabels hiervan rechtstreeks op de achterspeakers aansluiten en dan de RCA aansluiten op de versterker?
Re: Aansluiten op radio Opel Mokka 2012
Geplaatst: do 15 apr 2021, 17:00
door ds23man
Die zijn net gehakt hoor ik net op de radio.
Re: Aansluiten op radio Opel Mokka 2012
Geplaatst: do 15 apr 2021, 17:07
door michel1992
Oh ik lees het ja.. ook wel weer stomtoevallig. Maar kan je wellicht nog toelichten wat je bedoelt met de aftakking van een fullrange speaker? Ik heb enkel een low ingang op de versterker.
Re: Aansluiten op radio Opel Mokka 2012
Geplaatst: do 15 apr 2021, 17:35
door Shadow
Dan heb je een versterker met high level ingang nodig of een
high-to-line converter.
Re: Aansluiten op radio Opel Mokka 2012
Geplaatst: do 15 apr 2021, 18:51
door michel1992
Volgens mij heb ik dan bij het gebruik bij een high-low converter even wat kennis nodig over de kabels die achter in mijn radio zitten.
Op een high-low converter zitten 2x2 draden voor aansluiting op de speakers en volgens mij nog een spannings en massa kabel.
Ik heb alleen geen flauw idee op welke kleuren welke draden moeten aangesloten.
Hoe kan ik hier nog achter komen?
Re: Aansluiten op radio Opel Mokka 2012
Geplaatst: do 15 apr 2021, 19:15
door Shadow
Multimeter in bezit? Enige kennis van elektro of ambitie die op te doen? Nee> naar de caraudio boer en in laten bouwen. Te veel gezien dat dit fout ging en hele kabelbomen af fikten.
Re: Aansluiten op radio Opel Mokka 2012
Geplaatst: do 15 apr 2021, 19:26
door ray5150
Dat lijkt me een heel verstandig advies.
Re: Aansluiten op radio Opel Mokka 2012
Geplaatst: do 15 apr 2021, 19:38
door michel1992
Ik heb een multimeter en ben niet te beroerd om wat informatie en ervaring op te doen alleen schort het momenteel aan de basiskennis. Ik zou dus alleen graag een overzicht hebben welke kabels de juisten zijn voor het aansluiten van de hi-low converter, alleen zie ik nog niks online of in de handleiding van de Mokka
Re: Aansluiten op radio Opel Mokka 2012
Geplaatst: do 15 apr 2021, 19:42
door ds23man
Volgens mij schort er wat aan je kennis wat betreft lijnniveau en de uitgangsspanning van een versterker naar een luidspreker.
Re: Aansluiten op radio Opel Mokka 2012
Geplaatst: do 15 apr 2021, 19:43
door eQuanD
Inderdaad. Laat dit best doen door iemand die weet waarmee dat ie bezig is. Er zijn al téveel drama’s vastgesteld door onzorgvuldig tewerk te gaan, met zware gevolgen. Veiligheid vóór alles.
Re: Aansluiten op radio Opel Mokka 2012
Geplaatst: do 15 apr 2021, 20:28
door michel1992
Dan gaan we dat maar doen.
Bedankt voor de reacties allen!
Re: Aansluiten op radio Opel Mokka 2012
Geplaatst: za 17 apr 2021, 20:10
door Bertje
Mocht je toch nog zelf aan de gang willen, diverse Mokka 2012 adapters:
https://www.optimount.nl/index.php?rout ... 475_460214
Re: Aansluiten op radio Opel Mokka 2012
Geplaatst: di 27 apr 2021, 15:00
door Stefanovitch
Hallo,
Ik zou gaan voor deze kabel:
https://www.optimount.nl/index.php?rout ... t_id=21537
Hier zit namelijk al een aftakking in voor de speakeruitgangen.
Er wel vanuitgaande dat je geen origineel versterkt systeem in je auto hebt.
Als dit wel is dan zijn er denk wel andere mogelijkheden om je versterker aan te sluiten denk ik, of niet Bertje?
Re: Aansluiten op radio Opel Mokka 2012
Geplaatst: wo 28 apr 2021, 14:50
door Bertje
De TS is sinds 15-4 niet meer op dit prachtige forum geweest dus leest deze reacties helaas ook niet vermoed ik....