Pagina 1 van 1
Bestaande baffle aanpassen (subkist)
Geplaatst: ma 01 jun 2020, 12:54
door snapo6
Heb een subwooferkist overgenomen waarin een Peerless XXLS 12 heeft gezeten met verzonken speaker montage.
Nu wou ik mijn eigen Peerless XXLS 12 daarin gaan monteren maar kom erachter dat het net niet past, het verzonken stuk moet een kleine 2mm (diameter is 306 ipv 307.9mm) meer uitgefreesd worden.
Is dit achteraf mogelijk?
Zo ja, zou iemand mij daarmee kunnen helpen eventueel tegen een vergoeding?
Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)
Geplaatst: di 02 jun 2020, 11:00
door SARK
Stevige lat aan de binnenkant monteren en in het midden een klosje om de dikte gelijk te krijgen aan de baffle voorzijde en vervolgens met een cirkelgeleider de 2 mm weghalen.
Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)
Geplaatst: di 02 jun 2020, 11:33
door ray5150
De TS moet dan natuurlijk wel over een bovenfrees beschikken. doet hij dat ook ?
Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)
Geplaatst: di 02 jun 2020, 13:23
door snapo6
ray5150 schreef:De TS moet dan natuurlijk wel over een bovenfrees beschikken. doet hij dat ook ?
Geen frees laat staan cirkelgeleider .... vandaar hulp gevraagd, vergoeding is geen issue.
Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)
Geplaatst: di 02 jun 2020, 14:08
door SARK
Waar woont de sub? (ben niet zo goed in cryptische omschrijvingen) Spijkenisse? Naaldwijk?
Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)
Geplaatst: di 02 jun 2020, 14:20
door snapo6
Spijkenisse heb je wel goed
Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)
Geplaatst: di 02 jun 2020, 15:59
door SARK
Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)
Geplaatst: za 04 jul 2020, 12:03
door Douwe84
Is een grondschaaf die tonvandenacker gebruikt hier niet geschikt voor ?
Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)
Geplaatst: za 04 jul 2020, 12:59
door snapo6
Zou het niet weten, ken het niet.
Kennis zegt dat het mogelijk is maar we moeten nog bij elkaar komen.
Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)
Geplaatst: za 04 jul 2020, 13:03
door Vrolijke noot
als je een deksel maakt in de grote van het gat wat er nu in zit
deze zet je vast op de bevestigingsgaten van de sub
nu kan je een nieuwe "gat" frezen met een circelgeleider
alleen wel de diepte in de gaten houden en uitkijken dat de frees niet de schroeven raakt (kleine freeskop)
Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)
Geplaatst: za 04 jul 2020, 15:53
door SARK
Lijkt me iets gecompliceerder dan de methode die ik beschreef en je moet ook nog door de deksel heen frezen.
Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)
Geplaatst: za 04 jul 2020, 18:37
door Vrolijke noot
SARK schreef:Lijkt me iets gecompliceerder dan de methode die ik beschreef en je moet ook nog door de deksel heen frezen.
we denken hetzelfde alleen de uitvoering is anders
de plaat waar ik het over heb is maar afval en met een 3 mm freesbeitel goed te doen
op jou manier ben je meer afhankelijk van de stevigheid van de cirkelgeleider
zoveel vertrouwen heb ik niet in de mijne