Iemand ervaringen met deze voeding ?

Alle tools voor werken aan elektro en elektronica

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Iemand ervaringen met deze voeding ?

Bericht door motoindo »

Ben opzoek naar een voeding om eindtrapjes tot pakweg 100 watt te kunnen testen en heb deze op het oog. Tis geen Hewlett Pakkert maar dat hoeft ook niet, misschien voor de zekerheid wel even de samhwas / su'scons wisselen maar verder ziet het er voor 219 euros leuk uit en heeft de mogelijkheid om via USB instellingen te doen.
6544_Labornetzgeraet_QJ3005PIII.jpg
6544_Labornetzgeraet_QJ3005PIII_1.jpg
6544_Labornetzgeraet_QJ3005PIII_2.jpg
6544_Labornetzgeraet_QJ3005PIII_3.jpg
6544_Labornetzgeraet_QJ3005PIII_4.jpg
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iemand ervaringen met deze voeding ?

Bericht door rjmulder »

Geen ervaring mee maar ook al gekeken bij Eleshop?
https://www.eleshop.nl/testen-meten/lab ... rder=price
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Iemand ervaringen met deze voeding ?

Bericht door Pjotr »

Niet met deze in het bijzonder, wel met vergelijkbaar. Het doed het zoalng het het doet :D Kun je niks van zeggen. Soms sneuvelen ze al na een jaar, soms na 5 jaar. Deze is i.g.g. lineair en dat blijft meestal wel langer heel. Ikzelf heb een simpele goedkope 2x 40V van Conrad en die gaat al meer dan 20 jaar mee. Maar het enige digitale daaraan zijn dan ook de meters :) 2x 30V is wel krapjes aan voor het testen van versterkers. Zoiets koop je omdat je het nodig hebt op korte termijn. Op de lange duur is er weinig van te zeggen.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Iemand ervaringen met deze voeding ?

Bericht door motoindo »

rjmulder schreef:
Geen ervaring mee maar ook al gekeken bij Eleshop?
Ga ik doen, dank.

3x30 is in principe genoeg voor het testen van kleine AB trapjes, voor het zwaardere D spul koop ik liever iets kant en klaars. Maar 2x40 is inderdaad wel lekkerder met 8 ohm in gedachten. Zat in eerste instantie te denken aan zelfbouw maar heb al veels te veel projecten lopen :roll: ik ga nog even verder neuzen.
Pjotr schreef:
Ikzelf heb een simpele goedkope 2x 40V van Conrad en die gaat al meer dan 20 jaar mee.
Was dat deze ?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Iemand ervaringen met deze voeding ?

Bericht door Pjotr »

Daar heb ik meer vertrouwen in dan die Chinees. Redelijk degelijk ouderwets lineair :D Maar dan zou ik zelf voor deze gaan: https://www.conrad.nl/p/statron-22254-l ... -x-1425128 Met die processor gestuurde voedingen van Conrad heb ik mindere ervaringen door toch wel digitale storing op de uitgang. Statron heeft ook een eigen vertegenwoordiging in Nederland en mocht ie stuk gaan heb je i.g.g. service.
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2437
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: Iemand ervaringen met deze voeding ?

Bericht door timpert »

Misschien wat late reactie, maar je kan ook op zoek gaan naar gebruikte Delta Elektronika voedingen. Bijvoorbeeld de ES030-5. De eerste versie (te herkennen aan het grote display) komt soms langs op MP voor een nette prijs. Deze voedingen zijn lekker compact, en toch robuust, en zijn over het algemeen goed te repareren mocht er wat mee aan de hand zijn. De service manual staat op Elektrotanya. Mocht je wat meer peut nodig hebben, is de SM7020D een aanrader.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Iemand ervaringen met deze voeding ?

Bericht door OpaBert »

Ik heb ook heel goede ervaringen met Delta Elektronica voedingen op elke plank staan er wel een bij me
Ik kwam dit tegen
https://link.marktplaats.nl/m156612005 ... 12-30V DC
Als ik me goed herinner kan je die met een externe potmeter ook regelbaar maken
Idem deze
https://link.marktplaats.nl/m1561140809 ... ios_tablet
Edit deze heb ik ook in gebruik
https://link.marktplaats.nl/m1573087720 ... ios_tablet
Deze is ook te regelen
https://link.marktplaats.nl/m1552659574 ... ios_tablet
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2437
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: Iemand ervaringen met deze voeding ?

Bericht door timpert »

Ik heb ook de nodige afgedankte Delta's gerepareerd. Ze zijn mooi gebouwd en goed te repareren mocht er iets mee aan de hand zijn. En als je omhoog zit kan je contact opnemen met Delta en geven ze je een schema en wellicht ook tips om de boel weer aan de praat te krijgen, hun support is uitstekend ongeacht hoe oud het ding is dat je probeert te repareren. Waar krijg je dat nog?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Iemand ervaringen met deze voeding ?

Bericht door OpaBert »

Ik heb hier nog wat leuks gevonden over het ombouwen van een 24 volt voeding die je regelmatig op mp ziet naar een lab voeding
Misschien is dat iets voor de topic starter of andere https://www.pa4tim.nl/?p=2138
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Iemand ervaringen met deze voeding ?

Bericht door ray5150 »

Zou Chris niet allang iets gevonden en aangeschaft hebben ?
Ben wel benieuwd waar de keus op is gevallen.

Grappig detail, bij de Ziggo/Casema gebruikte men in het verleden ook van die blauwe en zwarte schakelende voedingen zoals in links hierboven staan aangegeven, om de wijkcentrale's voor de kabeltv te voeden. die zijn allemaal vervangen door ringkerntrafo's van 1000 VA.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Iemand ervaringen met deze voeding ?

Bericht door Pjotr »

Kan wel kloppen wel Ray, die schakelvoedingen hadden de naam niet erg betrouwbaar te zijn. Destijds gebruikte we de lineaire kaartvoedingen van ze bij Organon in medische echoscanners. Daar wilde nog wel eens een gelijkrichtdiode van uitfikken. Dat Delta spul was dan mechanisch wel bombestendig, elektronisch mankeerde er nog wel eens wat aan.
Plaats reactie

Terug naar “Elektronicagereedschap”