Ruis op sony versterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Aziz

Ruis op sony versterker

Bericht door Aziz »

Hoi,

Na een tijdje het luidspreker zelfbouw gedeelte te volgen, dacht ik dat jullie misschien ook kunnen helpen met het volgende probleem:

Ik heb een (best wel oude) Sony AV receiver (dolby pro logic, maar word enkel in stereo gebruikt). De topic titel zegt het al: er zit een ruis in. Deze ruis is eigenlijk alleen hoorbaar als er geen muziek speelt, of op heel zacht volume. Op zich niet super storend ofzo, maar aangezien het apparaat eigenlijk altijd aan staat, erger ik me er soms wel een beetje aan.

Mijn vraag: Is het erg moeilijk om erachter te komen waar die ruis vandaan komt? Als het simpel op te lossen is, zou ik het misschien zelf kunnen. Ik ben niet echt een techneut als het aankomt op interne electornica van apparatuur, maar hier en daar een onderdeeltje vervangen zou me toch moeten lukken (denk ik :roll: )

Wie kan me hier iets over vertellen? Of is het niet mogelijk om zo een oorzaak aan te wijzen?
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Op zich niet super storend ofzo, maar aangezien het apparaat eigenlijk altijd aan staat, erger ik me er soms wel een beetje aan.
Da's een beetje 't euvel met veel apparaten die altijd aanstaan, bv. de condensatoren slijten harder, instellingen verlopen, etc. etc. Apparatuur dien je alleen aan te zetten als je 't gaat gebruiken, nimmer continue aan laten staan, slijtage treedt op, specificaties en daarmee ook de prestaties hollen hard achteruit bij 24/7 bedrijf etc.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Aziz

Bericht door Aziz »

Nouja altijd aan. s'nachts gaat ie (meestal) uit. Maar iig. goeie tip, neem ik mee voor in het vervolg, muziek uit, versterker uit :D

Geen id. waar ik het zou kunnen zoeken overigens?
Plaats reactie