MonoBill 3 met CFB
Geplaatst: ma 27 jul 2020, 17:00
Het ontwerp is deze keer waarschijnlijk niet van Triode Dick !
Hij heeft wel met trafo bouwer Will Blauw besproken om de trafo uit zijn Bill te laten voorzien van een CFB wikkelingen
Eerder heeft Anne voor mij een versterker ontwikkeld met een CFB met een Ringkern uitgangs trafo Waar ik nog steeds Elke dag meerdere uren naar luister met veel plezier
Nu een mede forumlid met te weinig tijd bood mij zijn gehele pakket onderdelen aan
Nu wil ik hier ook mezelf weer uit dagen het beter te doen
Anne vroeg me de specificaties van de Trafo en de CFB wikkelingen dat was bij de Ringkern trafo van Torroidy 10%
Daaromheen heeft Anne alles uit gedokterd
Nu ik kan als de trafo hetzelfde is het schema weer kunnen bouwen
Maar er is een BiasAutomaat ontwikkeld en die moet erin
Dan het chassis ik wil proberen een aluminium chassis te zetten met mijn eigenbouw zetbankje Net als van Dick van de Merwe
De bovenplaat alle gaten moet ik frezen voor ik kan zetten
Na het zetten de voor en achterkant van 10-12 mm aluminium
Daar kan ik mooi mijn fouten of onnauwkeurigheid zetbank laten verdwijnen
Als ik in plaats van 230 mm breed gezet te hebben 231 mm maak ik die voor en achterkant 1mm breder
Bericht ontvangen van Will Blauw dat de 2 CFB Wikkelingen gelijk zijn aan de 8 ohm wikkelingen
Nu maar afwachten of dat voldoende spanning geeft voor CFB zoals met de PM Bill of liver de BillyJean
Edit
Op 28 september het schema wordt steeds weer aangepast
en worden er steeds weer foutjes uit gehaald Door Anne Democles Douwebakker
Hij heeft wel met trafo bouwer Will Blauw besproken om de trafo uit zijn Bill te laten voorzien van een CFB wikkelingen
Eerder heeft Anne voor mij een versterker ontwikkeld met een CFB met een Ringkern uitgangs trafo Waar ik nog steeds Elke dag meerdere uren naar luister met veel plezier
Nu een mede forumlid met te weinig tijd bood mij zijn gehele pakket onderdelen aan
Nu wil ik hier ook mezelf weer uit dagen het beter te doen
Anne vroeg me de specificaties van de Trafo en de CFB wikkelingen dat was bij de Ringkern trafo van Torroidy 10%
Daaromheen heeft Anne alles uit gedokterd
Nu ik kan als de trafo hetzelfde is het schema weer kunnen bouwen
Maar er is een BiasAutomaat ontwikkeld en die moet erin
Dan het chassis ik wil proberen een aluminium chassis te zetten met mijn eigenbouw zetbankje Net als van Dick van de Merwe
De bovenplaat alle gaten moet ik frezen voor ik kan zetten
Na het zetten de voor en achterkant van 10-12 mm aluminium
Daar kan ik mooi mijn fouten of onnauwkeurigheid zetbank laten verdwijnen
Als ik in plaats van 230 mm breed gezet te hebben 231 mm maak ik die voor en achterkant 1mm breder
Bericht ontvangen van Will Blauw dat de 2 CFB Wikkelingen gelijk zijn aan de 8 ohm wikkelingen
Nu maar afwachten of dat voldoende spanning geeft voor CFB zoals met de PM Bill of liver de BillyJean
Edit
Op 28 september het schema wordt steeds weer aangepast
en worden er steeds weer foutjes uit gehaald Door Anne Democles Douwebakker