RPi4 met Digione en DAC
Geplaatst: do 10 sep 2020, 19:54
Ik ben bezig een streamertje te bouwen met een RPi4 en een Allo Digione. Daarop draait nu Volumio. Dit stuurt een setje Hypex FA123 versterkers aan en dat werkt prima. Nou zou ik op de streamer ook graag een hoofdtelefoon willen aansluiten. Nou dacht ik daarvoor een https://hifimediy.com/product/sabre-901 ... d-usb-dac/ te gebruiken. Die heb ik al, is lekker klein en klinkt best netjes. Maar helaas, Volumio kan er maar een tegelijk aansturen; of de Digione of de USB DAC. Dus moet ik de Pi elke keer rebooten als ik van de hoofdtelefoon naar de luidsprekers of omgekeerd ga. Is wel te doen natuurlijk maar ik vindt dat wat knullig. Zoiets moet toch beter kunnen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik de enige ben die een Digione en een hoofdtelefoon naast elkaar wil gebruiken. Weet iemand een hack voor Volumio om de Digione altijd aan te sturen? Dan kan ik de USB DAC gewoon via de web interface selecteren en daar ook het volume voor de hoofdtelefoon regelen. Ik ben niet per se gebonden aan Volumio. Als het met andere software beter gaat dan is dat zeker een optie.
Als ik een andere DAC voor de hoofdtelefoon neem, wat werkt dan goed samen met de Digione? Khadas Tone Board heeft een SPDIF input dus dat zou goed moeten gaan op de 2e uitgang van de Digione. Ik heb ergens gelezen dat een hoofdtelefoon direct op de Khadas uitgangen eigenlijk best goed werkt. Is de HifiBerry miniamp wat voor een hoofdtelefoon?
Voor de
mensen:
Kastje is een E.mini H80 mini-ITX chassis via Aliexpress. Ik ben nog bezig aan een ontwerp van een 3D-print achterpaneeltje.
Menno
Als ik een andere DAC voor de hoofdtelefoon neem, wat werkt dan goed samen met de Digione? Khadas Tone Board heeft een SPDIF input dus dat zou goed moeten gaan op de 2e uitgang van de Digione. Ik heb ergens gelezen dat een hoofdtelefoon direct op de Khadas uitgangen eigenlijk best goed werkt. Is de HifiBerry miniamp wat voor een hoofdtelefoon?
Voor de
Menno