Pagina 1 van 1

Philips AD0211sq4 'potje' verwijderen

Geplaatst: ma 20 jul 2020, 22:52
door Henkjan
ik heb een setje Philips mids liggen, de AD0211sq4. die hebben een soort pot aan de achterkant zodat ze gewoon in een kast kunnen zonder eigen compartiment. nu vermoed ik dat whatever daar aan dempingsmateriaal in zit wel eens vergaan kan zijn, dus ik wil die pot open hebben (kan er lekker twaron in). en dan uiteraard zonder wat te slopen (ik heb maar 1 setje).

Heeft iemand dit wel eens gedaan?

AD0211sq4 - achterkant.jpg
AD0211sq4 - achterkant.jpg (14.03 KiB) 314 keer bekeken

Re: Philips AD0211sq4 'potje' verwijderen

Geplaatst: ma 20 jul 2020, 23:04
door pappaleo
Ja, dat heb ik wel eens gedaan. Bij een ad0211/sq8. Het is alleen wel meer dan 35 jaar geleden.

Re: Philips AD0211sq4 'potje' verwijderen

Geplaatst: di 21 jul 2020, 7:00
door ds23man
Er zitten van die katoenwatten in, niks aan doen!

Re: Philips AD0211sq4 'potje' verwijderen

Geplaatst: di 21 jul 2020, 7:06
door Olaf Analogue
Als je de dome los neemt van de magneet dan kijk je tegen een zwart gaasje aan waar je niet doorheen kunt kijken, aronder zit de vulling van het potje, en dat is het spul op de foto's, dit vergaat niet, althans, niet sneller dan wijzelf, en het is een zeer goede demping.
Wat ik wel een keer wil proberen is om de schacht tussen de dome en het zwarte gaasje ook lichtjes op te vullen, daar het toch best een lange metalen schacht is.

Re: Philips AD0211sq4 'potje' verwijderen

Geplaatst: di 21 jul 2020, 11:50
door Henkjan
ds23man schreef:
Er zitten van die katoenwatten in, niks aan doen!
daar ben ik erg goed in :bakkie:

Re: Philips AD0211sq4 'potje' verwijderen

Geplaatst: di 21 jul 2020, 11:51
door Henkjan
Olaf Markus schreef:
Als je de dome los neemt van de magneet dan kijk je tegen een zwart gaasje aan waar je niet doorheen kunt kijken, aronder zit de vulling van het potje, en dat is het spul op de foto's, dit vergaat niet, althans, niet sneller dan wijzelf, en het is een zeer goede demping.
Wat ik wel een keer wil proberen is om de schacht tussen de dome en het zwarte gaasje ook lichtjes op te vullen, daar het toch best een lange metalen schacht is.
ik zal eens zien hoe dat er uit ziet, bedankt