Goed gereedschap is het halve werk?

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Goed gereedschap is het halve werk?

Bericht door hannesie »

Ik kreeg gisteren een filmpje te zien van/over een stuk gereedschap wat volgens mij best wel eens interessant kan zijn voor de semi pro werkers.
https://www.shapertools.com/en-us/?_ga= ... 1583097422
shaper.png

Is dan wel een ander ding als Festool.

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Bericht door Pjotr »

Het was even wachten er op, maar geniaal dat ding :rock: Zal wel wat kosten en of je er veel voor de speakerbouw aan hebt? D.w.z. tijd bespaart? Je moet er tenslotte eerst een tekening voor maken en inlezen. Zou je er ook frontjes mee kunnen graveren?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Bericht door hannesie »

De man die de dingen verkoopt, als ik het goed heb, zal dat best wel uitproberen, ik ben ook benieuwd wat het gaat kosten.

FF wat gesnuffeld.
cost.png
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Bericht door Ah!buis »

Goed gereedschap om half werk te doen ? :shock: :lol:
Anne
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Bericht door hannesie »

Je weet best waar ik het over heb. :rofl:

Maar dat de techniek dit al mee kan helpen je probleem op te lossen, echt een schitterende opzet, naar mijn idee.
Fluitend je werk doen, is altijd een hele goede manier om dan s' avonds weer thuis te komen................. :-" :-" :-"
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Bericht door Leeuwarden »

Vanaf half maart ook in Europa verkrijgbaar!
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Bericht door anonamemouse »

Voor dat bedrag kan je heel vaak bij Kees op bezoek...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Bericht door hannesie »

Daar heb je wel gelijk in, maar het is ook voor de semi/ of de echte Pro meen ik ?

Misschien is het juist een leuke uitbreiding voor Kees, bij mij is er in ieder geval te weinig werk. :sure: :sure:
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Bericht door jvenema »

In ieder geval een pro prijskaartje! Maar ziet er zeker heel mooi uit.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Bericht door Henkjan »

viewtopic.php?f=72&t=24145

Vonden we 4 jaar geleden ook al leuk :)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Bericht door hannesie »

:shock: Oftewel, blijft leuk, verdorie, maar nu dan mogelijk verbeterde uitvoering? :mrgreen:

Zal het eens navragen.
albertk
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 28 mar 2016, 19:35

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Bericht door albertk »

anonamemouse schreef:
Voor dat bedrag kan je heel vaak bij Kees op bezoek...
En wie is onze Forum-Kees, ik vermoed dat hij wat voor me kan maken, zoals een BL12 of BL16 hoorn?
Ik hb wel een bovenfrees, en ik heb on-ronde speaker openingen gemaakt (voor verzinken speakerrand bijvoorbeeld, net uitgeschoten, 5 mm . tja. kan beter)

Ik heb wat mooi hout, gebruikt voor cello resp. piano bouw, zo dood als een pier, prachtig, op zoek naar een project. :yeah:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Bericht door Shadow »

albertk schreef:
anonamemouse schreef:
Voor dat bedrag kan je heel vaak bij Kees op bezoek...
En wie is onze Forum-Kees, ik vermoed dat hij wat voor me kan maken, zoals een BL12 of BL16 hoorn?
Ik hb wel een bovenfrees, en ik heb on-ronde speaker openingen gemaakt (voor verzinken speakerrand bijvoorbeeld, net uitgeschoten, 5 mm . tja. kan beter)

Ik heb wat mooi hout, gebruikt voor cello resp. piano bouw, zo dood als een pier, prachtig, op zoek naar een project. :yeah:
Da's audiomanics aka Techgraphix.nl aka FreesKees :goedzo:
albertk
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 28 mar 2016, 19:35

Re: Goed gereedschap is het halve werk?

Bericht door albertk »

Ah, hij heeft ook een fase plug voor me gemaakt voor Lowthers.
[Ik heb overigens nog twee lange en twee korte (afgezaagde) schroeven voor een Lowther . . ]
Mooi zo.
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”