Eh, leen-apparatuur enzo, omdat we forumleden willen helpen.. is daar een sticky voor?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Led
Berichten: 318
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 10:19

Eh, leen-apparatuur enzo, omdat we forumleden willen helpen.. is daar een sticky voor?

Bericht door Led »

Ik heb bv. een Umik1 en een DATS V3 liggen, die forumleden in principe best van mij mogen lenen.
Mits ze 't zelf komen ophalen en keurig weer komen terugbrengen als ik ze weer terug wil :-)

Is er al een sticky voor "Heb je iets nodig - we helpen elkaar?" ? :-)

Edit:
we zouden dit ook verder kunnen trekken - ik heb bv. een setje Needle Deluxe Bamboo speakers staan - ideale beginners-zelfbouw-speakers - die ik best zou willen uitlenen aan (nieuwe) leden die zich afvragen of zoiets okee zou zijn voor hen.

Een "uitleen" sticky lijkt me best een okee ding, ik zou het zeker gewaardeerd hebben toen ik zelf net begon.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Eh, leen-apparatuur enzo, omdat we forumleden willen helpen.. is daar een sticky voor?

Bericht door OpaBert »

:goedzo: Initiatief :goeie:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Eh, leen-apparatuur enzo, omdat we forumleden willen helpen.. is daar een sticky voor?

Bericht door SARK »

Zeer leuk initiatief maar er moeten wel heel erg goeie afspraken worden gemaakt voor als het geleende wordt beschadigd!
Led
Berichten: 318
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 10:19

Re: Eh, leen-apparatuur enzo, omdat we forumleden willen helpen.. is daar een sticky voor?

Bericht door Led »

SARK schreef:
Zeer leuk initiatief maar er moeten wel heel erg goeie afspraken worden gemaakt voor als het geleende wordt beschadigd!
Mee eens, zeker met speakers.
Maar bv. de Umik1 en Dats V3 zijn niet erg schade gevoelig, en ik zou ze enkel uitlenen aan mensen die al langer op het forum zitten.
We hebben het niet over enorme bedragen ook met die dingen, zeg een of twee honderd euro.
Ik heb er persoonlijk weinig problemen mee om die uit te lenen - Mick heeft mijn Umik1 een aantal weken gehad en er een hoop lol uit gehaald volgens mij.

Volgens mij zijn we allemaal "grote mensen" hier die zelf wel snappen dat als je iets leent en het kapot maakt je je verantwoordelijkheid wel neemt.

Om een kort verhaal heel lang te maken - Umik1 en Dats V3 te leen voor "grote mensen" ;-)

Edit:
TEVENS - ik bedenk me net, onderdelen uitleen - ook zoiets!
Ik heb onderdelen liggen die ik toch niet nodig had - noeme een set Connex 300W SMPS, een setje tectonic BMR drivers, 1 Monacor Woofer, 1 Tang Band 1139SIF subwoofer driver...

Hoe fijn zou het zijn als je even die ene power supply / woofer / whatever kan lenen om te testen of je idee werkt, voordat je het zelf hoeft te kopen?

"Ik wil even testen of die 1139SIF woofer bij mij zou werken"..
"Sure, hier heb je 'm, probeer maar even".

:-)
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Eh, leen-apparatuur enzo, omdat we forumleden willen helpen.. is daar een sticky voor?

Bericht door OWC »

SARK schreef:
Zeer leuk initiatief maar er moeten wel heel erg goeie afspraken worden gemaakt voor als het geleende wordt beschadigd!
Mocht het heel prijzig worden, kun je daar toch een borg voor afspreken?

Ik had ooit het idee om hiervoor een hele meetsetup te ontwikkelen.
Gewoon simpel plug-and-play. Ik moet dat idee nog eens uitwerken.
Led
Berichten: 318
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 10:19

Re: Eh, leen-apparatuur enzo, omdat we forumleden willen helpen.. is daar een sticky voor?

Bericht door Led »

Om een kort verhaal lang te maken, ik sta open voor mensen die een Umik of Dats willen lenen :-)
FrancoB
Berichten: 84
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 11:12

Re: Eh, leen-apparatuur enzo, omdat we forumleden willen helpen.. is daar een sticky voor?

Bericht door FrancoB »

Ik wilde DATS graag van je lenen. Mijn oudere DATS werkt niet meer onder Windows 10. Lijkt het.
Led
Berichten: 318
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 10:19

Re: Eh, leen-apparatuur enzo, omdat we forumleden willen helpen.. is daar een sticky voor?

Bericht door Led »

Sorry, ik ben even een tijdje niet aanwezig geweest hier..
Voor de notulen, FrancoB heeft vorig jaar m'n DATS geleend en weer keurig teruggestuurd ;-)
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Eh, leen-apparatuur enzo, omdat we forumleden willen helpen.. is daar een sticky voor?

Bericht door toetertje »

Ik wacht even of het floeper lukt, om de goedkope versie te maken om impedantie te kunnen meten.
Als dat niet lukt, zou ik de dats misschien wel van je willen lenen. :goedzo:
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: Eh, leen-apparatuur enzo, omdat we forumleden willen helpen.. is daar een sticky voor?

Bericht door floeper »

Leuk initiatief! Ik probeer zeer low budget iets leuks te maken voor impedanties en TSP (zie mijn topic in de meet sessie).
Misschien dat ik wel eens gebruik wil maken van je UMIK-1, gewoon om eens wat feeling te krijgen met het ding.
Led
Berichten: 318
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 10:19

Re: Eh, leen-apparatuur enzo, omdat we forumleden willen helpen.. is daar een sticky voor?

Bericht door Led »

Mijn hobby project gaat nu weer langzaam maar zeker voorwaards...

Ik had al een Umik1 en een DATS V3, maar ik heb nu ook een microfoon standaard besteld, een een stuk metalen pijp heb ik toevallig al liggen..
Binnenkort dus een propere setup voor metingen te leen die redelijk overeen komt met Troels Gravesen's opstelling:
http://www.troelsgravesen.dk/measurements.htm
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”