Cambridge cxn v2

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Vrolijke noot

Cambridge cxn v2

Bericht door Vrolijke noot »

Heren (zijn er eigenlijk dames hier ?)

In afwachting van mijn bestelling bij Lii-audio heb ik in de woonkamer een test opstelling staan
Deze bestaat uit een Sony cd speler - Pioneer dsp (caraudio) - 2 Pioneer versterkers - wat caraudio hi end speakers welke ik nog in de schuur had liggen

Nu heb ik de cambridge cxn v2 voor een mooie prijs kunnen aanschaffen
Cd speler weg en de cambridge ervoor op zijn plaats aan gesloten met een rca kabel
Nu komt er een vervormt geluid uit de speakers welke mee gaat met de volume en die over het gehele freq. bereik aanwezig is

Ik heb de voeding van de dsp verderop gelegen / andere rca kabels aangesloten / apparatuur verder uit elkaar maar dit helpt niet
Ook maakt het systeem het geluid als ik de cambridge uit uit zet (stand by)

Als ik de cambridge direct op de versterker voor de lage tonen aansluit werkt alles perfect
Alle apparatuur zit op 1 verdeeldoos aangesloten (weet niet of het belangrijk is maar ik kan het maar vermeld hebben)

Iemand een idee wat er hier fout gaat ? :think:
Ik vermoed dat de massa van de een op de andere stoort

Gr Arjan
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur

Re: Cambridge cxn v2

Bericht door Olaf Analogue »

In principe heb je, wanneer je beschikt over goede luidsprekers, geen DSP en dergelijken nodig. Ook zou ik car-audio niet vermengen met de huiskamer hifi set. Een hele goede dac met een zeer goede versterker is genoeg om de luidsprekers die je gaat bouwen hun werk te laten doen.
Het zo eenvoudig, degelijk en doeltreffend mogelijk opbouwen van de set voorkomt allerlei storingen en mismatches en zal de luidsprekers het mooiste laten zingen.
Vrolijke noot

dank je Olaf voor je antwoord.

ik snap je punt maar een dsp uit de caraudio mag volgens mij niks uitmaken want de veel gebruikte mini dsp of Dayton 408 is ook in huis of de auto te gebruiken.

mijn keuze voor een dsp is dat ik ze al een jaar of 8 in de auto gebruik en hiermee makkelijker kan uitproberen.
maar de pioneer dsp is idd een goedkope oplossing.

ik heb in de schuur ook nog een (betere) Helix dsp pro liggen welke met een coax of optisch aangesloten kan worden.
als massa tussen de cambridge en de pioneer dsp een probleem is kan ik denk beter de optische ingang van de helix gaan gebruiken zodat er geen massa verbinding meer tussen de 2 apparaten zijn .
klopt deze gedachte gang ?

gr Arjan
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur

Bericht door Olaf Analogue »

met een optische verbinding zijn de toestellen inderdaad galvanisch gescheiden, waardoor eventuele massa lussen voorkomen worden.
Vrolijke noot

toslink is het antwoord
momenteel speelt het storingsvrij :yeah:
Plaats reactie