Jadis JA30 print

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
rschpbwr
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 15 nov 2020, 22:54
Locatie: Heerhugowaard

Jadis JA30 print

Bericht door rschpbwr »

Hallo allemaal,

Ik loop al een tijd met het idee om zelf een buizenversterker te gaan bouwen.
Heb al met veel bewondering hier verschillende onderwerpen gelezen en tot de conclusie gekomen dat ik een versterker met printplaat als basis wil gaan bouwen.
Nu ben ik zelf niet geheel onbekend met printen en schema's. Maar verder dan de revisie van mijn jukebox buizenversterker gaat mijn kennis ook niet.
Heb al verschillende printen op ebay, aliexpress en andere websites bekeken, maar weet niet goed wat slim is om mee te beginnen.
Zelf dacht ik aan 2x een mono print van een Jardis JA30 kloon met 2x EL34, 1x 12AU7 & 1x 12AX7/ECC83.
Hierbij zit dan een print voor de voeding met een gelijkrichter buis.

Maar ook de EL34 stereo print van Jukebox Revival had ik al gevonden en is hier ook al een aantal keer gebouwd.
Ik kijk dan enkel op tegen het deel wat niet op de printplaat zit. :hide:

Hierbij het schema van de Jardis JA30 print. Is deze zoals het moet zijn?
Hoor graag jullie mening.
Alvast bedankt!

Groet, Roy
JA30CIRCUIT.pdf
(38.49 KiB) 94 keer gedownload
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Jardis JA30 print

Bericht door Ah!buis »

Haha, een omgeturnde schipbouwer :lol:
Beetje raar schema.Triode links-onder zit er wat voor spek en bonen bij en een echte fasedraaier zit er ook niet in.Wel zo'n halfbakken met een kathodeweerstand ipv een stroombron, vraagt dan om ongelijke anodeweerstanden, zijn er niet.En ook de koppelcondensatoren naar de stuurroosters vd eindbuizen, overdreven dik.
Zal wel werken hoor, buizen zijn geduldig :sure:
Anne
rschpbwr
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 15 nov 2020, 22:54
Locatie: Heerhugowaard

Re: Jardis JA30 print

Bericht door rschpbwr »

Bedankt voor je reactie Anne.
Ik had ook al m’n twijfels of het allemaal wel klopte.
Is het makkelijk te verbeteren door andere waardes te gebruiken?
Het schema van de voeding heb ik nog niet.

Maar misschien toch naar een ander printje kijken dan maar?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Jardis JA30 print

Bericht door Ah!buis »

rschpbwr schreef:
Bedankt voor je reactie Anne.
Ik had ook al m’n twijfels of het allemaal wel klopte.
Is het makkelijk te verbeteren door andere waardes te gebruiken?
Het schema van de voeding heb ik nog niet.

Maar misschien toch naar een ander printje kijken dan maar?
Om er nog iets van te maken wordt een hoop gepruts met een print.
Deze http://jukebox-revival.eu/versterker-print.html is al enkele keren hier gebouwd.
Anne
Plaats reactie