Pagina 1 van 1

Goed gereedschap is het halve werk?

Geplaatst: zo 01 mar 2020, 22:26
door hannesie
Ik kreeg gisteren een filmpje te zien van/over een stuk gereedschap wat volgens mij best wel eens interessant kan zijn voor de semi pro werkers.
https://www.shapertools.com/en-us/?_ga= ... 1583097422
shaper.png

Is dan wel een ander ding als Festool.


Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Geplaatst: zo 01 mar 2020, 22:37
door Pjotr
Het was even wachten er op, maar geniaal dat ding :rock: Zal wel wat kosten en of je er veel voor de speakerbouw aan hebt? D.w.z. tijd bespaart? Je moet er tenslotte eerst een tekening voor maken en inlezen. Zou je er ook frontjes mee kunnen graveren?

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Geplaatst: zo 01 mar 2020, 22:42
door hannesie
De man die de dingen verkoopt, als ik het goed heb, zal dat best wel uitproberen, ik ben ook benieuwd wat het gaat kosten.

FF wat gesnuffeld.
cost.png

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Geplaatst: zo 01 mar 2020, 23:09
door Ah!buis
Goed gereedschap om half werk te doen ? :shock: :lol:
Anne

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Geplaatst: zo 01 mar 2020, 23:15
door hannesie
Je weet best waar ik het over heb. :rofl:

Maar dat de techniek dit al mee kan helpen je probleem op te lossen, echt een schitterende opzet, naar mijn idee.
Fluitend je werk doen, is altijd een hele goede manier om dan s' avonds weer thuis te komen................. :-" :-" :-"

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Geplaatst: ma 02 mar 2020, 9:17
door Leeuwarden
Vanaf half maart ook in Europa verkrijgbaar!

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Geplaatst: ma 02 mar 2020, 11:44
door anonamemouse
Voor dat bedrag kan je heel vaak bij Kees op bezoek...

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Geplaatst: ma 02 mar 2020, 11:47
door hannesie
Daar heb je wel gelijk in, maar het is ook voor de semi/ of de echte Pro meen ik ?

Misschien is het juist een leuke uitbreiding voor Kees, bij mij is er in ieder geval te weinig werk. :sure: :sure:

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Geplaatst: ma 02 mar 2020, 18:45
door jvenema
In ieder geval een pro prijskaartje! Maar ziet er zeker heel mooi uit.

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Geplaatst: ma 02 mar 2020, 20:51
door Henkjan
viewtopic.php?f=72&t=24145

Vonden we 4 jaar geleden ook al leuk :)

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Geplaatst: ma 02 mar 2020, 21:36
door hannesie
:shock: Oftewel, blijft leuk, verdorie, maar nu dan mogelijk verbeterde uitvoering? :mrgreen:

Zal het eens navragen.

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Geplaatst: ma 25 jan 2021, 9:49
door albertk
anonamemouse schreef:
Voor dat bedrag kan je heel vaak bij Kees op bezoek...
En wie is onze Forum-Kees, ik vermoed dat hij wat voor me kan maken, zoals een BL12 of BL16 hoorn?
Ik hb wel een bovenfrees, en ik heb on-ronde speaker openingen gemaakt (voor verzinken speakerrand bijvoorbeeld, net uitgeschoten, 5 mm . tja. kan beter)

Ik heb wat mooi hout, gebruikt voor cello resp. piano bouw, zo dood als een pier, prachtig, op zoek naar een project. :yeah:

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Geplaatst: ma 25 jan 2021, 10:49
door Shadow
albertk schreef:
anonamemouse schreef:
Voor dat bedrag kan je heel vaak bij Kees op bezoek...
En wie is onze Forum-Kees, ik vermoed dat hij wat voor me kan maken, zoals een BL12 of BL16 hoorn?
Ik hb wel een bovenfrees, en ik heb on-ronde speaker openingen gemaakt (voor verzinken speakerrand bijvoorbeeld, net uitgeschoten, 5 mm . tja. kan beter)

Ik heb wat mooi hout, gebruikt voor cello resp. piano bouw, zo dood als een pier, prachtig, op zoek naar een project. :yeah:
Da's audiomanics aka Techgraphix.nl aka FreesKees :goedzo:

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Geplaatst: wo 27 jan 2021, 17:32
door albertk
Ah, hij heeft ook een fase plug voor me gemaakt voor Lowthers.
[Ik heb overigens nog twee lange en twee korte (afgezaagde) schroeven voor een Lowther . . ]
Mooi zo.