isolerende voeten

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

isolerende voeten

Bericht door hardbats »

afgelopen week kreeg ik een idee in mijn gedachten om isolerende voeten, voor bijvoorbeeld onder een platenspeler of versteker etc.
Na wat rond gekeken te hebben op internet wat er zoal bestaad heb ik zelf even een ontwerpje gemaakt.
het idee kom van de isoneo isolator feet.
Wat zijn jullie ideeën en ervaring met zulke voeten? welk systeem wel werkt en wat niet?

mijn ontwerpje:
53f13bad-5986-470b-bf28-6b4ca259210e.PNG
dcc387cb-1124-4ec2-8402-b0e9227dfe30.PNG
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: isolerende voeten

Bericht door satefan »

Ik heb altijd last van koude voeten. Maar los daarvan, dit is leuk natuurlijk!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: isolerende voeten

Bericht door OpaBert »

Ik heb geen ervaring met dit
Edit
Wat is dat paarse spul Elastiekjes?
Maar er zijn zat trillingsdempers die je ergens in kan hangen en onder je platenspelert en zo dat het verborgen is
Ik denk aan een M4 draad eindje aan een kant andere kant een boutje erin
Als je een soort zuigertje in een cilinder met deksel
In de zuiger een trillingsdemper de demper vast met een boutje erover de cilinder en in de bodemplaten speler het eindje
Wel draad tappen in de bodem platen speler
Dan kan je het opzij trekken zonder je dempers kapot te maken en kan het toch veren

https://www.rubbermagazijn.nl/trillings ... gIIXPD_BwE
Edit
Ohja het Opgegeven is gewicht is belangrijk om de juiste demper te kiezen 1/4 natuurlijk :D
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: isolerende voeten

Bericht door hardbats »

Hier een eerste prototype
20200304_164545.jpg
20200304_164540.jpg
Lijkt lekker te werken.

Het blauwe zijn rubber pakkingen die wij op het werk gebruiken. Het witte is Facilan C8. En 3D print materiaal.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: isolerende voeten

Bericht door OpaBert »

Ja lijkt een beetje op een spring net waar die jongelui incl. m’n zwager van 50 op verongelukken
Dus dat zal werken op de stugheid van je o ringen tov gewicht wat er op staat Bas
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: isolerende voeten

Bericht door Leeuwarden »

Mooi gemaakt. Gewoon proberen of het werkt onder je platenspeler.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: isolerende voeten

Bericht door Pjotr »

Mooi zeg \:D/ nog een druppeltje quantum er op en je vangt zo €120 voor een setje van 4!
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: isolerende voeten

Bericht door hardbats »

Pjotr schreef:
Mooi zeg \:D/ nog een druppeltje quantum er op en je vangt zo €120 voor een setje van 4!
Heb al een potje slangen olie besteld op Ali, dan kun je alle prijzen verveelvoudigen :lol:

Ik maak er nog 3 en dan kan ik ze proberen onder de platenspeler als die af is. Ondertussen nog even kijken hoeveel gewicht ze kunnen hebben :bakkie:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: isolerende voeten

Bericht door AatV »

Pjotr schreef:
Mooi zeg \:D/ nog een druppeltje quantum er op en je vangt zo €120 voor een setje van 4!
Progressive quantum damping feet, blue series. (upgrade van de yellow damping feet, dus nog beter!) € 150,- :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: isolerende voeten

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
Pjotr schreef:
Mooi zeg \:D/ nog een druppeltje quantum er op en je vangt zo €120 voor een setje van 4!
Heb al een potje slangen olie besteld op Ali, dan kun je alle prijzen verveelvoudigen :lol:

Ik maak er nog 3 en dan kan ik ze proberen onder de platenspeler als die af is. Ondertussen nog even kijken hoeveel gewicht ze kunnen hebben :bakkie:
Je kan wat verschillende dikte,s o ringen proberen te dun is als ze breken
De dunste die net niet breekt
Dan mogelijk een soort bump stop er in fabrieken
Dat als je bijna over de rek grens heen gaar op die bump stop komt
Dan heb je de meeste veering , en als je er even op leunt met je hand niet direct die O ring knapt
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: isolerende voeten

Bericht door hardbats »

Ontwerp al aangepast, zo lijkt het al minder op het ontwerp van het idee.
Tevens geen extra hardware meer nodig op de rubbers en de schroef voor het monteren tegen de platenspelen.
Ook is het esthetisch wat strakker nu, alleen even kijken of het klik mechanisme goed werk :roll: daarvoor printen we prototypes :mrgreen:
isolator feet v2.png
isolator feet v2 1.png
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: isolerende voeten

Bericht door pvanlingen »

AatV schreef:
Pjotr schreef:
Mooi zeg \:D/ nog een druppeltje quantum er op en je vangt zo €120 voor een setje van 4!
Progressive quantum damping feet, blue series. (upgrade van de yellow damping feet, dus nog beter!) € 150,- :mrgreen:

groet,
Aat
Deze uitspraak doet me ergens aan denken (Walt?)
:think:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: isolerende voeten

Bericht door hannesie »

Gaat ook een beetje deze kant op, die hebben spiraalveren in een pakketje.

http://www.townshendaudio.com/hi-fi-hom ... tion-pods/
bar.PNG
Of deze, voor de wat zwaardere jongens.
plat.PNG
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: isolerende voeten

Bericht door satefan »

Beetje Stardust er op, uiteraard door elfen-maagden gedaan, onder licht van de volle maan natuurlijk.

Maar ik vind ze cool!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: isolerende voeten

Bericht door OpaBert »

satefan schreef:
Beetje Stardust er op, uiteraard door elfen-maagden gedaan, onder licht van de volle maan natuurlijk.

Maar ik vind ze cool!
:shock: 8-[
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: isolerende voeten

Bericht door satefan »

Bert61 schreef:
satefan schreef:
Beetje Stardust er op, uiteraard door elfen-maagden gedaan, onder licht van de volle maan natuurlijk.

Maar ik vind ze cool!
:shock: 8-[
Is goed voor de prijs!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: isolerende voeten

Bericht door OpaBert »

maagdenvlies van elfen onder het volle maan licht 8-[ hoe kom je erop :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: isolerende voeten

Bericht door Pjotr »

hardbats schreef:
Ontwerp al aangepast, zo lijkt het al minder op het ontwerp van het idee.
Tevens geen extra hardware meer nodig op de rubbers en de schroef voor het monteren tegen de platenspelen.
Ook is het esthetisch wat strakker nu, alleen even kijken of het klik mechanisme goed werk :roll: daarvoor printen we prototypes :mrgreen:

isolator feet v2.png

isolator feet v2 1.png
Fout, fuot, fout! [-X Zo is het net een goedkoop onduidelijk Action dingetje. Het hele high-tech is er nu af!
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: isolerende voeten

Bericht door satefan »

Bert61 schreef:
maagdenvlies van elfen onder het volle maan licht 8-[ hoe kom je erop :lol:
"Its just the way the neurons fire"
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: isolerende voeten

Bericht door AatV »

Dit wordt duidelijk een van de hoogtepunten van het "Dutch Audio Event"!

groet,
Aat
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: isolerende voeten

Bericht door hardbats »

Pjotr schreef:
hardbats schreef:
Ontwerp al aangepast, zo lijkt het al minder op het ontwerp van het idee.
Tevens geen extra hardware meer nodig op de rubbers en de schroef voor het monteren tegen de platenspelen.
Ook is het esthetisch wat strakker nu, alleen even kijken of het klik mechanisme goed werk :roll: daarvoor printen we prototypes :mrgreen:

isolator feet v2.png

isolator feet v2 1.png
Fout, fuot, fout! [-X Zo is het net een goedkoop onduidelijk Action dingetje. Het hele high-tech is er nu af!
We zullen morgen zien hoe goedkoop het oogt :bakkie:
Moet toegeven dat het maken wel een stuk goedkoper is met de deze versie. Commercieel gezien dus maximale winst!
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: isolerende voeten

Bericht door hardbats »

AatV schreef:
Dit wordt duidelijk een van de hoogtepunten van het "Dutch Audio Event"!

groet,
Aat
Dat moeten we wel wat hippe metingen bij en qoutes van mensen die blijkbaar veel verstand hebben van audio.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: isolerende voeten

Bericht door Pjotr »

hardbats schreef:
AatV schreef:
Dit wordt duidelijk een van de hoogtepunten van het "Dutch Audio Event"!

groet,
Aat
Dat moeten we wel wat hippe metingen bij en qoutes van mensen die blijkbaar veel verstand hebben van het verkopen van audio.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: isolerende voeten

Bericht door hardbats »

Ook dat ja :lol:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: isolerende voeten

Bericht door hardbats »

nieuw ontwerpje, nu kan ik alles printen, ook de veer :D
isolation feet V3.2 v1.gif
Plaats reactie