Pagina 1 van 1
Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: vr 22 mei 2020, 12:24
door peter58
Hallo allemaal,
Ik wil een bestaande voeding uitbreiden met een extra regelaar op een ongeregelde 9 volt voedingslijn, gaat dit wel goed?
Als bijlage het schema, rood omlijnt is het nieuwe deel!
Bedankt alvast voor het meedenken

Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: vr 22 mei 2020, 12:40
door cool
Zolang de 9v niet inzakt kan het. Normaal moet er 3v over de regelaar staan. Ik mis wel de diodes in je schema ter beveiliging van de regelaars.
Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: vr 22 mei 2020, 12:45
door peter58
Bedankt voor je antwoord!
In serie met de toevoer van de input van de beide regelaars?
1nN4001?
Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: vr 22 mei 2020, 12:48
door ray5150
Hoeveel extra stroom/vermogen verwacht je te gaan gebruiken met die bijgeplaatste regelaar ?
Het is wel van belang dat de voeding dit kan leveren.
Ik zou zelf ook 100nF 1 a 2 condensatortjes erbij zetten, zo dicht mogelijk bij de regelaar.
En wat cool zegt, diode erbij. maar niet in serie !
Zie datasheet :
Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: vr 22 mei 2020, 12:58
door peter58
Bedankt,
Zie het, ga het straks uitproberen

Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: vr 22 mei 2020, 13:00
door peter58
Zal ongeveer 100 mA extra zijn, trafo is groot genoeg en de gelijkrichter ook.
Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: vr 22 mei 2020, 14:00
door peter58
zo bedoelen jullie?
Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: vr 22 mei 2020, 14:08
door pvanlingen
Een diode van de uitgang naar de ingang van je spanningsregelaar lijkt me nuttiger.
Paul.
Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: vr 22 mei 2020, 14:13
door peter58
Dit bedoel je?
Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: vr 22 mei 2020, 14:36
door ray5150
Yep.
Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: vr 22 mei 2020, 15:42
door Ah!buis
Vermoedelijk moet er bij C805 nog wat extra.Meer verbruik = grotere rimpelspanning.
Anne
Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: vr 22 mei 2020, 17:01
door peter58
Dit is word het dan:
Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: vr 22 mei 2020, 17:16
door peter58
Allemaal bedankt voor jullie inbreng!
Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: vr 22 mei 2020, 17:30
door ray5150
Niet helemaal hoe ik het zou doen, maar het kan er mee door.
Even voor de beeldvorming, wat voor apparaat gaat het om ?
Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: vr 22 mei 2020, 19:09
door peter58
Ik kon een kapotte Marantz SC 80 voorversterker kopen en heb de passieve tentlab volume print hierin gemonteer,
hierop kun je via een drukknop herhaaldelijk in te drukken een ingangskeuze bepalen.
Echter heeft de voorversterker geen ingangsdraaiknop dus moest ik een relais ingangskeuze schakeling voor 4 afzonderlijke drukknoppen maken.
Dit zijn 6 Volt relais geworden omdat ze 4 polig moesten zijn en de tentlabs print werkt met 5 Volt relais vandaar mijn vraag.
Ik wou nl. niet nog een IC met X-tal in mijn voeding plaatsen
Als bijlage het schema en een foto hoe erin zit.
Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: vr 22 mei 2020, 20:13
door Ah!buis
Was deze je niet bekend ?
Anne
Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: vr 22 mei 2020, 20:37
door peter58

Nee
Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: vr 22 mei 2020, 20:39
door peter58

Die van mij werkt ook hoor
Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: vr 22 mei 2020, 22:42
door Ah!buis
peter58 schreef:
Die van mij werkt ook hoor
Zal best

, heel oude techniek
En een tuner opstart, zou bij de elektuur nog wat extra vragen.
Anne
Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: za 23 mei 2020, 0:14
door ray5150
Ah!buis schreef:Was deze je niet bekend ?
Anne
Da's een oudje, die heb ik een eeuw geleden eens uit een Elektuur boek ingescand.
Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: za 23 mei 2020, 12:37
door Ah!buis
ray5150 schreef:Ah!buis schreef:Was deze je niet bekend ?
Anne
Da's een oudje, die heb ik een eeuw geleden eens uit een Elektuur boek ingescand.
Die had ik dan ook bijgehouden.Wel leuk hoewel enigzins overdreven "ala Elektuur", één stabilisator en led-drivers overbodig.En dan weer geen voorziening om een vaste opstartkeuze te hebben.
Maar de relais oplossing is nog ouder
Anne
Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: za 23 mei 2020, 15:44
door peter58

Ben in '79 van MTS gekomen, dus ben al een oudje
Re: Toevoeging op bestaande voeding?
Geplaatst: za 23 mei 2020, 16:21
door Ah!buis
peter58 schreef:
Ben in '79 van MTS gekomen, dus ben al een oudje
Die 58 deed al vermoeden dat je niet van gisteren bent
Anne