Welke kabel tbv passieve woofers die door een pvc pijpje willen...
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Welke kabel tbv passieve woofers die door een pvc pijpje willen...
In mn nieuwe woning laat ik pvc 16mm leggen om de passieve woofers aan te sluiten. Aansturing zal gedaan worden door een versterker in het tv meubel. Afstand een meter of 6. Het idee is om een nette connector in een blindplaat te maken en het geheel zo netjes aan te sluiten.
Is 2x2.5mm2 normaal ofc daar prima voor of is bv microfoondraad een goede optie? Ik heb nu gamma coax er tussen hangen maar dat is nogal stug en ga ik never door die buisjes krijgen.
Is 2x2.5mm2 normaal ofc daar prima voor of is bv microfoondraad een goede optie? Ik heb nu gamma coax er tussen hangen maar dat is nogal stug en ga ik never door die buisjes krijgen.
Laatst gewijzigd door Douwe84 op za 25 jan 2020, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Welke kabel tbv woofers die door een pvc pijpje willen...
16mm is heel krap,zelf zou ik 19mm nemen.
Speakerkabel loopt eigenlijk niet echt soepel door de bochten en over een afstand van 6 meter is 2,5mm wel het minimum.
Speakerkabel loopt eigenlijk niet echt soepel door de bochten en over een afstand van 6 meter is 2,5mm wel het minimum.
- pappaleo
- Contacteer:
Je gebruikt nu coax, zeg je. Hebben we het over luidsprekerkabel of over interlink?
Interlink, satalietontvanger spul.
- pappaleo
- Contacteer:
Dus het gaat om een aktieve (sub)woofer?
Nu wel. Het doel is om de subs naast de bank straks te voeden met een versterker die in het audio/ tv meubel staat. In een multisub opstelling.
Door elk pijpje moet straks dus een draad van versterker tot sub
Edit: even passief er bij gezet.
Door elk pijpje moet straks dus een draad van versterker tot sub
Edit: even passief er bij gezet.
Re: Welke kabel tbv passieve woofers die door een pvc pijpje willen...
Wat Andre al zegt, in de woningbouw is het gebruik van 19 mm de facto de standaard.
Er bestaat trouwens ook coaxiale luidspreker kabel, is wat makkelijker door een buis te trekken dan gewone :
https://www.thomann.de/nl/sommer_cable_ ... rware.html
Er bestaat trouwens ook coaxiale luidspreker kabel, is wat makkelijker door een buis te trekken dan gewone :
https://www.thomann.de/nl/sommer_cable_ ... rware.html
Re: Welke kabel tbv passieve woofers die door een pvc pijpje willen...
Ik ga even checken of er al 19 in zit. Zo niet regel ik dat nog.
Dank voor de feedback. Ik ga 4mm2 ofc bestellen. De elektricien gaf aan t wel direct te willen leggen als hij toch aan de gang gaat.
Dank voor de feedback. Ik ga 4mm2 ofc bestellen. De elektricien gaf aan t wel direct te willen leggen als hij toch aan de gang gaat.