Over de top accu radio

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Ricodudink
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 19 aug 2020, 23:58

Over de top accu radio

Bericht door Ricodudink »

Goedenavond lieve vriendjes,

Nu ik afgestudeerd meubelmaker en vervolgens technisch tekenaar ben geworden ben ik mijn tijd gaan besteden in een nieuw project. Mijn doel is dan ook om een draadloze speaker te maken om mee te nemen op een schuit. Aangezien ik nog thuis woon en wel full time werk wil ik het graag over de top doen. Dus gewoon veelste veel vermogen en gewicht omdat het kan. Laatste weken ben ik het uitgaan tekenen en wil het eerdaags gaan bouwen. Heb idee is dat er een 15" 500 watt subwoofer in komt met twee 200watt RMS tops erbij. In mijn ogen moet zoiets wel een leuk geluid geven maar als jullie hierbij twijfels hebben hoor ik het graag. Het idee is ook om er een verwisselbaar accu systeem in te verwerken zodat het langer mee kan gaan.

Hieronder wat foto's van de technische tekening (heb een screenshot gemaakt van me telefoon zal binnenkort duidelijke foto's toevoegen)
Bijlagen
Screenshot_20200820-000712_WhatsApp.jpg
Screenshot_20200820-000658_WhatsApp.jpg
Screenshot_20200820-000622_WhatsApp.jpg
Screenshot_20200820-000617_WhatsApp.jpg
Screenshot_20200820-000610_Gallery.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Over de top accu radio

Bericht door Henkjan »

Welkom Ricodudink!

Dat is idd over the top :rock:

Waarvoor en waar wil je t gaan gebruiken?
Chocomel
Berichten: 1061
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 21:42

Re: Over de top accu radio

Bericht door Chocomel »

Je zou één coax op de voorkant kunnen zetten en één coax op de achterkant. Zo heb je min of meer rondom geluid.
De versterkers hebben ventilatie nodig voor de koeling. Als je klasse-D-versterkers uitzoekt kan je met veel minder koeling af en ze zijn ook nog eens zuiniger.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: Over de top accu radio

Bericht door Jerommel »

Ik zou de tops zeker afneembaar willen hebben.
Die kist met electronica kan ook weg, dat kan in de subkast.
Bolderkar onderstel er onder, lijkt me ook niet overbodig. :mrgreen:
Ook zou ik de subwoofer 'frontloaded' doen.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Over de top accu radio

Bericht door motoindo »

Laatst gewijzigd door motoindo op zo 23 aug 2020, 9:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3257
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Over de top accu radio

Bericht door MechanicalAnimal »

Gaaf!

Welkom hier, mooi project zeg, leuk :goeie:


Ga je als meubelmaker dan nog wel echt hout doen?
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: Over de top accu radio

Bericht door Jerommel »

TPA3255 lijkt me wel geschikt, is niet enorm duur maar zijn veel mensen enthousiast over.
Zijn als "2x 250" Watt en "1x 500" Watt bordjes verkrijgbaar bij AliExpress (bijvoorbeeld), ongeveer € 50 per bordje.
Moeten wel 50 Volt DC voeding hebben voor het volle vermogen.
Dus 4x 12 Volt lood accu's in serie doet het ook leuk, maar vers van de lader misschien net teveel..
Ook een hoop extra gewicht natuurlijk..
Plaats reactie