Pagina 1 van 6

Kleine subjes bouwen (2xSDX12)

Geplaatst: za 07 nov 2020, 13:26
door Shadow
Ik ben toch blij met m'n nieuwe invalzaagje;
20201107_125942.jpg
20201107_125954.jpg
Dat is dus ~35mm Bruynzeel garantieplex waar ik een subje van 40x40x45 van ga bouwen waar een CSS SDX12 woofertje in komt, aangestuurd door een Hypex FA501.
Er komt ook een MFB lus in - dat is de bedoeling tenminste - maar dat moet ik nog even smurfen.

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: za 07 nov 2020, 13:34
door wouter
woofertje... vorig jaar mee gewerkt, wat een beest en gewicht! Wel solide, maar helaas scheef de ring erop gelijmd.

Erg veel power in 12", heel mooi

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: za 07 nov 2020, 13:48
door Shadow
wouter schreef:
woofertje... vorig jaar mee gewerkt, wat een beest en gewicht! Wel solide, maar helaas scheef de ring erop gelijmd.

Erg veel power in 12", heel mooi
Kortsluitring? Of wat bedoel je?

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: za 07 nov 2020, 14:05
door Douwe84
lekker! :rock:

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: za 07 nov 2020, 16:21
door pappaleo
Mooi man !
Ziet er goed uit trouwens die zaagsnede :goedzo:

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: za 07 nov 2020, 16:28
door Shadow
pappaleo schreef:
Mooi man !
Ziet er goed uit trouwens die zaagsnede :goedzo:
Dankje, die invalzaag had ik eerder moeten kopen O:)
20201107_161704.jpg
Dit gewoon in no-time klaar en maatvast :rock:

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: za 07 nov 2020, 16:52
door pappaleo
Hij staat bij mij nog op de verlanglijst, maar eerst de frees.

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: za 07 nov 2020, 16:59
door Shadow
Ik heb een Triton 1400W frees en echt geen excuus om een ander te kopen eigenlijk :think:
Verlanglijstje staat nog een grote afkortzaag op en een goede stofzuiger O:)

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: za 07 nov 2020, 17:10
door pappaleo
Ik heb een tijdje terug een GAS20 van mijn vrouw gekregen. In het verleden was het een ramp hoe ik werkte. Nu gaat het wel. Hij past natuutlijk wel mooi op alle Bosch blauw gereedschap.

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: za 07 nov 2020, 17:20
door erik1977
Lastig om een beeld van de omvang te krijgen zonder het vaste referentie object :beer:

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: za 07 nov 2020, 17:20
door erik1977
Strak zaag werk in elk geval!

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: za 07 nov 2020, 17:28
door ray5150
Inderdaad een strak stukje zaagwerk. :goedzo:

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: za 07 nov 2020, 17:47
door Shadow
erik1977 schreef:
Lastig om een beeld van de omvang te krijgen zonder het vaste referentie object :beer:
Sorry ik drink al ff geen alcohol meer, ik zal morgen eens kijken voor een referentie object O:)
erik1977 schreef:
Strak zaag werk in elk geval!
ray5150 schreef:
Inderdaad een strak stukje zaagwerk. :goedzo:
Dank!

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: za 07 nov 2020, 19:52
door ray5150
Shadow schreef:
erik1977 schreef:
Lastig om een beeld van de omvang te krijgen zonder het vaste referentie object :beer:
Sorry ik drink al ff geen alcohol meer, ik zal morgen eens kijken voor een referentie object O:)
Flesje Spa, blikje Cola, desnoods een CD doosje ?
Ik snap niet goed waarom iets dergelijks altijd maar alcohol gerelateerd moet zijn...

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: za 07 nov 2020, 20:11
door Shadow
Ik drink eigenlijk alleen water, koffie en een glas ijsthee op z'n tijd, maar een cd doosje heb ik nog wel idd. Goeie tip Ray!

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: za 07 nov 2020, 20:36
door rho
Shadow schreef:
Ik drink eigenlijk alleen water, koffie en een glas ijsthee op z'n tijd
Ik ben blij dat ik niet de enige ben.

Dit wordt wel een beest van een subwoofer. Die SDX12 is een monster-sub!

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: za 07 nov 2020, 22:01
door Douwe84
Hier nog een hoor, smorgens koffie verder water en in t weekend een borrel.

Misschien ook maar een sub topic openen....

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: za 07 nov 2020, 22:11
door Shadow
20201107_220327.jpg
20201107_220333.jpg
Speciaal voor de maat, ik wil 32 liter bruto, de driver pakt 6 liter, komen we op een Q van 0.7 uit.

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: zo 08 nov 2020, 13:31
door Shadow
Baffles gefreesd en in de klemmen;
20201108_133010.jpg
22mm mpx x 2 \:D/

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: zo 08 nov 2020, 15:15
door Shadow
20201108_151400.jpg
Dat past :relax:

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: zo 08 nov 2020, 15:21
door ray5150
En gaat er erg degelijk uitzien.
Komt er ook nog bracing in de kast ?

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: zo 08 nov 2020, 15:48
door Shadow
ray5150 schreef:
En gaat er erg degelijk uitzien.
Komt er ook nog bracing in de kast ?
Ja ik moet dat nog even uit 2 stukjes resthout zagen, op iedere wand een verbinding tussen baffle en achterwand is de bedoeling.

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: zo 08 nov 2020, 21:09
door Douwe84
Lekker solide hoor 8)

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: zo 08 nov 2020, 21:31
door Shadow
Douwe84 schreef:
Lekker solide hoor 8)
Mag ook wel ook, die driver is echt loodzwaar....

Re: Klein subje bouwen

Geplaatst: zo 08 nov 2020, 21:35
door Douwe84
Heavy is good, heavy is reliable. -Boris uit snatch :p