Wie kent deze luidspreker?
Moderator: Beheerdersteam
Wie kent deze luidspreker?
Ik heb vandaag een heel bijzondere luidspreker gehoord, uit de jaren '70.
Wie kent hem?
Vreemd genoeg wordt hij gekanteld afgebeeld. Klik op de afbeelding en dan zie je hem rechtopstaand.
Vreemd genoeg wordt hij gekanteld afgebeeld. Klik op de afbeelding en dan zie je hem rechtopstaand.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Wie kent deze luidspreker?
Ken het niet, maar een Heil tweet icm een LAT driver. Dat laatste zou betekenen dat het Thymphani ding een rip of is en patent ongeldig.
Re: Wie kent deze luidspreker?
Gaat door voor de koelkast.
Ik moet zeggen: zeer kwetsbaar en niet te transporteren zijn de enige nadelen. Voor de rest kan hij met gemak meekomen met het spul van nu. Zijn tijd zeer ver vooruit.
Ik heb hem gemeten en de vervorming van de tweeter was belachelijk laag. Tikkie beter nog dan Mundorf AMT.
Er bestaan wereldwijd nu nog maar enkele goed werkende exemplaren.
Ik moet zeggen: zeer kwetsbaar en niet te transporteren zijn de enige nadelen. Voor de rest kan hij met gemak meekomen met het spul van nu. Zijn tijd zeer ver vooruit.
Ik heb hem gemeten en de vervorming van de tweeter was belachelijk laag. Tikkie beter nog dan Mundorf AMT.
Er bestaan wereldwijd nu nog maar enkele goed werkende exemplaren.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Wie kent deze luidspreker?
google vind nog wel wat van die mid/woof drivers aangeboden, $1600 en meer
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Wie kent deze luidspreker?
mee naar Breda wordt lastig dan??jeroen_d schreef:Ik moet zeggen: zeer kwetsbaar en niet te transporteren zijn de enige nadelen. ....
Re: Wie kent deze luidspreker?
Totaal niet te doen. En alles wat je koopt werkt niet en je bent lang bezig om het goed te krijgen als het al lukt.
Re: Wie kent deze luidspreker?
[quote="jeroen_d"}
Er bestaan wereldwijd nu nog maar enkele goed werkende exemplaren.[/quote]
Van de ESS tweeter of het hele ding?
Die ESS heb ik een paar maanden geleden nog gehoord. Is idd een fantastisch ding. Toen helaas in combinatie met wat minder goed mid en laag. Die ESS tweet is overigens nog gewoon te koop.
Er bestaan wereldwijd nu nog maar enkele goed werkende exemplaren.[/quote]
Van de ESS tweeter of het hele ding?
Die ESS heb ik een paar maanden geleden nog gehoord. Is idd een fantastisch ding. Toen helaas in combinatie met wat minder goed mid en laag. Die ESS tweet is overigens nog gewoon te koop.
Re: Wie kent deze luidspreker?
De ESS tweeter is geen probleem. Niet die oude natuurlijk maar nieuwere versies worden nog steeds geprodudeerd.
Het probleem zit in de middentoner. Dat was een constructie die bij de eigenaar in elkaar moet worden gezet en als dat maar een klein beetje fout gaat dan had je dikke ellende. Dit was ook vrij snel de commerciele ondergang van de speaker.
Dealers moesten een dure cursus volgen om hem bij de klant in elkaar te kunnen zetten. Vervolgens lag het risico voor correcte werking bij de dealer. Dat is natuurlijk vragen om ellende. Heel vreemd marketing concept.
Zie ook dit draadje: http://forums.audioreview.com/general-a ... 26103.html
Maar wat daar beschreven staat over gebrom en gekraak heb ik niet gehoord en doet de speaker zwaar tekort. De technicus die ik vandaag ontmoette en deze speaker heeft gerestaureerd weet waar hij mee bezig is. Aardige man ook.
Het probleem zit in de middentoner. Dat was een constructie die bij de eigenaar in elkaar moet worden gezet en als dat maar een klein beetje fout gaat dan had je dikke ellende. Dit was ook vrij snel de commerciele ondergang van de speaker.
Dealers moesten een dure cursus volgen om hem bij de klant in elkaar te kunnen zetten. Vervolgens lag het risico voor correcte werking bij de dealer. Dat is natuurlijk vragen om ellende. Heel vreemd marketing concept.
Zie ook dit draadje: http://forums.audioreview.com/general-a ... 26103.html
Maar wat daar beschreven staat over gebrom en gekraak heb ik niet gehoord en doet de speaker zwaar tekort. De technicus die ik vandaag ontmoette en deze speaker heeft gerestaureerd weet waar hij mee bezig is. Aardige man ook.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Wie kent deze luidspreker?
Heil ESS, zoek het Heil patent even op daarin wordt dit ontwerp beschreven.
Re: Wie kent deze luidspreker?
In dit deel van de patent beschrijving kun je het goed zien: https://patents.google.com/patent/US410 ... c107%2c479
Re: Wie kent deze luidspreker?
Dat is toch niet veel anders heden ten dage. Standaard consumentenrecht.jeroen_d schreef:.... Vervolgens lag het risico voor correcte werking bij de dealer. Dat is natuurlijk vragen om ellende. Heel vreemd marketing concept...
Re: Wie kent deze luidspreker?
Ga jij een product dealen waarvan je niet behoorlijk zeker weet dat je het werkend krijgt bij de klant? En als het niet werkt dat je geen enkele garantieclaim hebt bij de fabrikant? Geen haar op mijn hoofd als ik dealer zou zijn. Het was een andere tijd en bepaalde dealers hadden denk ik heel veel vakkennis maar dan nog.
Re: Wie kent deze luidspreker?
Het geluid is niet echt een aanbeveling.metst schreef:
Re: Wie kent deze luidspreker?
Mijn reactie is die vanuit het gezichtspunt van de consument. Wat de dealer en zijn leverancier onderling regelen is gezien de consumentenwetgeving voor de gewone burger onbelangrijk.jeroen_d schreef:Ga jij een product dealen waarvan je niet behoorlijk zeker weet dat je het werkend krijgt bij de klant? En als het niet werkt dat je geen enkele garantieclaim hebt bij de fabrikant? Geen haar op mijn hoofd als ik dealer zou zijn. Het was een andere tijd en bepaalde dealers hadden denk ik heel veel vakkennis maar dan nog.
Heb je als consument weinig aan een failliete dealer, het is dan wel leuk als een fabrikant dan wat aanvullende garanties geeft.
