Pagina 1 van 1
Voeding Linn Basic
Geplaatst: wo 22 apr 2020, 16:45
door FrankN1971
Door een piek in de netspanning van mijn woning is de voeding van mijn Linn Basic uitgebrand. Het blijkt onmogelijk om deze voeding te vinden en dus rest voor mij het repareren of opnieuw opbouwen van de print. Ik ben prima in staat om printplaatjes te solderen, maar ik heb verder geen verstand van componenten. Herkent iemand het uitgebrande component en/of heeft iemand nog een tip voor me?
Groetjes, Frank
Re: Voeding Linn Basic
Geplaatst: wo 22 apr 2020, 16:50
door Henkjan
Welkom Frank!
dat zou zomaar een varistor kunnen zijn, die daar juist zat om uit te fikken bij een spanningspiek, om zo de rest van je voeding te beschermen. Jammer dat t type nr niet meer helemaal leesbaar is (waar is CSI-audio als je ze nodig hebt)
Re: Voeding Linn Basic
Geplaatst: wo 22 apr 2020, 17:48
door FrankN1971
Hallo Henkjan,
Bedankt voor je reactie. Nu maar hopen dat hij zijn werk gedaan heeft en dat iemand de code herkent.
Groet, Frank
Re: Voeding Linn Basic
Geplaatst: wo 22 apr 2020, 18:21
door Barry2001
Zou inderdaad goed een varistor kunnen zijn, een toepassing daarvan is overspanning beveiliging. Exacte type kijkt ook niet zo nauw, bij normaal in gebruik zijn ze heel hoog impedant.
Je zou nog even kunnen kijken op de print, als dat nog te zien is, of ‘ie in serie of parallel over de netspanning staat.
Re: Voeding Linn Basik
Geplaatst: wo 22 apr 2020, 18:41
door Marp
Mogelijk komt deze in de buurt van het oorspronkelijke component, wat waarschijnlijk dateert uit de 220V-periode. Nu lijkt 250V of 275V me geschikter, maar daar kan Barry of een ander je wellicht beter in adviseren.

- Philips 2322 594 series
MPN: 594-PH
Model: 2322 594 2316
MAX CONTINUOUS VOLTAGE RMS: 230 V
Ps: zoeken op "Linn Basik" i.p.v. "Basic" geeft misschien meer zoekresultaten terug.
Re: Voeding Linn Basic
Geplaatst: wo 22 apr 2020, 18:49
door ray5150
Zozo, da's een beste klap geweest.
is dat je enige in je woning dat de klap niet overleefd heeft ?
Re: Voeding Linn Basic
Geplaatst: wo 22 apr 2020, 18:50
door Barry2001
Heb toendertijd in m’n amp switcher 360V types gebruikt,
deze. Heb die nog wel liggen, kan je er 1 toesturen.
Re: Voeding Linn Basic
Geplaatst: wo 22 apr 2020, 22:18
door FrankN1971
Hoi Barry,
Hij staat parallel (zie foto)
Groet, Frank
Barry2001 schreef:Zou inderdaad goed een varistor kunnen zijn, een toepassing daarvan is overspanning beveiliging. Exacte type kijkt ook niet zo nauw, bij normaal in gebruik zijn ze heel hoog impedant.
Je zou nog even kunnen kijken op de print, als dat nog te zien is, of ‘ie in serie of parallel over de netspanning staat.
Re: Voeding Linn Basic
Geplaatst: wo 22 apr 2020, 22:20
door FrankN1971
Vooralsnog wel

Lang verhaal, maar ik woon op een varend woonschip en dat krijg je als je overschakelt van walspanning op je generator als je de walspanning aangesloten laat
ray5150 schreef:Zozo, da's een beste klap geweest.
is dat je enige in je woning dat de klap niet overleefd heeft ?
Re: Voeding Linn Basic
Geplaatst: wo 22 apr 2020, 22:23
door FrankN1971
Super aanbod, denk je dat het niet uitmaakt dat hij voor 360V is?
Barry2001 schreef:Heb toendertijd in m’n amp switcher 360V types gebruikt,
deze. Heb die nog wel liggen, kan je er 1 toesturen.
Re: Voeding Linn Basic
Geplaatst: do 23 apr 2020, 7:19
door Barry2001
Nee hoor, moet wel goed gaan. Hoe werkt dat eigenlijk, varende, gebruik je een postadres oid? Stuur me maar een PB waar ‘ie heen kan.
Re: Voeding Linn Basic
Geplaatst: do 23 apr 2020, 15:39
door Shadow
Elektronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer...
Re: Voeding Linn Basic
Geplaatst: zo 26 apr 2020, 20:59
door FrankN1971
Dankzij de door Barry opgestuurde varistors draait hij weer als een zonnetje. Ik ben er echt superblij mee. Bedankt Barry!!
Groet, Frank
Re: Voeding Linn Basic
Geplaatst: zo 26 apr 2020, 21:05
door Shadow
FrankN1971 schreef:Dankzij de door Barry opgestuurde varistors draait hij weer als een zonnetje. Ik ben er echt superblij mee. Bedankt Barry!!
Groet, Frank
Mooi om te horen!
Re: Voeding Linn Basic
Geplaatst: ma 27 apr 2020, 11:28
door Barry2001
Goed dat te horen Frank

Re: Voeding Linn Basic
Geplaatst: ma 27 apr 2020, 12:06
door ray5150
Leuk om te horen dat het opgelost is.

Re: Voeding Linn Basic
Geplaatst: ma 27 apr 2020, 12:58
door Ah!buis
Shadow schreef:Elektronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer...
Knap werk, hij heeft de rook er weer in gekregen
Anne
Re: Voeding Linn Basic
Geplaatst: ma 27 apr 2020, 13:03
door hannesie
Re: Voeding Linn Basic
Geplaatst: ma 27 apr 2020, 14:27
door Ah!buis
Voel je je weer jong, is ook wat waard
Anne
Re: Voeding Linn Basic
Geplaatst: di 28 apr 2020, 12:43
door Jan Geert
Ik ben eigenlijk meer benieuwd hoe je een Linn Basik überhaupt gebruikt op een varend woonschip
Re: Voeding Linn Basic
Geplaatst: di 28 apr 2020, 17:12
door dre
Re: Voeding Linn Basic
Geplaatst: di 28 apr 2020, 17:53
door John P
Die zet je gewoon even op de biljarttafel.
Re: Voeding Linn Basic
Geplaatst: di 28 apr 2020, 20:11
door ray5150
Jan Geert schreef:Ik ben eigenlijk meer benieuwd hoe je een Linn Basik überhaupt gebruikt op een varend woonschip
John P schreef:Die zet je gewoon even op de biljarttafel.
Mja, ik wilde zeggen, laten drijven in een bak water, is altijd zelf-nivellerend.
De suggestie van John is wel wat chiquer.