Nog een project, deel 3 ...
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Nog een project, deel 3 ...
Goed, de hoeveelheid drivers die ik heb liggen lijkt haast oneindig, dus nog maar een project, waarom niet tenslotte? De vraag is wat gaat het worden deze keer? De eerste opzet wordt een experiment en als dat slaagt volgt er een tweede versie, als tipje van je sluier wil ik nog wel het volgende kwijt: ik gebruik in totaal 9 drivers (!), waarvan 6 dezelfde ... Iemand al een idee?
Re: Nog een project, deel 3 ...
Aan de balken te zien, wordt het een stevig speakertje.
Ik gok, dat het geen bookshelf wordt.
Ik gok, dat het geen bookshelf wordt.
Re: Nog een project, deel 3 ...
Is een om even aantal drivers niet raar voor 2 speakers? Of worden het we 3?!
Btw, wat doe jij met al die gebouwde speakers?
Btw, wat doe jij met al die gebouwde speakers?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nog een project, deel 3 ...
Nee, 9 drivers per luidspreker, dus 18 drivers in totaal! Ik ben een verzameling begonnen en evt. zijn ze te koop.hardbats schreef:Is een om even aantal drivers niet raar voor 2 speakers? Of worden het we 3?!
Btw, wat doe jij met al die gebouwde speakers?
Re: Nog een project, deel 3 ...
Als je op dit tempo doorgaat kan je een goed gevulde luisterdag houden. 
Re: Nog een project, deel 3 ...
Het houd niet op, niet vanzelf.... Leuk leesvoer gegarandeerd weer iig!
En gaat t dan een 2, 3, 4, 9 weg worden ?
En gaat t dan een 2, 3, 4, 9 weg worden ?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Nog een project, deel 3 ...
dezelfde 6, voor het laag dunkt me.
Of een afgeslankte Don Keele (cbt array) F.A.S.T. met 6 breedbanders en top hoog en (sub)laag
Of een afgeslankte Don Keele (cbt array) F.A.S.T. met 6 breedbanders en top hoog en (sub)laag
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nog een project, deel 3 ...
Jij mag niet (meer) raden want jij hebt gezien wat ik voor drivers ga gebruiken!wouter schreef:dezelfde 6, voor het laag dunkt me.
Of een afgeslankte Don Keele (cbt array) F.A.S.T. met 6 breedbanders en top hoog en (sub)laag
-
de vuilnisman
- Berichten: 123
- Lid geworden op: di 31 aug 2004, 12:46
Re: Nog een project, deel 3 ...
een smalle line array zuil 6x markaudio breedbander per kant en een tweeter met enige hoornlading er boven, dan 2 woofers aan de zijden (weer impulsgecompenseerd)
Of alles op een kluitje als de bose 901 haha
Of alles op een kluitje als de bose 901 haha
Re: Nog een project, deel 3 ...
Een grote coax bestaande uit een tweeter met daarom heen een rondje midwoofers.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nog een project, deel 3 ...
BINGO!John P schreef:Een grote coax bestaande uit een tweeter met daarom heen een rondje midwoofers.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Nog een project, deel 3 ...
En wat heeft John gewonnen? Niet dat je de prijs ooit uitkeert...... 
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Nog een project, deel 3 ...
Geef dat ding dan een klinkende naam. Niet project 3 maar SunFlower of iets dergelijksSSassen schreef:BINGO!John P schreef:Een grote coax bestaande uit een tweeter met daarom heen een rondje midwoofers....
zei de bouwer van een TMWW
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nog een project, deel 3 ...
Ja meneer, ik ga er eens over nadenken!pappaleo schreef:Geef dat ding dan een klinkende naam. Niet project 3 maar SunFlower of iets dergelijksSSassen schreef:BINGO!John P schreef:Een grote coax bestaande uit een tweeter met daarom heen een rondje midwoofers....
zei de bouwer van een TMWW
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Nog een project, deel 3 ...
Geen kring van 6 om je supercoax heen?
Tja, toch weer een compromis.
Tja, toch weer een compromis.
Re: Nog een project, deel 3 ...
Zozo, en waarmee ga je dat aansturen dan ?SSassen schreef:Laagsectie, twee keer 18” ...![]()
![]()
20DAF9D6-0DEE-4FBA-AF9C-0B67DCFE1204.jpeg
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Nog een project, deel 3 ...
Een versterker?ray5150 schreef:Zozo, en waarmee ga je dat aansturen dan ?SSassen schreef:Laagsectie, twee keer 18” ...![]()
![]()
20DAF9D6-0DEE-4FBA-AF9C-0B67DCFE1204.jpeg
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nog een project, deel 3 ...
E.e.a. wordt gewoon passief gefilterd, deze woofers hebben een rendement van 93dB, dus daar heb je geen 2kW eindtrap voor nodig.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Nog een project, deel 3 ...
Dit zijn Dayton Audio RSS460HO-4 18” subwoofer drivers.pappaleo schreef:Welke woofers zijn dat dan?
https://www.parts-express.com/dayton-au ... m--295-472
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
