Ik heb een fiat doblo met een originele radio. Omdat dit een bestelbus is zijn er maar 2 speakeruitgangen aangesloten. Nu wil ik 2 extra speakerkabels aansluiten op deze radio zodat ik met deze kabels via een high/low converter naar de versterker kan gaan.
Het probleem waar ik tegen aan loop is dat ik niet weet welke uitgangen in het kabelblok de RL en RR zijn. Onderstaand een link met 2 fotos van het pinbezetting schema en het kabelblok zelf. Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
speakerkabels aansluiten op autoradio fiat
Moderator: Beheerdersteam
Re: speakerkabels aansluiten op autoradio fiat
Hoi, welkom hier! De speakeruitgangen staat bij wat het is, als het goed is komt dat overeen met de stekker?
Re: speakerkabels aansluiten op autoradio fiat
het viel me al op dat ik alleen de balans kon instellen en niet de frond/rear verdeling. Nu heb ik kabels aangesloten op de RL en RR en hier komt helaas geen signaal uit. Nu wil ik de jbl 3001a versterker aansluiten. Gelukkig zit hier een high input aansluiting op. Het nadeel is dat ik deze nu moet aansluiten op de 2 speakeruitgangen waar de front speakers op aan zijn gesloten.
Mijn vraag, kan dit probleemloos en mocht ik toch nog rear speakers toe willen voegen kan ik die daar dan ook nog op aansluiten? Of kan ik dit beter anders doen? Ik wil namelijk toch wel graag de originele radio behouden.
Mijn vraag, kan dit probleemloos en mocht ik toch nog rear speakers toe willen voegen kan ik die daar dan ook nog op aansluiten? Of kan ik dit beter anders doen? Ik wil namelijk toch wel graag de originele radio behouden.
Re: speakerkabels aansluiten op autoradio fiat
Weet iemand op welke forum ik met deze vraag terecht kan waar wat meer interactie is?
Re: speakerkabels aansluiten op autoradio fiat
Ik begrijp waarom je deze vraag stelt ... ik moet eerlijk zeggen dat ik dit deel van het forum (Car Audio Specifiek) bijna nooit bekijk omdat ik niets heb met auto's en de audio die daar in wordt gebruikt .... ik denk dat er meer forumleden zijn die hier ook niet veel mee hebben en echt alleen met het speelgoed voor in de huis/luisterkamer bezig zijn.dannyehv schreef:Weet iemand op welke forum ik met deze vraag terecht kan waar wat meer interactie is?
Het uitblijven van antwoorden of (zinnige) vragen heeft iig niets te maken met het moedwillig negeren van gebruikers!
-
Stefanovitch
- Berichten: 44
- Lid geworden op: wo 17 mar 2021, 14:31
Re: speakerkabels aansluiten op autoradio fiat
Hallo Dannyehv,
Het moet geen probleem zijn om de hi-low converter bij de front speakers aan te sluiten.
Dat ga je niet horen. Wat je wel krijgt is dat als je voor een te zware sub kiest dat je dan je frontspeakers gaat overstemmen.
Ik zou dan voor een losse versterker gaan van een goed merk met een hi-low convertor ingebouwd.
Je kunt dan een mooi setje aansluiten op een vierkanaals waarvan je een kanaal brugt voor de subwoofer.
Das de beste manier om een mooi geluid te creeren. Afstellen van de gains van de versterker is dan ook makkelijker te doen dmv een oscilloscoop..
Helaas is de caraudio wereld een beetje overleden lijkt het wel, althans op de forums.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik wil best eens met je kijken wat voor opties je hebt.
Want die zijn er echt wel.
Mvgr, Stefan van den Tillaard
Het moet geen probleem zijn om de hi-low converter bij de front speakers aan te sluiten.
Dat ga je niet horen. Wat je wel krijgt is dat als je voor een te zware sub kiest dat je dan je frontspeakers gaat overstemmen.
Ik zou dan voor een losse versterker gaan van een goed merk met een hi-low convertor ingebouwd.
Je kunt dan een mooi setje aansluiten op een vierkanaals waarvan je een kanaal brugt voor de subwoofer.
Das de beste manier om een mooi geluid te creeren. Afstellen van de gains van de versterker is dan ook makkelijker te doen dmv een oscilloscoop..
Helaas is de caraudio wereld een beetje overleden lijkt het wel, althans op de forums.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik wil best eens met je kijken wat voor opties je hebt.
Want die zijn er echt wel.
Mvgr, Stefan van den Tillaard
