Pagina 1 van 3

Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 11:42
door SSassen
Goed, de hoeveelheid drivers die ik heb liggen lijkt haast oneindig, dus nog maar een project, waarom niet tenslotte? De vraag is wat gaat het worden deze keer? De eerste opzet wordt een experiment en als dat slaagt volgt er een tweede versie, als tipje van je sluier wil ik nog wel het volgende kwijt: ik gebruik in totaal 9 drivers (!), waarvan 6 dezelfde ... Iemand al een idee? :mrgreen:
IMG_2547.jpg

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 11:50
door toetertje
Aan de balken te zien, wordt het een stevig speakertje.
Ik gok, dat het geen bookshelf wordt. :-k

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 11:54
door hardbats
Is een om even aantal drivers niet raar voor 2 speakers? Of worden het we 3?!

Btw, wat doe jij met al die gebouwde speakers? :lol:

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 11:59
door SSassen
hardbats schreef:
Is een om even aantal drivers niet raar voor 2 speakers? Of worden het we 3?!

Btw, wat doe jij met al die gebouwde speakers? :lol:
Nee, 9 drivers per luidspreker, dus 18 drivers in totaal! Ik ben een verzameling begonnen en evt. zijn ze te koop.

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 12:15
door metabaron
Als je op dit tempo doorgaat kan je een goed gevulde luisterdag houden. :rock:

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 12:19
door Douwe84
Het houd niet op, niet vanzelf.... Leuk leesvoer gegarandeerd weer iig!

En gaat t dan een 2, 3, 4, 9 weg worden ? :p

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 12:26
door wouter
dezelfde 6, voor het laag dunkt me.

Of een afgeslankte Don Keele (cbt array) F.A.S.T. met 6 breedbanders en top hoog en (sub)laag ;-)

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 12:39
door SSassen
wouter schreef:
dezelfde 6, voor het laag dunkt me.

Of een afgeslankte Don Keele (cbt array) F.A.S.T. met 6 breedbanders en top hoog en (sub)laag ;-)
Jij mag niet (meer) raden want jij hebt gezien wat ik voor drivers ga gebruiken!

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 13:03
door SSassen
Tipje van de sluier dan maar? :mrgreen: ...
74211E28-3427-4112-84A1-73C3606BFFF2.jpeg

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 14:10
door Douwe84
Gaaf, mooie drivers. Om te zien alleen al.

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 14:23
door de vuilnisman
Soundbar voor onder je televisie?

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 14:43
door grimoire
een smalle line array zuil 6x markaudio breedbander per kant en een tweeter met enige hoornlading er boven, dan 2 woofers aan de zijden (weer impulsgecompenseerd)

Of alles op een kluitje als de bose 901 haha

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 15:36
door John P
Een grote coax bestaande uit een tweeter met daarom heen een rondje midwoofers.

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 16:46
door SSassen
John P schreef:
Een grote coax bestaande uit een tweeter met daarom heen een rondje midwoofers.
BINGO! :yeah: ...

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 16:47
door ds23man
En wat heeft John gewonnen? Niet dat je de prijs ooit uitkeert...... :mrgreen:

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 17:02
door pappaleo
SSassen schreef:
John P schreef:
Een grote coax bestaande uit een tweeter met daarom heen een rondje midwoofers.
BINGO! :yeah: ...
Geef dat ding dan een klinkende naam. Niet project 3 maar SunFlower of iets dergelijks




zei de bouwer van een TMWW :hide:

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 17:07
door SSassen
pappaleo schreef:
SSassen schreef:
John P schreef:
Een grote coax bestaande uit een tweeter met daarom heen een rondje midwoofers.
BINGO! :yeah: ...
Geef dat ding dan een klinkende naam. Niet project 3 maar SunFlower of iets dergelijks




zei de bouwer van een TMWW :hide:
Ja meneer, ik ga er eens over nadenken!

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 17:15
door SSassen
Laagsectie, twee keer 18” ... :shock: :mrgreen:
20DAF9D6-0DEE-4FBA-AF9C-0B67DCFE1204.jpeg

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 17:16
door pappaleo
Geen kring van 6 om je supercoax heen?
Tja, toch weer een compromis.

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 19:07
door ray5150
SSassen schreef:
Laagsectie, twee keer 18” ... :shock: :mrgreen:

20DAF9D6-0DEE-4FBA-AF9C-0B67DCFE1204.jpeg
Zozo, en waarmee ga je dat aansturen dan ?

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 19:48
door pappaleo
Welke woofers zijn dat dan?

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 19:49
door Leeuwarden
ray5150 schreef:
SSassen schreef:
Laagsectie, twee keer 18” ... :shock: :mrgreen:

20DAF9D6-0DEE-4FBA-AF9C-0B67DCFE1204.jpeg
Zozo, en waarmee ga je dat aansturen dan ?
Een versterker?

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 19:50
door SSassen
E.e.a. wordt gewoon passief gefilterd, deze woofers hebben een rendement van 93dB, dus daar heb je geen 2kW eindtrap voor nodig.

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 19:52
door SSassen
pappaleo schreef:
Welke woofers zijn dat dan?
Dit zijn Dayton Audio RSS460HO-4 18” subwoofer drivers.

https://www.parts-express.com/dayton-au ... m--295-472

Re: Nog een project, deel 3 ...

Geplaatst: wo 08 apr 2020, 19:57
door Leeuwarden
Heb je al een ontwerpt hoe het eruit komt te zien?