Neo v10 tweeter van luisterdag Breda 2019 vervolg.
Moderator: Beheerdersteam
Neo v10 tweeter van luisterdag Breda 2019 vervolg.
Hoi heren en dames.
ik was op zoek naar het damp materiaal zoals gebruikt in de de B&G neo's niet persee exact het zelfde meaar iets wat het zelfde doet.
Ik had van een youtube gebruiker iets gekregen en dat ga ik meten vs een van die natte doekjes uit het schap van de super......
[ Bekijk op youtube ]
Daarnaast is er iemand zo vriendelijk geweest om me wat folie te sturen inplaats van dat ik het kocht bij mijn eigen vaste plek. Hier een test van het ets process van een van mijn tweeters zoals gezien op de luisterdag breda, behalve dan dat deze een iets lagere impedantie zouden moeten hebben.
[ Bekijk op youtube ]
als het lukt .....
ik was op zoek naar het damp materiaal zoals gebruikt in de de B&G neo's niet persee exact het zelfde meaar iets wat het zelfde doet.
Ik had van een youtube gebruiker iets gekregen en dat ga ik meten vs een van die natte doekjes uit het schap van de super......
[ Bekijk op youtube ]
Daarnaast is er iemand zo vriendelijk geweest om me wat folie te sturen inplaats van dat ik het kocht bij mijn eigen vaste plek. Hier een test van het ets process van een van mijn tweeters zoals gezien op de luisterdag breda, behalve dan dat deze een iets lagere impedantie zouden moeten hebben.
[ Bekijk op youtube ]
als het lukt .....
Laatst gewijzigd door WrineX op di 19 nov 2019, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Neo10 tweeter van luisterdag Breda 2019 vervolg.
ik kan ze makkelijk maken zoals ze waren , maar ik wou de impedantie iets lager hebben... weet waar je aan begint geloof ik.
de originele efficiency was ook erg laag, prima voor mijn mini monitor maar toch
de originele efficiency was ook erg laag, prima voor mijn mini monitor maar toch
Re: Neo v10 tweeter van luisterdag Breda 2019 vervolg.
Nu weet ik wel dat jij liever iets zelf maakt, maar dit is een commercieel product, wat ik afgelopen zondag heb beluistert.
Het onderste deel van de "deur" is dan een speciale voor de lage tonen, maar de mensen waren positief verrast, ik ook dus.

Hoogte 1.60, Magnetostaat, Frans product, Diptique...!!
Het onderste deel van de "deur" is dan een speciale voor de lage tonen, maar de mensen waren positief verrast, ik ook dus.
Hoogte 1.60, Magnetostaat, Frans product, Diptique...!!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Neo v10 tweeter van luisterdag Breda 2019 vervolg.
Interessant, zou ik ook wel eens willen beluisteren. Waar heb je die gehoord Hans, iEar? Op de XFi heb ik ze niet gezien, of ik heb ze gemist.
Re: Neo v10 tweeter van luisterdag Breda 2019 vervolg.
iEar, de importeur is Dimex, die ga ik proberen te benaderen voor een demo bij de AVMN club.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Neo v10 tweeter van luisterdag Breda 2019 vervolg.
Ah grappig, daar zit dus de dsp print van de Fusion plate in met een NC..MP amp module.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Neo v10 tweeter van luisterdag Breda 2019 vervolg.
Gaaf concept, oud idee in een nieuw jasje. Ben benieuwd of het je gaat lukken een demo te regelen.hannesie schreef:iEar, de importeur is Dimex, die ga ik proberen te benaderen voor een demo bij de AVMN club.
dipje.png
Re: Neo v10 tweeter van luisterdag Breda 2019 vervolg.
Ik ken ze ! mooi ontwerp behalve dan de tweeter als een los ding. vind die kleintje leukerhannesie schreef:Nu weet ik wel dat jij liever iets zelf maakt, maar dit is een commercieel product, wat ik afgelopen zondag heb beluistert.
Het onderste deel van de "deur" is dan een speciale voor de lage tonen, maar de mensen waren positief verrast, ik ook dus.![]()
Hoogte 1.60, Magnetostaat, Frans product, Diptique...!!![]()
diptique.png
Zijn niet bepaald goedkoop 7500 euro, geen idee of dat een set is of een enkel
het is niet mega vernieuwend. alle gebaseerd op het zelfde principe maar dat zijn normale speaker natuurlijk ook, het zal hem in kleine dingetjes zitten vermoed ik.
De keuze om een kleine ribbon te gebruiken is echter wel vreemd. de ribbon is lang genoeg om storend te beamen in het hoogste hoog, tegelijkertijd is het geen lijn bron(zoals het laag/mid paneel is voor het hogere midden gebied). de keuze om zo een kleine ribbon te gebruiken zorgt er ook meteen voor dat ze niet erg laag rijken, waardoor je dus veel mid/hoog op je enorme paneel weergeeft. dus afstraling hier horizontaal zal dan ook niet bijzonder goed zijn. dat alles tenzij het bas paneel opgedeeld is in een weg weg, maar ik lees daar niets over. dus geen idee.
Re: Neo v10 tweeter van luisterdag Breda 2019 vervolg.
More Foily presents
well not actually presents.. at least i gave them to myself 
Pic 1
A 900x600 cutting mat, for plotting of things
(no more taped together stuff)
And 2 x 50 meters x 1 meter wide foil 12 mic mylar 25mic alu and 23 mic mylar and 25 mic alu
So now i got the whole range (GONE CATCH THEM ALL !!)
Finally heavier foil. for midranges and or tweeters and huge tension as well as lower impedance with the 25 mic alu. the rolls weigh a ton
Pic 2
So far i can print the 12/25 foil without adding it to a paper... thats nice !! also added almost 2 the amount of turns to compensate for the thicker material.... hope that works... if it does... it will counter the rise in freq response as well as give slightly more output for the same impedance.... so fingers crossed if the etch resist wont fall off or timings are to tricky.
Pic 3
Brain fart..... So i looked at the 12 micron version and since i uses twice the thickness now (25 mic), i used almost 2 the turns.. i forgot to cramp in 7 turns instead of 4 it also reduces the width of the traces..... reducing width to half, doubles the impedance.. and using 2 times the amount of turns doubles the impedance again. i only needed one doubler
not 2 so i measured these and thought . DAMNED again screwed... well they measure 7.2 ohm -7.4Ohm..... quarter fell down really slow....... erm 7.2 hmmm if 3 foils out of 4 (one lost some resist) are 7.2~ i am making a mistake... not the etching. So back to the drawing table . so i need 1 or 2 traces less.. 7.2 Ohm / 7 is around 1 ohm a trace. that gives me 5.2 ohm if i only use 5 traces. Stil not low enough. now when i doubled the amount of turns it reduced the width of the traces also by half. so if i remove 2 traces im left with 0.8mm+0.3mm of spare foil to work with times 2. So 2.2mm in total, if i devide that among the left over traces witch are 5 = 0.3. The 5 traces that remain get 0.3mm wider. witch makes it 1.1mm wide instead of 0.8mm . 0.8/1.1 = 0.72. 0.72 times the resistance i got from going back from 0.8 mm traces to 1.1mm in total the end result would be = 3.78 Ohm... if all is correct
that would be great ! give or take 
Pic 1
A 900x600 cutting mat, for plotting of things
And 2 x 50 meters x 1 meter wide foil 12 mic mylar 25mic alu and 23 mic mylar and 25 mic alu
Finally heavier foil. for midranges and or tweeters and huge tension as well as lower impedance with the 25 mic alu. the rolls weigh a ton
Pic 2
So far i can print the 12/25 foil without adding it to a paper... thats nice !! also added almost 2 the amount of turns to compensate for the thicker material.... hope that works... if it does... it will counter the rise in freq response as well as give slightly more output for the same impedance.... so fingers crossed if the etch resist wont fall off or timings are to tricky.
Pic 3
Brain fart..... So i looked at the 12 micron version and since i uses twice the thickness now (25 mic), i used almost 2 the turns.. i forgot to cramp in 7 turns instead of 4 it also reduces the width of the traces..... reducing width to half, doubles the impedance.. and using 2 times the amount of turns doubles the impedance again. i only needed one doubler
Laatst gewijzigd door WrineX op wo 20 nov 2019, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Neo v10 tweeter van luisterdag Breda 2019 vervolg.
laatste foto. de zwarte dingetjes zijn geen haarlijn scheurtjes maar friemels van de solid ink
ik denk dat dat de profesionele benaming is. friemels
