SMPS voor buizenversterkers

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

SMPS voor buizenversterkers

Bericht door OpaBert »

Ik heb jaren hier naar gezocht
Er zijn meerdere modellen van 60 watt tot 350 watt
Het is een nieuwe productie denk ik omdat ik er meerdere keren overal er na gevraagd heb
En opeens vind ik er een 1 van 60 watt daar gevraagd of ze geen grotere hebben
Dat was wel komisch eigenlijk de Juffrouw welke mij in een chat van Alibaba te woord stond zou het aan haar werkgever vragen
Die stond in de douche geadviseerd de warme kraan open te draaien :lol:
Maar ik wacht wel en opeens een uitvoering 6,3 volt 7,5 Amp en 280-300 volt 300 mA 30€ heb ik gisteravond gekocht bij alie express
Gevraagd om een voor een spanning van 500 volt En die was er vandaag opeens te koop in 2 uit voeringen

€ 80,36 8% Off | High power gallbladd ... urn false;

Rare omschrijving dat google maakt uit chinees
Maar ik kan wel ( straks )een versterker bouwen welke te versjouwen is
Maar eerst eens testen met die kleinere of er geen rommel op de DC zit en het niet instraalt op andere componenten en het onbruikbaar is
Laatst gewijzigd door OpaBert op wo 21 okt 2020, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: SMPS voor buizenversterkers

Bericht door Henkjan »

een galblaas voeding :shock:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: SMPS voor buizenversterkers

Bericht door OpaBert »

Henkjan schreef:
een galblaas voeding :shock:
:lol: Dat staat er :lol:
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: SMPS voor buizenversterkers

Bericht door douwebakker »

Mooi ding Bert. maar wat ik me afvraag is de uitgang spanning regeling. Dat je de hoogspanning kunt afregelen snap ik, maar dan gaan de andere spanningen toch ook mee omhoog of omlaag? Er zit maar een trafo op.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: SMPS voor buizenversterkers

Bericht door ray5150 »

Maar waarom staat dit in de sectie Marktplaats > Aangeboden ? :think:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: SMPS voor buizenversterkers

Bericht door Henkjan »

ray5150 schreef:
Maar waarom staat dit in de sectie Marktplaats > Aangeboden ? :think:
helemaal niet :mrgreen:
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: SMPS voor buizenversterkers

Bericht door douwebakker »

Bert heeft er eentje besteld en wil er snel weer vanaf.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: SMPS voor buizenversterkers

Bericht door OpaBert »

Nee Douwe en Ray
ik wilde dit laten weten aan de andere buis knutselaars , en ik had geen beter idee dan het in aangeboden te plaatsen
het is een uitkomst als het zo werkt als geadverteerd het is een kilo of 5-6 lichter dan een trafo en nog goedkoper ook
En de gelijkrichter met elco,s zit er ook in
Maar ergens in het najaar zet ik het hier op een versterker en ben benieuwd of er wat van te meten of te horen is O:)
Dus nee IK wil er niet van af maar de chinees wel :lol:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: SMPS voor buizenversterkers

Bericht door Zweitse »

Begrijp ik nu goed dat je uitgangspanningen al moet opgeven bij je bestelling?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: SMPS voor buizenversterkers

Bericht door OpaBert »

Zweitse schreef:
Begrijp ik nu goed dat je uitgangspanningen al moet opgeven bij je bestelling?
Je hebt een keuze uit een aantal of een andere naar wens Zo zie ik het
Ik heb besteld een 150Watt 6,3 volt 7Amp en 280-300 Volt 300 mA uitvoering
Het is er een zonder kastje dus voor afscherming moet ik dat zelf bouwen
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: SMPS voor buizenversterkers

Bericht door Barry2001 »

2 UGT's, wat buisjes en klaar :D Geen hernia meer :rock:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: SMPS voor buizenversterkers

Bericht door Zweitse »

OpaBert schreef:
Zweitse schreef:
Begrijp ik nu goed dat je uitgangspanningen al moet opgeven bij je bestelling?
Je hebt een keuze uit een aantal of een andere naar wens Zo zie ik het
Ik heb besteld een 150Watt 6,3 volt 7Amp en 280-300 Volt 300 mA uitvoering
Het is er een zonder kastje dus voor afscherming moet ik dat zelf bouwen
Het is dus deze?
https://nl.aliexpress.com/item/1005001406904525.html
Dat is dus een andere dan in de openings post.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: SMPS voor buizenversterkers

Bericht door Zweitse »

Zweitse schreef:
OpaBert schreef:
Zweitse schreef:
Begrijp ik nu goed dat je uitgangspanningen al moet opgeven bij je bestelling?
Je hebt een keuze uit een aantal of een andere naar wens Zo zie ik het
Ik heb besteld een 150Watt 6,3 volt 7Amp en 280-300 Volt 300 mA uitvoering
Het is er een zonder kastje dus voor afscherming moet ik dat zelf bouwen
Het is dus deze?
https://nl.aliexpress.com/item/1005001406904525.html
Dat is dus een andere (link) dan in de openings post.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: SMPS voor buizenversterkers

Bericht door OpaBert »

Ja klopt die in de openings post is een grotere voor gebruik met kt88 of 300B iets van 80€
Maar de prijs is me net wat te hoog ik test eerst die 150 Watt versie van 31€
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: SMPS voor buizenversterkers

Bericht door Zweitse »

OpaBert schreef:
Ja klopt die in de openings post is een grotere voor gebruik met kt88 of 300B iets van 80€
Maar de prijs is me net wat te hoog ik test eerst die 150 Watt versie van 31€
:goedzo:
Ik ga dit zeker even volgen.
Een DIY buizenversterker staat ook al een tijdje op mijn verlanglijstje. :mrgreen:
V4lve Lover
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 12:02
Locatie: Ravenstein

Re: SMPS voor buizenversterkers

Bericht door V4lve Lover »

Ik heb nog kernen liggen voor flyback van 12V naar 450V 100mA, ik dacht dit te combineren met inverting boost naar -60 tot -100V bij 25mA en een buck converter, dan kunnen we hiermee een buizenversterker bouwen met 12V trafo.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: SMPS voor buizenversterkers

Bericht door peterl »

Ben benieuwd of dit gaat werken Bert, zou wel heel mooi, makkelijk en goedkoop zijn.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: SMPS voor buizenversterkers

Bericht door OpaBert »

V4lve Lover schreef:
Ik heb nog kernen liggen voor flyback van 12V naar 450V 100mA, ik dacht dit te combineren met inverting boost naar -60 tot -100V bij 25mA en een buck converter, dan kunnen we hiermee een buizenversterker bouwen met 12V trafo.
Ik heb ook potkernen liggen van 50 mm diameter welke ik in mn Inductie heater hebt gebruikt 1,5-2Kw
Maar het loont eigenlijk niet de moeite om het zelf te ontwikkelen
Voor 80€ heb je een komplete voeding 500 volt 500 mA en negatief 100 volt 50mA en 12 volt 1Amp en 2 x 6.3 volt veel amp
Maar leerzaam is het zeker
peterl schreef:
Ben benieuwd of dit gaat werken Bert, zou wel heel mooi, makkelijk en goedkoop zijn.
Ja ik ook zo niet gaat het in de doos niet goed werkende projecten :lol:
Plaats reactie