Pagina 1 van 1

voetjes van een versterker

Geplaatst: do 13 aug 2020, 11:57
door Vrolijke noot
goedemorgen heren

vraagje
zijn de voetjes onder een versterker nodig voor koeling ofzo
punt is ik ben aan het kijken voor een tv/audiomeubel alleen het gedeelte waar de versterkers komen is 18 cm hoog
de versterkers zijn 16 cm en de voetjes 2 cm
als ik de voetjes kan verwijderen krijg ik 4 cm ruimte voor warmte afvoer, tis krap maar zou moeten kunnen

Re: voetjes van een versterker

Geplaatst: do 13 aug 2020, 12:00
door dre
In principe zit er aan de onderzijde toch ook een opening om een luchtstroom te creëren?

Re: voetjes van een versterker

Geplaatst: do 13 aug 2020, 12:27
door Vrolijke noot
dre schreef:
In principe zit er aan de onderzijde toch ook een opening om een luchtstroom te creëren?
ja klopt (net gekeken)
ook zag ik dat de bodem niet vlak is ,er lopen 2 "banen" in die het gewicht zekers niet kunnen dragen (20 kg)
dan moet ik zelf een meubel fabriceren waar ik geen zin in heb :roll:

Re: voetjes van een versterker

Geplaatst: do 13 aug 2020, 14:16
door Shadow
Ik heb ooit es bijna een Herman Karton versterker gefrituurd door hem in een te nauw kastje te plaatsen - niet doen, het gaat echt sneller stuk!

Re: voetjes van een versterker

Geplaatst: do 13 aug 2020, 14:50
door satefan
Shadow schreef:
Ik heb ooit es bijna een Herman Karton versterker gefrituurd door hem in een te nauw kastje te plaatsen - niet doen, het gaat echt sneller stuk!
Laatst bij n bekende ook zn stereo-meubel opnieuw ingericht. Hij had zn dikke eind-trap ook precies tussen twee plankjes staan. Nog geen cm er tussen. Hij vond t zo mooi passen. Nu staat ie boven op t meubel lekker vrij te ademen.

Re: voetjes van een versterker

Geplaatst: do 13 aug 2020, 18:21
door Vrolijke noot
dank voor de antwoorden
het gaat em dus niet worden
als ik eerdaags een momentje heb zal ik gaan kijken voor eiken schaaldelen