Over materiaalbewerkingsgereedschappen
Moderator: Beheerdersteam
dre
Berichten: 17579 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » di 22 dec 2020, 14:59
Stel nou eens dat ik een bovenfrees zoek voor een afrondfrees met een radius van 30mm......
Liefst gebruikt....
Wat zou het dan kunnen worden.......
pappaleo
Berichten: 12406 Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:
Bericht
door pappaleo » di 22 dec 2020, 15:02
Een schuurblokje ?
John P
Berichten: 4374 Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht
Bericht
door John P » di 22 dec 2020, 15:08
Aan het gezichtje te zien moet het een groene zijn.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » di 22 dec 2020, 15:22
groen met grijs?
Zweitse
Berichten: 4595 Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen
Bericht
door Zweitse » di 22 dec 2020, 15:23
Ik denk dat dat eigenlijk niet meer veilig vanuit de hand te doen is, ik zou dan eerder denken aan een (DIY) freestafel. Of is het ook de bedoeling dat deze onder een tafel komt te hangen?
Pjotr
Berichten: 36741 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » di 22 dec 2020, 15:44
dre schreef: Stel nou eens dat ik een bovenfrees zoek voor een afrondfrees met een radius van 30mm......
Liefst gebruikt....
Wat zou het dan kunnen worden.......
Professionele freestafel! Als je tenminste ook nog zelf van je freeswerk wilt kunnen genieten...
dre
Berichten: 17579 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » di 22 dec 2020, 16:34
Nou,25mm heb ik echt zonder problemen kunnen frezen.
Pjotr
Berichten: 36741 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » di 22 dec 2020, 16:39
Radius of diameter? Dat maakt nogal een verschil...
dre
Berichten: 17579 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » di 22 dec 2020, 16:44
Radius uiteraard.
pappaleo
Berichten: 12406 Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:
Bericht
door pappaleo » di 22 dec 2020, 16:46
Nou 25mm radius, met nog een lager van pakweg 12mm, dan heb je toch al een diameter van 62mm.
Dat past niet overal in, zeg maar.
dre
Berichten: 17579 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » di 22 dec 2020, 16:50
Fabrikantnummer: 284-12
Totale hoogte: 98 mm
Hoogte frees: 72,6 mm
Diameter: Ø 72,6 mm
Radius: 30,0 mm
Schacht: 12 mm
Materiaal: hardmetaal
Inclusief: kogellager Ø 12,7 x Ø 4,8 x 5 mm
Ik weet het niet.....
pappaleo
Berichten: 12406 Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:
Bericht
door pappaleo » di 22 dec 2020, 16:59
Past in de
OF 2200 EB .
Voor slechts €1200 is ie van jou.
dre
Berichten: 17579 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » di 22 dec 2020, 17:02
Dat is de laatste optie.
pappaleo
Berichten: 12406 Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:
Bericht
door pappaleo » di 22 dec 2020, 17:06
Bosch GOF1600 past ie ook in (76mm). Bij die van mij gaat het niet (60mm).
Pjotr
Berichten: 36741 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » di 22 dec 2020, 17:09
Moet je veel doen? Anders zou ik even langs Broekhof gaan. Die heeft een grote stationaire freesbank/tafel staan.
dre
Berichten: 17579 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » di 22 dec 2020, 20:05
Ook geen slecht idee!
Een zeer prima tent trouwens!
Pjotr
Berichten: 36741 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » di 22 dec 2020, 20:26
Yup, en er valt altijd wel wat te scharrelen in de restjeshoek
Vraag mij trouwens af of ie wel een 30mm frees heeft. Is best wel fors. Dat zou ik zelf nooit zo uit de hand doen met een bovenfrees. Als het hapt maak je wel een klapper
dre
Berichten: 17579 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » di 22 dec 2020, 20:34
Pjotr schreef: Yup, en er valt altijd wel wat te scharrelen in de restjeshoek
Vraag mij trouwens af of ie wel een 30mm frees heeft. Is best wel fors. Dat zou ik zelf nooit zo uit de hand doen met een bovenfrees. Als het hapt maak je wel een klapper
Nooit loslaten toch?
Pjotr
Berichten: 36741 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek
Bericht
door Pjotr » di 22 dec 2020, 20:40
Het is anders wel pittig hondje om uit te laten...
dre
Berichten: 17579 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » di 22 dec 2020, 20:48
Gewoon in een paar etappes frezen:niets aan de hand.
SARK
Berichten: 7728 Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam
Bericht
door SARK » wo 23 dec 2020, 13:39
Hoe lang is het stuk wat je wil gaan afronden?
dre
Berichten: 17579 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » wo 23 dec 2020, 15:37
Gewoon een baffle van een luidspreker.
Dus 100cm x 30cm bijvoorbeeld.
SARK
Berichten: 7728 Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam
Bericht
door SARK » do 24 dec 2020, 6:52
Ik kan even geen goed plaatje vinden maar ik moest denken aan een jig waarmee ook de hals van een gitaar wordt afgerond of een hoornmond.
Want ben je nu op zoek naar de machine (bovenfrees) of een bit? Met zo'n jig hoef je ook weer niet zo'n hele zware machine te scoren.
Geef maar even aan of je het jig-idee ziet zitten dan ga ik verder met zoeken of frobel iets in Sketchup
Bijlagen
ray5150
Berichten: 28143 Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage
Bericht
door ray5150 » do 24 dec 2020, 11:32
Volgens mij heeft Dré al een hele knappe Festo, dus zal hij op zoek zijn naar een bepaalde freesbit.