WrineX schreef:One World Concepts schreef:WrineX schreef:
hihi nee opgedampt zou veel te dun zijn

of geëtst zoals elke ribbon die niet uit een stuk alu bestaat (naja bijna) of geplot. deze is toevallig geplot maar het is ook meer een planar dan een ribbon maar met de eigenschappen die ik belangrijk vind althans van een ribbon. tja stroom begrenzing .. als je er dc op zet zijn ze allen stuk. geld ook voor alle planars en een groot aantal tweeters.
Je kunt meerdere lagen opdampen.
Is wel leuk en magisch proces trouwens, vroegah wel veel gedaan.
Etsen is trouwens nog vrij goed te doen
Ik had het niet over DC stroom, maar gewoon teveel (piek) wisselstroom (je weet wel, muziek)
Een tweeter/compressie driver kan daar duidelijk veel beter mee omgaan.
Als je er wat thermo mechanische berekeningen op los laat, zie je ook snel waarom.
Ja je kan er meer opdampen maar ik zie zelden 6-15 micron. maar goed alles kan kapot zeker. ik maak niks in de PA realm. dus heb daar niet zoveel last van. in AC is het ook de stroom die hem sloopt

ik zou overigens niet weten wie er allemaal op zoek zijn naar een begrenzing

maar ik vermoed een selectieve groep, zoals PA ?
Ik doelde voornamelijk op professionele studio monitoren, maar PA idd ook wel.
Uiteraard is dat voor DIY niet zo'n issue, de meeste mensen gaan super zuinig met hun spullen om.
Maar wanneer iets een consumenten product wordt (zelfs in het hogere segment), wordt zoiets ineens een ander verhaal.
Ik heb ze bij bosjes neer zien gaan.
En wat je al zei, zeker de kleine bandjes hebben wel wat haken en ogen.
Die komen vaak ook niet lager dan 3kHz en dan moet je nog hopen dat het heel blijft.
Uiteindelijk zal dat wel productiekosten zijn.
Als je trouwens heel veel mensen hier blij wilt maken.
Ik zie mogelijkheden in dipool bandjes
