Pagina 1 van 1

Yamaha cx-1000 verliest ingangsignaal

Geplaatst: wo 09 sep 2020, 21:25
door Muug
De spelende bron (cd, tuner....) hapert, muziek komt dan wel en dan niet door. Dus deze versterker moet ergens binnen voor reparatie. Weet iemand een goed adresje waar ze zo'n vintage spullen repareren?

Re: Yamaha cx-1000 verliest ingangsignaal

Geplaatst: wo 09 sep 2020, 21:40
door douwebakker
Ik heb ze in het verleden wel gerepareerd. Het lijkt er op de het in de voeding voor de opamps misgaat. Slechte contacten.

Re: Yamaha cx-1000 verliest ingangsignaal

Geplaatst: wo 09 sep 2020, 21:50
door Muug
Maar ik ga die niet openschroeven , die zit tot de nok vol met prints.
Ik denk dat ik hier eens ga horen: http://audio-vintage.be
Is min of meer in de buurt.

Re: Yamaha cx-1000 verliest ingangsignaal

Geplaatst: do 10 sep 2020, 12:12
door Muug
Muug schreef:
Maar ik ga die niet openschroeven , die zit tot de nok vol met prints.
Ik denk dat ik hier eens ga horen: http://audio-vintage.be
Is min of meer in de buurt.
De man heeft geen tijd....
Hier nu eens proberen: https://vintageaudiorepair.be/

Re: Yamaha cx-1000 verliest ingangsignaal

Geplaatst: do 10 sep 2020, 17:04
door Muug
douwebakker schreef:
Ik heb ze in het verleden wel gerepareerd. Het lijkt er op de het in de voeding voor de opamps misgaat. Slechte contacten.
ehm...douwe... je hebt toevallig geen tekeningetje? :kwijl: :wink:

Re: Yamaha cx-1000 verliest ingangsignaal

Geplaatst: do 10 sep 2020, 17:06
door Muug

Re: Yamaha cx-1000 verliest ingangsignaal

Geplaatst: do 10 sep 2020, 17:07
door douwebakker

Re: Yamaha cx-1000 verliest ingangsignaal

Geplaatst: vr 18 sep 2020, 20:03
door Muug
Versterker binnen gebracht bij Vintage Audio Repair. Een hobbyist in Kortrijk die wegens succes van zijn hobby een bijberoep gemaakt heeft. Er stond in zijn gang een pak gerepareerd materiaal en nog een berg te repareren gerief. Dat komt wel goed.

Re: Yamaha cx-1000 verliest ingangsignaal

Geplaatst: vr 18 sep 2020, 20:21
door Shadow
In 2023 :lol:

Re: Yamaha cx-1000 verliest ingangsignaal

Geplaatst: wo 23 dec 2020, 11:28
door Muug
Wel, het duurde toch twee lange maanden eer ik hem terug had. Spanningsregelaar van de drukknoppen had het begeven.