Ik zit in de knoop met de ophanging.
Er bestaan standaard Tprofielen (hoofdprofielen), waarop aan weerszijden de platen worden gelegd.
Naast die hoofdprofielen zijn er ook dwarsprofielen, die haaks aan de hoofdprofielen worden gekoppeld.
Daarmee is dus het basis raamwerk te maken.
Normaal gesproken worden dat soort plafonds van muur tot muur aangebracht en dan "spijkert" men aan de muur een kunstof Lprofiel, waarop de 1e plaat wordt gelegd.
Maar ik wil de platen vrij van de muur houden, dus als een soort eiland (van 2.40 x 3.60 m).
Ongeveer zoiets dus: In dit geval moet ik dus rondom aan de buitenzijde een soort Lprofiel hebben, die aan de andere profielen worden bevestigd, maar die zijn volgens mij niet standaard verkrijgbaar. En het moet er natuurlijk wel netjes uit gaan zien.
Lastig dus.
Wie heeft hier ervaring mee?
