JBL BassPro Nano

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
wouterh
Berichten: 3
Lid geworden op: do 30 jul 2020, 21:33

JBL BassPro Nano

Bericht door wouterh »

Beste allemaal,

Vraagje: ik wil in mijn vw polo 6n een leuke subwoofer die niet teveel opvalt en kwam op de JBL BassPro Nano uit. (deze: https://www.bol.com/nl/p/jbl-basspro-na ... 130057996/). In de beschrijving staat: ''vereist een minimale hoeveelheid stroom van je auto''. Ik ben geen audio installatie expert maar wel een muziekliefhebber en vroeg me af of mijn auto dit qua accuvermogen aankan? Als jullie verder nog aanvullingen hebben of dingen waar ik specifiek op moeten letten dan hoor ik het graag.

Wouter
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door Shadow »

Dat moet goed kunnen op een standaard accu hoor :goedzo:
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door Bertje »

Dit zegt de beschrijving, kan dus makkelijk op de standaard accu.
Versterkervermogen: 100Wrms;
200W Max
Frequentierespons: 30Hz – 150Hz
Zekering: 15A
Maximale stroomafname: 13 A
telenetbasket
Berichten: 9
Lid geworden op: di 29 dec 2020, 12:28

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door telenetbasket »

Hallo,ik heb deze JBL Basspro nano ook geinstalleerd in mijn Vito maar ik kan hem eigenlijk niet aanzetten want meer dan een hoop getril en gedaver komt er niet uit.Hij is wel vertikaal geplaatst maar dat zou mogen volgens het boekje?Wat doe ik verkeerd?
Bedankt voor een reactie.Kris.
Chocomel
Berichten: 1061
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 21:42

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door Chocomel »

Verticale plaatsing maakt voor het geluid niet uit.

Wat bedoel je met getril en gedaver? Rammelt hij? Zo ja, dan kan je proberen om hem beter vast te zetten in de auto. Of vervormt het geluid snel als je hem harder zet? Of klinkt het op laag volume ook niet goed?

Heeft je Vito een schot dat de cabine goed afsluit van de laadruimte?
telenetbasket
Berichten: 9
Lid geworden op: di 29 dec 2020, 12:28

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door telenetbasket »

Hij is zeer goed vastgemaakt.Het vervormt al van de moment dat je het volume iets opendraait.En geeft absoluut geen meerwaarde qua geluid aan de installatie.
Inderdaad er staat een schot tussen,goed afgesloten.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door ray5150 »

Heb je het ding nieuw gekocht of tweedehands ?
telenetbasket
Berichten: 9
Lid geworden op: di 29 dec 2020, 12:28

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door telenetbasket »

Pas nieuw
Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door Vrolijke noot »

hoe staan je instellingen ?
alles voluit ?
telenetbasket
Berichten: 9
Lid geworden op: di 29 dec 2020, 12:28

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door telenetbasket »

De instellingen op de radio staan neutraal dus ik bedoel niks extra bas.
Op de jbl staat alles op minimum.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door ray5150 »

Ik heb de indruk dat de luidsprekeruitgang van de radio op de lijn-ingang van de JBL aangesloten is nu ?
telenetbasket
Berichten: 9
Lid geworden op: di 29 dec 2020, 12:28

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door telenetbasket »

Volgens mij kun je niet veel verkeerd aansluiten?Het is maar 1 kabel met 2 tulpaansluitingen,misschien kunnen ze verwisseld worden maar ik heb ze ook al eens omgedraaid.
Zie foto.

Kris.
Bijlagen
JBL3.jpg
JBL2.jpg
Chocomel
Berichten: 1061
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 21:42

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door Chocomel »

Het lijkt erop dat je zowel 'high input' als 'line input' hebt aangesloten. Het is voldoende en zelfs beter als je maar één van beide aansluitmogelijkheden gebruikt. De 'line input' heeft over het algemeen de voorkeur. Hoe klinkt het als je de stekker van de 'high input' los trekt?

Startpunt qua instellingen op BassPro:
Low Pass helemaal open (rechtsom)
Bass Boost helemaal dicht (linksom)

En op de autoradio:
High pass voor de fronts en rears op 80 Hz
Low pass voor de sub op 80 Hz
Niveau van de sub op +0 dB

Hierna draai je de Gain op de BassPro zodanig dat het volume van de BassPro enigszins in balans is met de rest van het geluid.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door Henkjan »

scherp!
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door Bertje »

Bij die stekker high-input zit ook de voeding, dus dat zal geen oplossing geven. Kan wel zijn dat de speakers ook aangesloten zijn aan radio zijde inderdaad. Dat moet je niet doen...
telenetbasket
Berichten: 9
Lid geworden op: di 29 dec 2020, 12:28

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door telenetbasket »

inderdaad bij de high input stekker is alleen de voeding aangesloten,de luidspekers niet.
De instellingen heb ik nu zo ingezet.Het is echter niet mogelijk om de GAIN open te draaien want dan is het direct trillen en vervormen. :-(
Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door Vrolijke noot »

rare vraag
maar heb je niet per ongeluk de 12+ en de remote omgedraaid ?
telenetbasket
Berichten: 9
Lid geworden op: di 29 dec 2020, 12:28

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door telenetbasket »

Bedoel je met de 12+ die grote stekker?
Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door Vrolijke noot »

12+ is de constante plus (vanaf de accu)
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door Bertje »

Welke radio gebruik je? Heb je de fader front/rear misschien geheel op rear staan? Je zou het level sub out lager kunnen zetten en de gain op de JBL wat hoger maar dat maakt per saldo niet zoveel uit.
telenetbasket
Berichten: 9
Lid geworden op: di 29 dec 2020, 12:28

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door telenetbasket »

Kenwood DNR4190DABS.Ik heb de fader alleen op vooraan staan daar het een camionette lichte vracht is met alleen vooraan luidsprekers.
Het lijkt gewoon of er geen verschil is met of zonder subwoofer.Hij staat nochtans aan,alles lijkt mij goed aangesloten en als je uw hand erop legt lijkt hij ook wel wat te trillen.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door SARK »

Is het mogelijk om deze sub buiten je auto te testen met een losse voeding? Sluit eerst eventuele problemen met de bron uit door bijvoorbeeld een cd speler oid te gebruiken als bron, dan ben je iig zeker dat daar geen fout wordt gemaakt ... het blijft gissen op deze manier.
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door Bertje »

Op die Kenwood zit een best uitgebreide dsp, er zal wellicht iets verkeerd ingesteld staan waardoor je de sub niet goed aanstuurt. Wat en hoe precies is van afstand niet te zeggen. Daarnaast heb je op de JBL ook nog wat afstelmogelijkheden (gain, filter, bassboost). Als dat precies elkaar tegenwerkt blijft er van een goed signaal weinig over.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door SARK »

Vandaar mijn opmerking om zaken "los" van elkaar te testen om te kunnen pinpointen waar het probleem zit ..... nu Kris nog.
telenetbasket
Berichten: 9
Lid geworden op: di 29 dec 2020, 12:28

Re: JBL BassPro Nano

Bericht door telenetbasket »

Hallo,de sub heb ik buiten het voertuig nog niet getest dat zal misschien voor morgen zijn.
Ik ben wel wat met de instellingen aan het spelen geweest maar tevergeefs.De installatie klinkt beter zonder dan met sub :-(
De gain kan ik zelfs helemaal niet opendraaien want dan alleen getril en vervorming.
INSTELLINGEN SUB VITO1.jpg
Plaats reactie