Pagina 1 van 11
Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 14:44
door SSassen
Ik gebruik nu alweer enige tijd Spotify en Tidal voor streaming vanaf m'n telefoon/tablet, kom nu echter Qobuz tegen en vroeg mij af welke diensten ik nog meer gemist heb? Ik bedoel daarmee diensten die geen installatie op een eigen PC of server vereisen (zoals Roon b.v.). Wat gebruikt de kritische HiFi luisteraar vandaag de dag? Fijne van Qobuz vind ik wel dat je tracks kunt kopen, dus zo bouw je een collectie op die niet afhankelijk is van een dienst of abonnement.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 14:47
door Shadow
Ik gebruik Spotify, maar heb Deezer ook geprobeerd, vond ik geen succes, Tidal is via hun app ook niet te gebruiken voor mijn streamer, moet ik naar de Yamaha musiccast app, werkt niet fijn. Als Tidal goed te gebruiken zou zijn zoals Spotify had ik al een abo..
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 14:54
door Shadow
Zie net dat het zou moeten werken in de meest recente musiccast versie...
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 14:58
door SSassen
Ik heb geen problemen gehad met Tidal, werkt net zo makkelijk en goed als Spotify.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 15:09
door OpaBert
Shadow schreef:Zie net dat het zou moeten werken in de meest recente musiccast versie...
Dat is goed nieuws

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 15:11
door Shadow
Nou net geprobeerd maar helaas....
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 15:43
door satefan
Hier ook Spotify in gebruik voor het 'huis tuin en keuken' luisterwerk. Verder een RPi met 256gB aan USB opslag voor als ik lekker lossless wil luisteren. Vrouw en kids gebruiken Spotify veel (Family abbo), anders was ik wel naar Tidal over gegaan denk ik....
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 15:47
door Henkjan
Ik luister vaak via Bandcamp.
Daar vind je vrijwel allemaal kleinere labels en direct verkopende artiesten, maar dat is wel zo leuk. Alles gewoon beluisterbaar web, app en ook via bv Squeezbox (dat is dan wel MP3), en de koop prijzen (FLAC) zijn zeer vriendelijk.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 15:58
door Mtraxx
Ik speel nog steeds een groot deel van lokaal NAS netwerk. Maar van het streaming deel bijna 90% komt van Qobuz en dan nog wat van Tidal. Roon bind de boel hier thuis voor mij bijelkaar en op mn werk veel Foobar upnp op de Pc en bubbleupnp op de App als remote.
Ik doe niet aan BT casting zoals jij met je Topping D70 doet.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 16:04
door SSassen
Mtraxx schreef:Ik doe niet aan BT casting zoals jij met je Topping D70 doet.
Wat!? Okay, mijn missie is helder, ik moet Gerjan gaan bekeren ...

Het is overigens de D90, met de AK4499 aan boord en BT 5.0.
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.10519/
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 16:13
door Henkjan
waarvandaan kast je dan naar die Topping
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 16:16
door Shadow
Z'n telefoon denk ik? Ben er geen voorstander van iig, bluetooth streamen is geen verboden woord hier,
maar aan tafel spreken we er niet over zeg maar

Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 16:22
door SSassen
Yup, telefoon of tablet, daar staan de bestanden ook op opgeslagen en met aptX HD stream je dan in hoge kwaliteit (lossless) naar de DAC via BT.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 16:56
door Mtraxx
SSassen schreef:Yup, telefoon of tablet, daar staan de bestanden ook op opgeslagen en met aptX HD stream je dan in hoge kwaliteit (lossless) naar de DAC via BT.
Klopt maar dat is natuurlijk zonde als je ook high-def Qobuz kan streamen via je bedraad netwerk, mijn MOON kan allebei en dan blijft apTX wel achter.(edit: hier enkel 44.1 en 48k)
Mooie is wel dat je dan de gemakken van de (Qobuz)app hebt. Zelf gebruik ik het alleen als ik van mijn Tablet youtube muziek stream waarbij beeld op de tablet en geluid uit de set te horen is, welke dan ook nog tot aan het einde van de track lipsync blijft.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 17:22
door SSassen
Ik ben nog van de generatie die CD's koopt en afspeelt Gerjan, je weet wel, van die glimmende zilveren schijfjes met zo'n plastic hoesje en kartonnen inleg! Maar uiteraard heb ik ook een bedraade setup, ik gebruik daarvoor een Chromecast Audio, aangesloten via Toslink.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 17:53
door Henkjan
Is de chroomkast audio ook bedraad aan te sluiten? Ik dacht alleen via wifi?
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 17:55
door SSassen
Henkjan schreef:Is de chroomkast audio ook bedraad aan te sluiten? Ik dacht alleen via wifi?
Yup, maar ik gebruik 'm normaliter met WiFi, het 'bedrade' deel is de Toslink kabel.
https://support.google.com/chromecast/a ... 8505?hl=en
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 18:01
door Henkjan
Ah mooi. Die werkt dus ook voor de CCAudio. Nog maar een bestellen dan (heb de gewone CC al zo aangesloten)
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 19:02
door Shadow
Gewoon zo’n mini toslink toch?
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 19:42
door Henkjan
Ja zom 3.5mm plugje
Maar met bedraad doel ik op t ethernet
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 19:48
door Shadow
Nee dat kan dus niet, CC audio is wifi only toch?
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 20:18
door Henkjan
Maar mss.kan t met dat ding in de link die Sander postte
https://support.google.com/chromecast/a ... 8505?hl=en
Werkt voor de gewone cc prima
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 22:00
door MarcelvdG
SSassen schreef:Yup, telefoon of tablet, daar staan de bestanden ook op opgeslagen en met aptX HD stream je dan in hoge kwaliteit (lossless) naar de DAC via BT.
Voor zover ik weet is aptX niet verliesvrij (variant op ADPCM-compressie), en aptX HD is dat zo te zien ook niet:
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 22:09
door SSassen
Mja, ze schermen met lossless maar kennelijk is het dat toch niet helemaal.
Re: Spotify, Tidal, Qobuz, etc.
Geplaatst: di 04 feb 2020, 22:35
door OpaBert
Shadow schreef:Nou net geprobeerd maar helaas....
Ik gebruik eigenlijk altijd dat programma van Yamaha Joram daar kan je dus wel een stukje muziek uit tidal mee streamen
Zoals ik nu vanuit mijn NAS doe ? Dan vind ik het goed zat
Kan overigens het zelfde ook met Synolgy DS audio , eigenlijk kan je meer als je met DS File gebruikt
Het is alleen een andere app ofzo
