isolerende voeten
Moderator: Beheerdersteam
isolerende voeten
afgelopen week kreeg ik een idee in mijn gedachten om isolerende voeten, voor bijvoorbeeld onder een platenspeler of versteker etc.
Na wat rond gekeken te hebben op internet wat er zoal bestaad heb ik zelf even een ontwerpje gemaakt.
het idee kom van de isoneo isolator feet.
Wat zijn jullie ideeën en ervaring met zulke voeten? welk systeem wel werkt en wat niet?
mijn ontwerpje:
Na wat rond gekeken te hebben op internet wat er zoal bestaad heb ik zelf even een ontwerpje gemaakt.
het idee kom van de isoneo isolator feet.
Wat zijn jullie ideeën en ervaring met zulke voeten? welk systeem wel werkt en wat niet?
mijn ontwerpje:
Re: isolerende voeten
Ik heb altijd last van koude voeten. Maar los daarvan, dit is leuk natuurlijk!
Ik heb geen ervaring met dit
Edit
Wat is dat paarse spul Elastiekjes?
Maar er zijn zat trillingsdempers die je ergens in kan hangen en onder je platenspelert en zo dat het verborgen is
Ik denk aan een M4 draad eindje aan een kant andere kant een boutje erin
Als je een soort zuigertje in een cilinder met deksel
In de zuiger een trillingsdemper de demper vast met een boutje erover de cilinder en in de bodemplaten speler het eindje
Wel draad tappen in de bodem platen speler
Dan kan je het opzij trekken zonder je dempers kapot te maken en kan het toch veren
https://www.rubbermagazijn.nl/trillings ... gIIXPD_BwE
Edit
Ohja het Opgegeven is gewicht is belangrijk om de juiste demper te kiezen 1/4 natuurlijk
Edit
Wat is dat paarse spul Elastiekjes?
Maar er zijn zat trillingsdempers die je ergens in kan hangen en onder je platenspelert en zo dat het verborgen is
Ik denk aan een M4 draad eindje aan een kant andere kant een boutje erin
Als je een soort zuigertje in een cilinder met deksel
In de zuiger een trillingsdemper de demper vast met een boutje erover de cilinder en in de bodemplaten speler het eindje
Wel draad tappen in de bodem platen speler
Dan kan je het opzij trekken zonder je dempers kapot te maken en kan het toch veren
https://www.rubbermagazijn.nl/trillings ... gIIXPD_BwE
Edit
Ohja het Opgegeven is gewicht is belangrijk om de juiste demper te kiezen 1/4 natuurlijk
Hier een eerste prototype
Lijkt lekker te werken.
Het blauwe zijn rubber pakkingen die wij op het werk gebruiken. Het witte is Facilan C8. En 3D print materiaal.
Lijkt lekker te werken.
Het blauwe zijn rubber pakkingen die wij op het werk gebruiken. Het witte is Facilan C8. En 3D print materiaal.
Ja lijkt een beetje op een spring net waar die jongelui incl. m’n zwager van 50 op verongelukken
Dus dat zal werken op de stugheid van je o ringen tov gewicht wat er op staat Bas
Dus dat zal werken op de stugheid van je o ringen tov gewicht wat er op staat Bas
- Leeuwarden
Mooi zeg
nog een druppeltje quantum er op en je vangt zo €120 voor een setje van 4!
Heb al een potje slangen olie besteld op Ali, dan kun je alle prijzen verveelvoudigenPjotr schreef:Mooi zegnog een druppeltje quantum er op en je vangt zo €120 voor een setje van 4!
Ik maak er nog 3 en dan kan ik ze proberen onder de platenspeler als die af is. Ondertussen nog even kijken hoeveel gewicht ze kunnen hebben
Progressive quantum damping feet, blue series. (upgrade van de yellow damping feet, dus nog beter!) € 150,-Pjotr schreef:Mooi zegnog een druppeltje quantum er op en je vangt zo €120 voor een setje van 4!
groet,
Aat
Je kan wat verschillende dikte,s o ringen proberen te dun is als ze brekenhardbats schreef:Heb al een potje slangen olie besteld op Ali, dan kun je alle prijzen verveelvoudigenPjotr schreef:Mooi zegnog een druppeltje quantum er op en je vangt zo €120 voor een setje van 4!
![]()
Ik maak er nog 3 en dan kan ik ze proberen onder de platenspeler als die af is. Ondertussen nog even kijken hoeveel gewicht ze kunnen hebben
De dunste die net niet breekt
Dan mogelijk een soort bump stop er in fabrieken
Dat als je bijna over de rek grens heen gaar op die bump stop komt
Dan heb je de meeste veering , en als je er even op leunt met je hand niet direct die O ring knapt
Ontwerp al aangepast, zo lijkt het al minder op het ontwerp van het idee.
Tevens geen extra hardware meer nodig op de rubbers en de schroef voor het monteren tegen de platenspelen.
Ook is het esthetisch wat strakker nu, alleen even kijken of het klik mechanisme goed werk
daarvoor printen we prototypes
Tevens geen extra hardware meer nodig op de rubbers en de schroef voor het monteren tegen de platenspelen.
Ook is het esthetisch wat strakker nu, alleen even kijken of het klik mechanisme goed werk
- pvanlingen
Deze uitspraak doet me ergens aan denken (Walt?)AatV schreef:Progressive quantum damping feet, blue series. (upgrade van de yellow damping feet, dus nog beter!) € 150,-Pjotr schreef:Mooi zegnog een druppeltje quantum er op en je vangt zo €120 voor een setje van 4!
![]()
groet,
Aat
Gaat ook een beetje deze kant op, die hebben spiraalveren in een pakketje.
http://www.townshendaudio.com/hi-fi-hom ... tion-pods/
Of deze, voor de wat zwaardere jongens.
http://www.townshendaudio.com/hi-fi-hom ... tion-pods/
Of deze, voor de wat zwaardere jongens.
Beetje Stardust er op, uiteraard door elfen-maagden gedaan, onder licht van de volle maan natuurlijk.
Maar ik vind ze cool!
Maar ik vind ze cool!
satefan schreef:Beetje Stardust er op, uiteraard door elfen-maagden gedaan, onder licht van de volle maan natuurlijk.
Maar ik vind ze cool!
Is goed voor de prijs!Bert61 schreef:satefan schreef:Beetje Stardust er op, uiteraard door elfen-maagden gedaan, onder licht van de volle maan natuurlijk.
Maar ik vind ze cool!![]()
Fout, fuot, fout!hardbats schreef:Ontwerp al aangepast, zo lijkt het al minder op het ontwerp van het idee.
Ook is het esthetisch wat strakker nu, alleen even kijken of het klik mechanisme goed werkdaarvoor printen we prototypes
![]()
isolator feet v2.png
isolator feet v2 1.png
"Its just the way the neurons fire"Bert61 schreef:maagdenvlies van elfen onder het volle maan lichthoe kom je erop
Dit wordt duidelijk een van de hoogtepunten van het "Dutch Audio Event"!
groet,
Aat
groet,
Aat
We zullen morgen zien hoe goedkoop het oogtPjotr schreef:Fout, fuot, fout!hardbats schreef:Ontwerp al aangepast, zo lijkt het al minder op het ontwerp van het idee.
Ook is het esthetisch wat strakker nu, alleen even kijken of het klik mechanisme goed werkdaarvoor printen we prototypes
![]()
isolator feet v2.png
isolator feet v2 1.pngZo is het net een goedkoop onduidelijk Action dingetje. Het hele high-tech is er nu af!
Moet toegeven dat het maken wel een stuk goedkoper is met de deze versie. Commercieel gezien dus maximale winst!
Dat moeten we wel wat hippe metingen bij en qoutes van mensen die blijkbaar veel verstand hebben van audio.AatV schreef:Dit wordt duidelijk een van de hoogtepunten van het "Dutch Audio Event"!
groet,
Aat
hardbats schreef:Dat moeten we wel wat hippe metingen bij en qoutes van mensen die blijkbaar veel verstand hebben van het verkopen van audio.AatV schreef:Dit wordt duidelijk een van de hoogtepunten van het "Dutch Audio Event"!
groet,
Aat