807 testen
Geplaatst: di 30 jun 2020, 13:39
Ik heb een Doos met 9 (807) achtige buizen gekregen om te testen
Maar ik krijg het niet voor elkaar
Momenteel een QE06/50 in een voet uit gemeten waar de gloeidraad zit en dat is bij een 807 op 4-5
Anode op de Top ik probeer de buis in Triode ( Dikke rode draad)
Dus G2 zit aan Poot 2 via 1K en (Dunne rode draad )dan naar de Anode aan +300 volt voeding
G1 zit op poot 3 via ik naar een voeding voor Negatief + zit aan de kathode min voeding aan( G1 gele draad)
Staat nu op 0 volt Hoogspanning opgedraaid tot 250 volt
Kathode op op poot 4 aan de min hoogspanning ( rood/grijs)
Drie buizen geprobeerd Geen Ma
Wel gloeistroom 6,3 Volt 0.88 mA is op (Blauw/zwart)
( Bij een buis viel de anode top af er zit nog een heel klein stukje draad uit het glas die trok 1amp ! gloei stroom
Dat is geen 807 zou ik denken )
Niet in het Rooster niet in de Anode G2
Wat doe ik nu weer verkeerd 
Ach gatver die G2 zit niet aan de anode dat pinnetje zit nergens aan
Maar ik krijg het niet voor elkaar
Momenteel een QE06/50 in een voet uit gemeten waar de gloeidraad zit en dat is bij een 807 op 4-5
Anode op de Top ik probeer de buis in Triode ( Dikke rode draad)
Dus G2 zit aan Poot 2 via 1K en (Dunne rode draad )dan naar de Anode aan +300 volt voeding
G1 zit op poot 3 via ik naar een voeding voor Negatief + zit aan de kathode min voeding aan( G1 gele draad)
Staat nu op 0 volt Hoogspanning opgedraaid tot 250 volt
Kathode op op poot 4 aan de min hoogspanning ( rood/grijs)
Drie buizen geprobeerd Geen Ma
Wel gloeistroom 6,3 Volt 0.88 mA is op (Blauw/zwart)
( Bij een buis viel de anode top af er zit nog een heel klein stukje draad uit het glas die trok 1amp ! gloei stroom
Dat is geen 807 zou ik denken )
Niet in het Rooster niet in de Anode G2
Ach gatver die G2 zit niet aan de anode dat pinnetje zit nergens aan