State of Hypex ???
Moderator: Beheerdersteam
State of Hypex ???
Geen idee meer onder wel hoofdstuk/rubriek dit zou vallen. Dus maar hier.
Als ik op de web site rondkijk van Hypex lijkt het er op dat ze alleen nog in OEM doen. Wil je prijzen zien moet je je aanmelden maar je kan nergens registreren en een eerdere registratie werkt niet meer ??? Er is nog wel een winkelkarretje maar daar kun je niks in stoppen............... Is Hypex gestopt met de verkoop aan zelfbouwers?
Als ik op de web site rondkijk van Hypex lijkt het er op dat ze alleen nog in OEM doen. Wil je prijzen zien moet je je aanmelden maar je kan nergens registreren en een eerdere registratie werkt niet meer ??? Er is nog wel een winkelkarretje maar daar kun je niks in stoppen............... Is Hypex gestopt met de verkoop aan zelfbouwers?
-
Dynky
- Ook commercieel actief
Re: State of Hypex ???
Op hun hoofd-webpagina bij "products" staat er helemaal onderaan één categorie, "DIY Products"
als je die aanklikt kom je op een apart gedeelte vd website, gericht op de DIY'ers...met de veelzeggende naam "diyclassd.com"
als je die aanklikt kom je op een apart gedeelte vd website, gericht op de DIY'ers...met de veelzeggende naam "diyclassd.com"
Dat diy aanbod is wel heel karig geworden zo te zien
NCores en luxe broodjes UcD. Een UcD180 is er alleen nog met HxR huppeldepup. Wat ik niet nodig heb en voor meer euries. Maar niet meer gewoon een 180 of een 180HG
Gerhard heeft wel eens in een ander topic gemeld dat het zelfbouw gebeuren (nog) maar een klein percentage van de totale verkoop uitmaakt.
Ik heb inderdaad wel de indruk dat het assortiment de laatste paar jaar flink is opgeschoond, UCD's 180 en 400 waren er in het verleden (dacht ik) in 3 versies te krijgen. ook zijn er al een tijd geen trafo voedingen meer.
Ik heb inderdaad wel de indruk dat het assortiment de laatste paar jaar flink is opgeschoond, UCD's 180 en 400 waren er in het verleden (dacht ik) in 3 versies te krijgen. ook zijn er al een tijd geen trafo voedingen meer.
Dat ze de ST versies niet meer maken is nog wel te begrijpen. De HG is duidelijk een verbeterde/volwassener versie (wat de ST eigenlijk al had moeten zijn). Maar HxR voegt w.m.b. weinig toe. En de Fusion plates hebben een dermate onmogelijke vormfactor dat ze voor mij niet bruikbaar zijn. Is op zich niet erg ware het niet dat in hun OEM programma veel interessantere opties zijn. Begrijp die waterscheiding niet zo.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Er is inderdaad in de loop van de tijd behoorlijk gesnoeid in het DIY aanbod. Dat komt vnl door de beperkte verkoopaantallen van bepaalde producten waardoor het niet meer haalbaar was om daar nog productieruns voor te laten draaien. Dat er een strikte scheiding gekomen is tussen OEM en DIY is gewoon het feit dat OEM's niet graag zien dat modules in hun producten ook door de hobbyist gekocht kunnen worden.
Maar nu het goede nieuws:
Hypex gaat meer aandacht besteden aan de DIY markt, zeker gezien het feit van het succes met de Fusion plate amps. Sinds een tijdje zijn Rob en ondergetekende werkzaam bij Hypex als externe consultants. Hoofdthema is het digitale mfb verhaal maar ook op andere gebieden dragen we een steentje bij. Er gaan leuke dingen aan komen voor de DIY en om eerlijk te zijn sneller dan wat we in de planning hadden door het Coronavirus....
Hypex gaat meer aandacht besteden aan de DIY markt, zeker gezien het feit van het succes met de Fusion plate amps. Sinds een tijdje zijn Rob en ondergetekende werkzaam bij Hypex als externe consultants. Hoofdthema is het digitale mfb verhaal maar ook op andere gebieden dragen we een steentje bij. Er gaan leuke dingen aan komen voor de DIY en om eerlijk te zijn sneller dan wat we in de planning hadden door het Coronavirus....
Wil je nu zeggen dat OEM's geen orders meer plaatsen als Hypex hun producten ook aan de diy community levert? Kom nou, wat een onzin. Doet Meanwell toch ook niet? En zowat alle industriële toeleveranciers leveren ook gewoon aan consumenten tegenwoordig. De tijd dat ze zich daar te goed voor voelden ligt toch al wel 15-20 jaar achter ons.ds23man schreef:Dat er een strikte scheiding gekomen is tussen OEM en DIY is gewoon het feit dat OEM's niet graag zien dat modules in hun producten ook door de hobbyist gekocht kunnen worden.
Niet een tijdje, al enkele jarends23man schreef:Dat is al een tijdje zo, Oem en DIY is helemaal uit elkaar getrokken.
Blijkbaar erg lang geleden dat Peter rondgeneusd heeft bij Hypex.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Yep, maar Peter kan door de bollen de streek niet meer zien.jeroen_d schreef:Niet een tijdje, al enkele jarends23man schreef:Dat is al een tijdje zo, Oem en DIY is helemaal uit elkaar getrokken.
Blijkbaar erg lang geleden dat Peter rondgeneusd heeft bij Hypex.
Wel ja, ga maar weer op de man spelen....... lekker goedkoop weer
Moet nou vrijwel ieder discussie hier in no time die kant op? Ongetwijfeld regeert de hifi markt Hypex
Blijft natuurlijk een drolargument wat je nu volgens mij zelf verzint. Als of die hifimarkt van het reilen en zeilen van de diy markt afhankelijk is.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Volgens mij stuur jijzelf de discussie weer een bepaalde kant op Peter....
Dit is goedkoper:
https://www.musik-produktiv.com/nl/img- ... -400d.html
of niet te vergelijken met de DIY UCD 180?
Daar kom je alleen achter door zo'n apparaat goed te meten (met een Audio Precision meetstation oid). T sterke van de FusionAMPs is dat de voeding gewoon blijft leveren en zelfs bij bijna volle belasting de vervorming te verwaarlozen is. Het is me niet duidelijk hoe dat in deze apparaten geregeld is.Rene_Nhz schreef:Dit is goedkoper:
@Rene_Nhz: waarschijnlijk UCD250LP OEM's en een SMPS400A400
Zie https://www.hypex.nl/product/ucd250lp-oem/56
Zie https://www.hypex.nl/product/ucd250lp-oem/56
Hou ik even in het achterhoofd Dre, bedanktdre schreef:Ik heb nog wel een paar oem ucd400's voor je Peter.
Goeie tip Rene. Maar het is natuurlijk idioot dat je een complete amp moet kanibaliseren voor de onderdelen
Nog goedkoper is een Philips DFR 9000 van MP plukken.
Je hebt dan 3 UCD modules met elk 2x150 watt voor 50 euro.
De Hypex zijn qua schema gelijk hieraan. De ingangs opamps ontbreken dat wel. Verder zitten alle mogelijke beveiligingen al op module.
Je hebt dan 3 UCD modules met elk 2x150 watt voor 50 euro.
De Hypex zijn qua schema gelijk hieraan. De ingangs opamps ontbreken dat wel. Verder zitten alle mogelijke beveiligingen al op module.
Is er nog nieuws hier over? Ik heb wel interesse in zo'n MFB oplossing...ds23man schreef:Er is inderdaad in de loop van de tijd behoorlijk gesnoeid in het DIY aanbod. Dat komt vnl door de beperkte verkoopaantallen van bepaalde producten waardoor het niet meer haalbaar was om daar nog productieruns voor te laten draaien. Dat er een strikte scheiding gekomen is tussen OEM en DIY is gewoon het feit dat OEM's niet graag zien dat modules in hun producten ook door de hobbyist gekocht kunnen worden.
Fedde