UCD upgrade

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
MichaelB

UCD upgrade

Bericht door MichaelB »

Goed, aangezien we nu een aparte muziek/filmruimte hebben en ik veel vaker gewoon lekker muziek zit te luisteren (god, wat is dat lekker: stil, loungebank, glas 10 jaar oude Talisker, maar dat terzijde :wink: ), wilde ik de versterkers van de speakers eens aanpakken.

Nu vroeg ik me af of het zinvol is om de UCD180's van de line-array (mid/hoog) te vervangen voor de UCD180HG HxR variant?
Ik heb deze nog nooit naast elkaar gehoord.
Ook vraag ik me af of de UCD180HG zonder HxR voldoende is. Het wordt gevoed door een standaard voeding van Hypex, geen smps.
Voor wat betreft kosten maakt het niet veel uit. Scheelt zo'n 30-40 euro per UCD, maar is het nodig?

De vragen dus puntsgewijs:

1. Ga ik het in positieve zin horen om van een UCD180 naar UCD180HG HxR te gaan?
2. Is het zinvol om voor de HxR variant te kiezen?
3. Is het een 1 op 1 vervanging of moet er nog wat aangepast worden vwb voeding?
SSassen
Contacteer:

Re: UCD upgrade

Bericht door SSassen »

Kun je beter een stel nCore modules in zetten, dat is een duidelijk hoorbare upgrade.
MichaelB

Bericht door MichaelB »

SSassen schreef:
Kun je beter een stel nCore modules in zetten, dat is een duidelijk hoorbare upgrade.
Ik weet het, echter dan is het prijskaartje 650 euro+ i.p.v. 200-260 euro.

Maar antwoord op de vraag: is het de moeite om van een 180ST naar 180HG + HxR te gaan?
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Ik vond het verschil bij een UCD400 (zonder en met HG+HXR) zeker de moeite waard. Overigens ben ik ook van mening dat je, wat nCores betreft, die ronde dingen beter kan laten liggen en kiezen voor de nieuwere versies...
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Leeuwarden schreef:
Ik vond het verschil bij een UCD400 (zonder en met HG+HXR) zeker de moeite waard. Overigens ben ik ook van mening dat je, wat nCores betreft, die ronde dingen beter kan laten liggen en kiezen voor de nieuwere versies...
Dan moet je die wel kunnen krijgen. De NC400 is als enige voor de DIY beschikbaar. Of je koopt een Fusion plate amp en sloopt de versterkermodule eraf. Wel exit support en garantie.
MichaelB

Bericht door MichaelB »

Leeuwarden schreef:
Okee, dank voor je antwoord!

Ncore gaat het echter voor deze speakers sowieso niet worden.

Ooit, als ik later groot ben, dan overweeg ik ze wellicht.
Dat zal dan wel weer een ultra-non-plus project moeten worden zoals de line-arrays.

Nog meer meningen?
Ik ga me lekker laten leiden door jullie (en wat ik op andere fora kan vinden) :mrgreen:
Plaats reactie