Bestaande baffle aanpassen (subkist)

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
snapo6
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 14 jan 2007, 15:51
Locatie: Spike City

Bestaande baffle aanpassen (subkist)

Bericht door snapo6 »

Heb een subwooferkist overgenomen waarin een Peerless XXLS 12 heeft gezeten met verzonken speaker montage.
Nu wou ik mijn eigen Peerless XXLS 12 daarin gaan monteren maar kom erachter dat het net niet past, het verzonken stuk moet een kleine 2mm (diameter is 306 ipv 307.9mm) meer uitgefreesd worden.

Is dit achteraf mogelijk?
Zo ja, zou iemand mij daarmee kunnen helpen eventueel tegen een vergoeding?
IMG_20200601_123224.jpg
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)

Bericht door SARK »

Stevige lat aan de binnenkant monteren en in het midden een klosje om de dikte gelijk te krijgen aan de baffle voorzijde en vervolgens met een cirkelgeleider de 2 mm weghalen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)

Bericht door ray5150 »

De TS moet dan natuurlijk wel over een bovenfrees beschikken. doet hij dat ook ?
snapo6
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 14 jan 2007, 15:51
Locatie: Spike City

Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)

Bericht door snapo6 »

ray5150 schreef:
De TS moet dan natuurlijk wel over een bovenfrees beschikken. doet hij dat ook ?
Geen frees laat staan cirkelgeleider .... vandaar hulp gevraagd, vergoeding is geen issue.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)

Bericht door SARK »

Waar woont de sub? (ben niet zo goed in cryptische omschrijvingen) Spijkenisse? Naaldwijk?
snapo6
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 14 jan 2007, 15:51
Locatie: Spike City

Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)

Bericht door snapo6 »

Spijkenisse heb je wel goed
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)

Bericht door SARK »

:oops:
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)

Bericht door Douwe84 »

Is een grondschaaf die tonvandenacker gebruikt hier niet geschikt voor ?
snapo6
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 14 jan 2007, 15:51
Locatie: Spike City

Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)

Bericht door snapo6 »

Zou het niet weten, ken het niet.

Kennis zegt dat het mogelijk is maar we moeten nog bij elkaar komen.
Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)

Bericht door Vrolijke noot »

als je een deksel maakt in de grote van het gat wat er nu in zit
deze zet je vast op de bevestigingsgaten van de sub

nu kan je een nieuwe "gat" frezen met een circelgeleider
alleen wel de diepte in de gaten houden en uitkijken dat de frees niet de schroeven raakt (kleine freeskop)
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)

Bericht door SARK »

Lijkt me iets gecompliceerder dan de methode die ik beschreef en je moet ook nog door de deksel heen frezen.
Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Bestaande baffle aanpassen (subkist)

Bericht door Vrolijke noot »

SARK schreef:
Lijkt me iets gecompliceerder dan de methode die ik beschreef en je moet ook nog door de deksel heen frezen.
we denken hetzelfde alleen de uitvoering is anders :D
de plaat waar ik het over heb is maar afval en met een 3 mm freesbeitel goed te doen

op jou manier ben je meer afhankelijk van de stevigheid van de cirkelgeleider
zoveel vertrouwen heb ik niet in de mijne
Plaats reactie