Rpi 4 met aliexpress DAC

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Peter 53
Berichten: 285
Lid geworden op: do 16 mei 2019, 20:07
Locatie: Tilburg

Rpi 4 met aliexpress DAC

Bericht door Peter 53 »

20200502_165054.jpg
Heb hier al n tijdje n rpi4 liggen, eigenlijk aangeschaft omdat ik er de ballen verstand van heb, en er meer van wilde weten. Bij Ali een Dac besteld met PCM5122 chip aan boord. Afgelopen week dan toch maar de stoute schoenen aangetrokken, Volumio op geheugenkaartje gezet en..........waarempel het werkt, en hoe. Meer en beter gecontroleerde bas meer dynamiek, gewoon beter dan streamen via chromecast, tv of versterker. Kortom, dit is n blijvertje, nu maar kastje eromheen.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Rpi 4 met aliexpress DAC

Bericht door hardbats »

Dac bordje ziet er nog niet eens zo slecht uit.
Wordt die ondersteund door Volumio of moet je Generic i2s gebruiken?
En speelt hij alles?

Wat voor voeding gebruik je? Daar valt misschien nog wel wat winst te halen.
Peter 53
Berichten: 285
Lid geworden op: do 16 mei 2019, 20:07
Locatie: Tilburg

Re: Rpi 4 met aliexpress DAC

Bericht door Peter 53 »

Ik moet Allo BOSS gebruiken en hij speelt alles, ik gebruik de standaard voeding. Ik wil nog wel iets met de voeding doen, maar ben eigenlijk best tevreden nu.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”