De tweede een Sony kwam pas later. Eerst nog een vario op een plankje gezet en daarop ook het contact en het snoer. Heel klein ding, maar iemand had er twee lange snoeren aan geprutst met aan de ene kant een stukje hout met een stekkerdoos en aan het andere snoer een steker. En eigenlijk hetzelfde snoer, en enkel de bruine draad onderbroken om de vario het voltage te laten regelen. En de aardekabel die lag half open. Nu met contactdoos en variac op 1 plankje en het snoer naar de andere kant wat overzichtelijker en makkelijker weggeruimd. Nu kon het snoer er omheen gewikkeld en zo op de plank.
En dan die afzuigkap , uit de bouwcontainer gevist, de ventilator en de elektra uit het alu gesloopt, en vandaag dat ding es in de lamp in serie tester gestoken. En de 150 watt lamp gloeide fel op,. Had die dimbulbtester me toch weer een loopje naar de meterkast bespaard. Naja, bleek een thermische zekering te wezen. Dacht eerst aan een mov vanwege de blauwe behuizing. Maar vond het opschrift vreemd. En op circuits online nagevraagd. En snel uitsluitsel gekregen. Uiteindelijk doorverbonden en alles draait soepel. Met koolfilter en van mooi klein formaat. Daar ga ik een rookafzuiging mee maken.
Dan dus dat zwarte Sony deck TC RX390. kreeg de cassette er niet uit en het deck sloeg aan en uit. Bij inspectie bleek de hoofdsnaar te slap om nog iets voort te trekken. Vandaag met veel gepiel het loopwerk eruit gehaald en in het snaren archief gekeken of er iets in de richting kwam, en het loopwerk kon uit elkaar in twee delen en dan de strakkere snaar er weer in rondleggen en natuurlijk vergeten hoe en waar, maar met twee wielen en 1 motorpulley, kon het met wat projecteren slechts een manier wezen. Loopwerk en front weer op de plaats gekregen, maar helaas, de koppen staan altijd omhoog. Op play. Stukje plastic afgebroken, zag ergens al iets wat ik zo weg kon vegen. Dus dat kan ik wel vergeten. Naja, misschien een donordeck voor iemand die daar meer mee doet. Leuk geprobeerd. Toch ff constructief bezig geweest.
Maar twee projectjes met een leuk resultaat is toch een kleine opsteker. Schept weer wat moed om naar projecten te kijken waarbij geen vooruitgang is geboekt. ;-p